Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Aplikacja SłupskMobile - dzieło studentki Akademii Pomorskiej

Monika Zacharzewska
Monika Przyborowska stworzyła aplikację SłupskMobile w ramach swojej pracy inżynieryjnej na kierunku edukacja techniczno-informatyczna.
Monika Przyborowska stworzyła aplikację SłupskMobile w ramach swojej pracy inżynieryjnej na kierunku edukacja techniczno-informatyczna. Łukasz Capar
Monika Przyborowska, absolwentka edukacji techniczno-informatycznej na Akademii Pomorskiej, stworzyła aplikację SłupskMobile.

W ramach pracy dyplomowej na studiach inżynieryjnych stworzyła pani aplikację SłupskMobile. Na czym ona polega?

Ta aplikacja o nazwie SłupskMobile działa pod kontrolą systemu operacyjnego Android i dostarcza użytkownikom praktycznych informacji o obiektach handlowo-usługowych na terenie Słupska oraz o miejscach, w którym można spędzać wolny czas w mieście.

Jakie to informacje?

To przede wszystkim adresy, godziny otwarcia, dane kontaktowe, informacje o sposobach dotarcia, wskazówki dojazdu do tych miejsc komunikacją miejską wraz ze zdjęciami tych obiektów, aby można było zobaczyć, jak one wyglądają. Są też oceny użytkowników. Ta aplikacja została stworzona przede wszystkim z myślą o turystach odwiedzających miasto, ale też dla mieszkańców Słupska, bo przecież nie każdy wie, gdzie wszystkie takie miejsca się znajdują.

Jakie jeszcze informacje można dzięki niej uzyskać?

Umieściłam w aplikacji SłupskMobile również listę toalet dostępnych na terenie Słupska oraz miejsc w mieście, gdzie można bezpłatne skorzystać z internetu bez znajomości hasła. Zależało mi, by była ona jak najbardziej pomocna i praktyczna.

Czyli jest to taki przewodnik miejski w telefonie. Jak on działa?

Owszem, taka miała być rola aplikacji. Jeśli ktoś np. chce pójść do pizzerii, to po uruchomieniu aplikacji SłupskMobile wchodzi w kategorię gastronomia, gdzie wyświetlona zostaje lista wszystkich lokali gastronomicznych w Słupsku. Kiedy wybiera konkretny obiekt, dostaje kompleksową informację o nim oraz jak np. dotrzeć tam komunikacją miejską z miejsca, w którym użytkownik się właśnie znajduje. Przygotowując aplikację, wykorzystałam funkcjonalności dostępne dla tego typu rozwiązań funkcjonujące już na rynku, ale uzupełniłam je o autorskie rozwiązania, m.in. znaki graficzne.

Aplikacja SłupskMobile to pani praca dyplomowa na Akademii Pomorskiej. Jak wyglądała pracą nad nią?
To moja praca inżynierska na kierunku edukacja techniczno-informatyczna na Akademii Pomorskiej. Chciałam, aby ta praca była jak najbardziej użyteczna dla ludzi, żeby ktoś mógł ją praktycznie wykorzystać. Stąd pomysł właśnie takiej aplikacji, tym bardziej że zorientowałam się, iż Słupsk nie posiada jeszcze takiego rozwiązania. Pracowałam nad tym prawie rok, bo tyle trwało seminarium. Bardzo czasochłonne było zebranie samych informacji o opisanych obiektach, których jest przecież sporo i zrobienie odpowiednich zdjęć.

Do tej pracy wykorzystała pani wiedzę, którą zdobyła w czasie studiów?
Owszem, wiele na ten temat dowiedziałam się na studiach, ale musiałam też sama się pouczyć, bo nie o wszystkich potrzebnych do stworzenia aplikacji rozwiązaniach mówiliśmy na zajęciach, więc musiałam sama trochę przysiąść. SłupskMobile to pierwsza aplikacja, którą stworzyłam i może kiedyś będę pracowała nad następnymi.

Kto i jak może pobrać aplikację SłupskMobile?
Ona jest już dostępna w sklepie Play, skąd można ją bezpłatnie pobrać i zainstalować w telefonie.

Ma pani wiedzę, ile osób już ją zainstalowało?
Wiem, że do tej pory ponad 40 osób ściągnęło tę aplikację i zainstalowało na swoim telefonie. Mam nadzieję, że gdy dowie się o niej więcej ludzi, to będzie coraz bardziej popularna.

Informatyczna edukacja
Akademia Pomorska proponuje studiowanie na kierunkach informatycznych. Wraz z partnerami uruchamia nowe specjalności.
Dzięki wielomiesięcznej współpracy słupskiej uczelni z miejscową firmą Kaliop możliwe stało się poszerzenie oferty edukacyjnej uczelni o specjalność informatyczną: projektowanie aplikacji mobilnych i internetowych, której program kształcenia został opracowany wspólnie ze specjalistami z Kaliopa. W nieodległej przyszłości uczelnia planuje uruchomić kolejną specjalność informatyczną - projektowanie w robotyce i automatyce, nad którą intensywnie pracują już wykładowcy z Instytutu Fizyki AP oraz przedstawiciele firmy OptiNav. Obie firmy deklarują możliwość odbywania przez studentów praktyk, staży, a najlepszym absolwentom również możliwość zatrudnienia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza