Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Aneta Kochanowska-Demczyna: Dbamy o komfort pacjentów

Łukasz Capar
Aby oddać głos na przychodnię SPMZOZ przy ul. 11 Listopada w Słupsku, należy wysłać SMS o treści GP.PM.8 na numer 71466 .
Aby oddać głos na przychodnię SPMZOZ przy ul. 11 Listopada w Słupsku, należy wysłać SMS o treści GP.PM.8 na numer 71466 . Łukasz Capar
Rozmowa z Anetą Kochanowską-Demczyną, kierownikiem przychodni SPMZOZ przy ul. 11 Listopada w Słupsku.

- Jakie usługi zdrowotne są świadczone w pań­stwa placówce?

- W przychodni świadczone są usługi z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej. Istnieje podział na poradnię dla dzieci, w której pracują lekarze pediatrzy oraz poradnię dla dorosłych, gdzie przyjmują lekarze interniści i specjaliści medycyny rodzinnej. Świadczymy także usługi z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Tę funkcję pełni poradnia ginekologiczna, a także z zakresu medycyny pracy. W ubiegłym roku udało nam się przywrócić funkcjonowanie poradni stomatologicznej, z czego bardzo zadowoleni są nasi pacjenci.

- Jakie zmiany chcielibyście wprowadzić?

- Od stycznia pracuje u nas dodatkowo nowa pani doktor ginekolog, a obecnie poszukujemy do pracy lekarza w poradni POZ dla dorosłych. Staramy się poprawiać komfort pacjentów w naszej przychodni. Dbamy o to, aby wszystkie zawieszane oznaczenia i informacje ważne dla pacjentów były estetyczne i czytelne. Obecnie trwa kapitalny remont toalet na pierwszym piętrze. W przyszłości planujemy zakup wygodnych krzeseł dla pacjentów oczekujących na wizytę.

- Co pani zdaniem należałoby zmienić w służbie zdrowia?

- Należałoby zmienić wiele. Obecnie lekarz POZ może mieć zaopcjowanych 2750 pacjentów. Niestety taka liczba osób sprawia, że nie jest on w stanie na bieżąco przyjmować wszystkich chorych. W środowisku lekarskim uważa się, że optymalna liczba pacjentów przypadających na jednego lekarza to 1500 osób. Niestety wciąż jest za mało lekarzy, a na dodatek duża część wyjeżdża do pracy za granicę. Poza tym lekarze rodzinni nie mogą zlecać części badań, po które muszą wysyłać pacjenta do poradni specjalistycznej. Powoduje to powstawanie dużych kolejek i wydłuża znacznie czas oczekiwania na wizytę, a co za tym idzie - na postawienie diagnozy.

- Co robicie jako przychodnia, aby skrócić czas oczekiwania na wizytę u lekarza?

- Rejestrujemy pacjentów na konkretny dzień i godzinę. Godziny popołudniowe staramy się rezerwować dla osób pracujących. Aby skrócić kolejki, obecnie dodatkowo zatrudniliśmy dwóch lekarzy, którzy w godzinach popołudniowych wspierają nas swoją pracą.

Rozmawiała Dorota Aleksandrowicz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza