Alfa Romeo Giulietta to 5-drzwiowy hatchback, opracowany w stylu charakterystycznym dla włoskiej marki, czyli jest powabna, dynamiczna, zgrabna - po prostu atrakcyjna. Dowodem może być tłum ludzie, którzy kilka dni temu zjawili się w salonie Auto Diug w Słupsku podczas przedpremierowego pokazu tego auta.
Jak większość Alf Giulietta łączy zalety samochodu sportowego z funkcjonalnego. Auto zbudowano na nowej platformie Compact, która charakteryzuje się nowoczesnym rozwiązaniom w zawieszeniu, aktywnym układem kierowniczym Dual Pinion. Nadwozie to sztywna, a jednocześnie lekka konstrukcja wykonanej z aluminium i stali o dużej wytrzymałości. Połączono i wykorzystano różne systemy pojazdu dostępne poprzez Alfa DNA.
Ten system, do niedawna dostępny tylko dla samochodów wyścigowych, działa na silnik, hamulce, układ kierowniczy, zawieszenie i skrzynię biegów, pozwalając na trzy różne tryby zachowania pojazdu, w zależności od stylu najbardziej odpowiedniego do warunków i potrzeb kierowcy: sportowy (Dynamic), miejski (Normal) i tryb pełnego bezpieczeństwa nawet przy niskiej przyczepności (All Weather).
(fot. Fot. Alfa Romeo)
Selektor wyboru trybu pracy znajduje się z przodu dźwigni zmiany biegów. Tryb normal jest dla tych, którzy chcą spokojnej, bezpiecznej jazdy. Jeśli kierowca woli jednak bardziej sportową jazdę może wybrać tryb dynamic. W tym ustawieniu DNA pozwala na unikalne doświadczenia dzięki obniżeniu roli systemów wspomagających kierowcę (ESP i ASR) oraz jednoczesnemu włączeniu systemu Electronic Q2 (poprawia przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła).
Trzeci tryb All Weathet poprawia przyczepność i poprawia reakcję samochodu w warunkach niskiej przyczepności (funkcję DST - aktywne sterowanie elektroniczne), które interweniuje przy jeździe na podłożach o różnej przyczepności (np. gdy w zimie dwa koła stoją na lodzie, a dwa na asfalcie).
Ponadto system Alfa DNA sprawia, że samochód jest łatwiejszy w sterowaniu nawet na powierzchniach o niskiej przyczepności (na przykład mokrych czy pokrytych śniegiem), obniżając próg aktywacji ESP.
(fot. Fot. Alfa Romeo)
Paleta silnikowa nowej Alfy zawiera wyłącznie turbodoładowane jednostki napędowe (zarówno benzynowe jak i diesla). Dostępne silniki wysokoprężne to dwa nowoczesne silniki JTDM drugiej generacji: 105-konna jednostka 1.6 spalająca w cyklu mieszanym 4,4 l/100km oraz 170-konny Multijet o pojemności 2 litrów osiągający 350 Nm już przy 1750 obr./min.
Do wyboru są również trzy silniki benzynowe. Jednostka 1.4 TB ma moc 120 KM, a w technice MultiAir osiąga 170 KM. Natomiast w topowej wersji Quadrifoglio Verde zastosowano silnik o pojemności 1,8 l i mocy 235 KM zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy i umożliwiający rozpędzenie Alfy Giulietty do prędkości maksymalnej równej 242km/h.
(fot. Fot. Alfa Romeo)
Giuletta oferowana jest w trzech wersjach wyposażenia: Progression, Distinctive i Quadrifoglio Verde. W wyposażeniu standardowym podstawowej wersji Progression zanazły się m.in.:poduszki powietrzne przednie, boczne i nadokienne, układ stabilizujący tor jazdy VDC (ESP), system Alfa Romeo DNA z Q2, system awaryjnego hamowania BAS, układ kierowniczy Dual Pinion, radio CD z obsługą plików mp3, klimatyzacja, kierownica i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą czy system Start&Stop. Tak wyposażone auto, z silnikiem 1.4 120 KM kosztuje 69900 zł.
W bogatszej wersji Distinctive, za 76900 zł (także silnik 1.4 120 KM), producent dołożył m.in.: klimatyzację automatyczną, przyciski wielofunkcyjne na kierownicy, czy felgi ze stopów lekkich.
Galeria zdjęć
www.gp24.pl/auto
Podstawowe wymiary
Długość 4351 mm
Szerokość 1798 mm
Wysokość 1465 mm
Rozstaw osi 2634 mm
Poj. bagażnika 350 l
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?