Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Abonentka Play kwestionuje rachunek za internet

Daniel Klusek [email protected] tel. 59 848 81 00 Fot. sxc.hu
Niekontrolowane korzystanie z internetu w telefonie może sporo kosztować.
Niekontrolowane korzystanie z internetu w telefonie może sporo kosztować.
Ponad 1200 złotych za połączenia internetowe wykonane niechcący w 1,5 godziny ma zapłacić pani Izabela ze Słupska. Wszystko przez system, jaki zainstalowany jest w jej telefonie.

Kilka tygodni temu pani Izabela po 15 latach zrezygnowała z usług jednej z sieci komórkowej i przeszła do Play. Wybrała telefon z dostępem do internetu. Pierwszy rachunek dostała na 80 złotych, czyli tyle, ile wynosił abonament.

– W ostatnią niedzielę sprawdzałam stan konta i okazało się, że jest przekroczony o pięć złotych. Niemal dokładnie godzinę później dostałam jednak od sieci SMS-a, że moje konto jest przekroczone już o ponad 1200 złotych – mówi pani Izabela. – Początkowo myślałam, że to pomyłka, bo w tym czasie nie korzystałam z internetu w telefonie.

W poniedziałek kobieta zgłosiła sprawę przedstawicielom sieci. Twierdzili oni jednak, że nie doszło do pomyłki, a opłata została naliczona prawidłowo.

– Okazało się, że moje połączenie z internetem trwało niemal półtorej godziny. Tyle tylko, że ja wtedy nie wchodziłam na żadne strony – mówi słupszczanka. – Chciałam się od nich dowiedzieć, z jakimi stronami rzekomo się łączyłam, ale w Play powiedziano mi, że nie mogą mi przekazać takiej informacji bez nakazu sądowego. Zasugerowano mi też, że jeśli nie potrafię korzystać z nowoczesnych telefonów, to powinnam kupić jakiś prostszy w obsłudze.

Czytaj też: Przeniesienie z Plusa do Orange trwało trzy miesiące zamiast trzech dni

Pani Izabela twierdzi, że w czasie, kiedy jej telefon ściągał dane z internetu, na ekranie jej telefonu nie pojawiła się żadna ikonka, która by ją o tym informowała. Wiemy od innych osób, że takie rzeczy się zdarzaja coraz częściej.

– Wiem, że nie tylko ja dostałam w ostatnim czasie tak wysokie rachunki z sieci komórkowej. Wszystko przez ten internet. Ja go sobie natychmiast zablokowałam – mówi kobieta.

O problemie czytelniczki poinformowaliśmy przedstawicieli sieci Play. Twierdzą oni, że opłata została naliczona poprawnie i zgodnie z cennikiem.

– Ta pani wykorzystała pakiet 19 czerwca. Po tym dniu opłaty za połączenie z internetem naliczane są już poza abonamentem. Nie jesteśmy jednak w stanie stwierdzić, na jakie strony ta pani wchodziła – mówi Joanna Kutyłowska z biura prasowego sieci Play.

– Telefon, jaki posiada nasza klientka, automatycznie ściąga bardzo dużo informacji z internetu, aby się zaktualizować. Dlatego należy go umiejętnie ustawić. Można zablokować internet, aby nie móc z niego korzystać poza pakietem ogólnym. Można też dokupić specjalny pakiet internetowy, wówczas wszystkie aktualizacje ściągane są w ramach tego pakietu.

Czytaj też: Tańsze rachunki przez internet

Joanna Kutyłowska dodaje, że jest możliwość rozłożenia rachunku na raty.

– Pracownik naszego biura obsługi klienta skontaktuje się z panią i zaproponuje jej taką możliwość – mówi przedstawicielka sieci Play.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza