Kolejna z propozycji była o pięć milionów złotych wyższa. Najdroższa natomiast opiewała na 261 mln zł, kiedy kosztorys inwestorski obliczono na dwa mln zł mniej.
Jak przypomina rynek-kolejowy.pl PKP PLK na przetargi na wykonawstwo projektu i modernizację 405-tki, oraz nadzór nad inwestycją ogłoszono w listopadzie ubiegłego roku. Zamówienie na przygotowanie projektu i prace budowlane podzielono na dwie części: A i B. Część A to fragment od linii 405 od Ustki do granicy województwa pomorskiego w okolicach Białego Boru. Zawierają się tu też prace na stacji Słupsk. Część B to zaprojektowanie i wykonanie urządzeń sterowania ruchem na stacji Szczecinek.
Przypmnijmy, że przebudowa blisko 90 kilometrowego korytarza transportowego ma rozpocząć się w maju i potrwa do końca 2020 roku. Po modernizacji prędkości przejazdu dla pociągów pasażerskich wzrośnie do 100 km/h i 80 dla składów towarowych. Przebudowane zostaną 53 przejazdy kolejowe, 4 mosty i 8 wiaduktów. Na stacji Kępice powstanie nowe przejście pod torami, a to w Miastku zostanie wyremontowane. Zrewitalizowane zostaną również 22 perony wzdłuż całej trasy, linie telekomunikacyjne i elektroenergetyczne. Słupsk i Ustka zyskają nowe przystanki. Linia nie zostanie jednak zostanie zelektryfikowana.
ZOBACZ TAKŻE: Zabytkowa lokomotywa przewiezie turystów po Pomorzu
Czytaj także na GP24- Mieszka w centrum Słupska. Od 40 lat załatwia się do wiaderka
- Ewakuacja gimnazjum w Bytowie [zdjęcia, wideo]
- Słupskie Browarium najlepszym piwnym sklepem w Polsce
- Rozkopali niewłaściwą mogiłę
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?