Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

1440 kolizji i dwie ofiary śmiertelne. Najbardziej niebezpieczne ulice w Słupsku

olo
KaszubskaUlica Kaszubska to druga po Szczecińskiej ulica z największą liczbą kolizji. Wg danych KMP doszło tu do 68 kolizji. Kaszubska to jedna z najbardziej ruchliwych miejskich wyjazdówek, która lubi blokować się w godzinach szczytu komunikacyjnego
KaszubskaUlica Kaszubska to druga po Szczecińskiej ulica z największą liczbą kolizji. Wg danych KMP doszło tu do 68 kolizji. Kaszubska to jedna z najbardziej ruchliwych miejskich wyjazdówek, która lubi blokować się w godzinach szczytu komunikacyjnego
Nieustąpienie pierwszeństwa i brak bezpiecznej odległości. To najczęstsze przyczyny zdarzeń drogowych na słupskich ulicach. Policyjne statystyki mówią 1440 kolizjach, 57 wypadkach i - niestety - dwóch ofiarach śmiertelnych.

W 2020 roku na słupskich ulicach doszło do 1440 kolizji. Tak duża liczba może porażać, ale w porównaniu z 2019 rokiem (1801 przypadków) i tak jest niższa. Niestety na miejskich drogach w ubiegłym roku zginęły dwie osoby, a 58 zostało rannych. Tym samym najgorsze dane z policyjnych statystyk wciąż pozostają na tym samym poziomie. Przez poprzedni rok policja odnotowała 57 wypadków, czyli o dwa więcej niż dwa lata temu.

Najczęstszą przyczyną zdarzeń drogowych było nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu (399 przypadków), niezachowanie bezpiecznej odległości (279 zdarzeń) i wskutek nieprawidłowej zmiany pasa (181).

Na których ulicach w mieście odnotowano najwięcej zdarzeń? Kliknij w poniższą galerię:

KaszubskaUlica Kaszubska to druga po Szczecińskiej ulica z największą liczbą kolizji. Wg danych KMP doszło tu do 68 kolizji. Kaszubska to jedna z najbardziej ruchliwych miejskich wyjazdówek, która lubi blokować się w godzinach szczytu komunikacyjnego

1440 kolizji i dwie ofiary śmiertelne. Najbardziej niebezpie...

Wnioski policji

  • Należy kontynuować politykę zero tolerancji w stosunku do kierowców popełniających wykroczenia wobec pieszych, w szczególności w rejonie oznakowanych przejść dla pieszych (stosować fakultatywne zatrzymywanie praw jazdy).
  • Należy dążyć do pilnego wdrożenia zmian w infrastrukturze drogowej, w szczególności mogących poprawić bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego, poprzez doświetlenie dodatkowymi lampami przejść dla pieszych wymienionych wyżej.
  • Dążyć do wdrożenia innowacyjnych rozwiązań, polegających na aktywnym doświetleniu przejść wzbudzanym przez uczestników ruchu.
  • W miarę możliwości dążyć do odseparowania ruchu pieszego od ruchu pojazdów.
  • Nadal należy prowadzić kampanie profilaktyczne zachęcające do noszenia elementów odblaskowych.
  • Kontynuować działania mające na celu wyeliminowanie z ruchu jak największej liczby kierowców znajdujących się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza