Kilka tygodni temu pani Izabela po 15 latach zrezygnowała z usług jednej z sieci komórkowej i przeszła do Play. Wybrała telefon z dostępem do internetu. Pierwszy rachunek dostała na 80 złotych, czyli tyle, ile wynosił abonament.
– W ostatnią niedzielę sprawdzałam stan konta i okazało się, że jest przekroczony o pięć złotych. Niemal dokładnie godzinę później dostałam jednak od sieci SMS-a, że moje konto jest przekroczone już o ponad 1200 złotych – mówi pani Izabela. – Początkowo myślałam, że to pomyłka, bo w tym czasie nie korzystałam z internetu w telefonie.
W poniedziałek kobieta zgłosiła sprawę przedstawicielom sieci. Twierdzili oni jednak, że nie doszło do pomyłki, a opłata została naliczona prawidłowo.
– Okazało się, że moje połączenie z internetem trwało niemal półtorej godziny. Tyle tylko, że ja wtedy nie wchodziłam na żadne strony – mówi słupszczanka. – Chciałam się od nich dowiedzieć, z jakimi stronami rzekomo się łączyłam, ale w Play powiedziano mi, że nie mogą mi przekazać takiej informacji bez nakazu sądowego. Zasugerowano mi też, że jeśli nie potrafię korzystać z nowoczesnych telefonów, to powinnam kupić jakiś prostszy w obsłudze.
Czytaj też: Przeniesienie z Plusa do Orange trwało trzy miesiące zamiast trzech dni
Pani Izabela twierdzi, że w czasie, kiedy jej telefon ściągał dane z internetu, na ekranie jej telefonu nie pojawiła się żadna ikonka, która by ją o tym informowała. Wiemy od innych osób, że takie rzeczy się zdarzaja coraz częściej.
– Wiem, że nie tylko ja dostałam w ostatnim czasie tak wysokie rachunki z sieci komórkowej. Wszystko przez ten internet. Ja go sobie natychmiast zablokowałam – mówi kobieta.
O problemie czytelniczki poinformowaliśmy przedstawicieli sieci Play. Twierdzą oni, że opłata została naliczona poprawnie i zgodnie z cennikiem.
– Ta pani wykorzystała pakiet 19 czerwca. Po tym dniu opłaty za połączenie z internetem naliczane są już poza abonamentem. Nie jesteśmy jednak w stanie stwierdzić, na jakie strony ta pani wchodziła – mówi Joanna Kutyłowska z biura prasowego sieci Play.
– Telefon, jaki posiada nasza klientka, automatycznie ściąga bardzo dużo informacji z internetu, aby się zaktualizować. Dlatego należy go umiejętnie ustawić. Można zablokować internet, aby nie móc z niego korzystać poza pakietem ogólnym. Można też dokupić specjalny pakiet internetowy, wówczas wszystkie aktualizacje ściągane są w ramach tego pakietu.
Czytaj też: Tańsze rachunki przez internet
Joanna Kutyłowska dodaje, że jest możliwość rozłożenia rachunku na raty.
– Pracownik naszego biura obsługi klienta skontaktuje się z panią i zaproponuje jej taką możliwość – mówi przedstawicielka sieci Play.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?