Spis treści
Lexus RX 350h. Stylistyka nadwozia/wnętrze
![Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/63/60/65dc37813d3e8_p.jpg?1708930945)
Już pierwsza generacja Lexusa RX pokazywała, że właściciel ma dobry gust, nie lubi ostentacyjnego pokazywania światu swojego statusu, ale jednocześnie chce w sposób delikatny podkreślić, że nie chce jeździć byle czym. Nowy Lexus RX 350h nie odbiega znacząco od poprzednich generacji pod względem stylistyki i wciąż skutecznie pokazuje otoczeniu, że jest to auto drogie, stylowe i prestiżowe, ale z zachowaniem dobrego smaku. Nadal ma charakterystyczny, dynamiczny kształt nadwozia z ostrymi kantami i dużą atrapą chłodnicy w kształcie klepsydry. Nowy RX ma jednak kilka drobnych zmian w wyglądzie, takich jak nowe światła LED o bardzo dynamicznym kształcie, tylna listwa świetlna LED mocno rzuca się w oczy i wyróżnia auto na tle innych pojazdów czy trójwymiarowy wzór grilla. Z bliska całość wygląda bardzo misternie i elegancko. Obecny RX Jest też nieco niższy i dłuższy, co sprawia, że wygląda na bardziej proporcjonalnego i dynamicznego. Auto mierzy 4890 mm długości, 1920 mm szerokości oraz 1695 mm wysokości. Rozstaw osi to 2790 milimetrów.
![Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/c2/d8/65dc37d34ae19_p.jpg?1708931027)
Nowy RX 350h ma wnętrze znacznie lepsze niż poprzednik zarówno pod względem projektu, jak i jakości. Deska rozdzielcza jest elegancka i uporządkowana, a materiały są wysokiej jakości – nie można się do niczego przyczepić. Kokpit jest zainspirowany koncepcją Tazuna, co oznacza, że kierowca ma łatwy dostęp do wszystkich funkcji i przełączników, a także do systemu multimedialnego z 12,3-calowym ekranem dotykowym i asystentem głosowym. System ten jest taki sam jak w innych nowych modelach Lexusa i Toyoty, czyli lepszy niż wcześniej, ale nie idealny pod względem intuicyjności i funkcjonalności. To kwestia gustu i preferencji, ale jeśli ktoś liczy na zaawansowanie znane z Mercedesa czy BMW, zapewne będzie rozczarowany. Fotele są komfortowe i dobrze podtrzymują ciało, a miejsca dla pasażerów jest dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Z tyłu można się rozsiąść jak w limuzynie klasy średniej. Jedynie wysocy pasażerowie mogą narzekać na mało miejsca nad głową (niska linia dachu), a pasażer w środku ma podwyższony profil siedziska i szeroki (choć niski) tunel środkowy. Bagażnik ma pojemność 612 litrów, co jest wartością nieco mniejszą niż u niektórych rywali, ale wystarczającą na co dzień. Toyota i Lexus nie podają pojemności bagażnika po złożeniu oparć kanapy.
Nowy Lexus RX jest produkowany na platformie GA-K, która jest wspólna dla wielu modeli Toyoty i Lexusa. Samochód jest montowany w fabryce Toyota Motor Kyushu w Japonii, a także w Toyota Motor Manufacturing Canada w Kanadzie, choć tam produkowane są wersje RX i RX Hybrid przeznaczone na rynek północnoamerykański.
Lexus RX 350h. Napęd i zużycie paliwa oraz wrażenia z jazdy
![Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/a9/8a/65dc37a33f390_p.jpg?1708930979)
Testowany egzemplarz wyposażono w napęd o oznaczeniu 350h, czyli podstawową wersję hybrydy Toyoty. Składa się on z silnika benzynowego 2.5 o mocy 190 KM (241 Nm) oraz dwóch silników elektrycznych generujących 182 i 54 KM. Moc systemowa to 250 KM, a moment obrotowy to 335 Nm. Napęd na obie osie jest przekazywany przez skrzynię bezstopniową e-CVT. Lexus RX w wersji 350h rozpędza się do 100 km/h w 7,9 s i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h. Zużycie paliwa to 6,3 l/100 km, a emisja CO2 to 142 g/km według WLTP. Osiągi „na papierze” nie są zachwycające i mogą nie pasować do charakteru auta, ale czy to ważne?
Lexus RX to SUV dla ceniących spokój, stateczność i płynność jazdy, a nie dla fanów sportowych emocji. RX 350h ma układ hybrydowy, który zapewnia płynną i cichą jazdę, dobrą reakcję na gaz i niskie zużycie paliwa. W mieście można jeździć na prądzie do 50 km/h, a na trasie można oszczędzać przy umiarkowanej prędkości. Zawieszenie jest miękkie i tłumi nierówności, a układ kierowniczy jest precyzyjny, lekki, ale raczej nie ma chirurgicznej precyzji. Testowany model ma też kilka trybów jazdy: Eco, Normal, Sport i Sport+, które zmieniają charakterystykę silnika, skrzyni, kierownicy i hamulców. W trybie Sport+ auto jest nieco żywsze i reaktywne, ale nie nadaje się do dynamicznej jazdy na dłuższą metę. To nie jest styl właściciela RX-a, a i bezstopniowa przekładnia nie zachęca do takich wybryków. A jakie jest spalanie?
- spalanie w trasie 120-140 km/h: 7-9 l/100 km;
- spalanie w trasie 70-100 km/h: 5-6 l/100 km;
- spalanie w mieście 50 km/h: 5 l/100 km.
Tak, powyższe wyniki tyczą się luksusowego, ponad 2-tonowego, rodzinnego SUV-a z napędem na cztery koła. Ja wiem, że niektórzy w takich autach nie zwracają uwagi na spalanie, ale skoro można spalić 5 l/100 km zamiast 10, to czemu z tego nie skorzystać?
Lexus RX 350h. Ceny i wyposażenie
![Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/9c/13/65dc37d7c3f3e_p.jpg?1708931032)
Wersja 350h ma trzy poziomy wyposażenia: Elegance za 352 900 zł, Business za 362 900 zł i Omotenashi za 427 900 zł. Można też wybrać dodatkowe opcje, takie jak:
- Pakiet Black – 3150 złotych;
- Pakiet Chrome – 3350 złotych;
- Hak holowniczy – 5900 złotych;
- Stopnie boczne – 3500 złotych.
Nowy Lexus RX 350h jest bogato wyposażony w systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy. W standardzie ma m.in. system Lexus Safety System+ 2.5, który zawiera m.in. adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o kolizji i hamowania awaryjnego, system utrzymania pasa ruchu i korygowania toru jazdy, system rozpoznawania znaków drogowych, system automatycznego przełączania świateł drogowych i system monitorowania martwego pola. Te systemy pracują sprawnie i płynnie, nie zakłócając jazdy.
Lexus RX 350h. Podsumowanie
![Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/62/86/65dc37a68188f_p.jpg?1708930982)
Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co sprawdzało się dobrze. RX 350h to auto, które zapewnia komfort, jakość i technologię, a także oszczędność dzięki rewelacyjnej hybrydzie. Nie jest to auto dla miłośników sportu czy wyrazistego designu, ale dla tych, którzy lubią spokój i elegancję.
Lexus RX 350h - zalety:
- rewelacyjny wygląd – elegancki i stylowy, ale z nutą ekstrawagancji;
- przestronne i świetnie wykonane wnętrze z ciekawą stylistyką;
- bardzo oszczędny układ napędowy, który zapewnia przyzwoitą dynamikę;
- sporo wersji i konfiguracji do wyboru;
- jak na ten segment i klasę auta, odpowiednio dobrana cena.
Lexus RX350h – wady:
- nie jest to auto dla lubiących dynamiczną jazdę;
- system info-rozrywki oferuje nieco mniej opcji i dodatków, niż niemiecka konkurencja;
- przekładnia e-CVT czasami daje o sobie znać.
Porównanie Lexus RX 350h 2.5 Hybrid 250 KM (CVT) do wybranych konkurentów:
| Lexus RX 350h 2.5 Hybrid 250 KM (e-CVT) | Land Rover Discovery 2.0 i4 300 KM (AT8) | Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 286 KM (AT8) |
Cena (zł, brutto) | od 352 900 | od 324 800 | od 326 590 |
Typ nadwozia/liczba drzwi | SUV/5 | SUV/5 | SUV/5 |
Długość/szerokość (mm) | 4890/1920 | 4956/2073 | 4878/1984 |
Wysokość (mm) | 1695 | 1888 | 1717 |
Rozstaw osi (mm) | 2850 | 2923 | 2904 |
Pojemność bagażnika (l) | 612/b.d. | 986/2061 | 810/1800 |
Liczba miejsc | 5 | 5 | 5 |
Masa własna (kg) | 1965 | 2157 | 2017 |
Napędzana oś | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Rodzaj silnika | benzynowy (HEV) | benzynowy | wysokoprężny |
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń | automatyczna, bezstopniowa e-CVT | automatyczna, 8-stopniowa | automatyczna, 8-stopniowa |
Osiągi |
|
|
|
Moc (KM) | 250 | 300 | 286 |
Moment obrotowy (Nm) | 270 (elektr.) | 400 | 600 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,9 | 7,3 | 6,3 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 200 | 201 | 235 |
Średnie zużycie paliwa (l/100km) | 6,3 (WLTP) | 11 (WLTP) | 8,0 (WLTP) |
Emisja CO2 (g/km) | 142 (WLTP) | 248 (WLTP) | 209 (WLTP) |
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.220.0/images/video_restrictions/0.webp)
Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?