Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi TT Coupe i Roaster po lekkich zmianach

Wojciech Frelichowski
Firma Audi zmodernizowała modele TT Coupé i TT Roadster. Zmiany stylistyczne są symboliczne, ale w ofercie pojawił się nowy, 2-litrowy silnik benzynowy.

Z przodu uwagę zwraca masywny zderzak z powiększonymi wlotami powietrza. Reflektory przeciwmgielne otoczono chromowanymi pierścieniami. Nową formę otrzymała także kratownica błyszczącej osłony chłodnicy Singleframe oraz opcjonalne reflektory ksenonowe "plus“. Przy ich dolnej krawędzi umieszczono w prostej linii dwanaście białych diod tworzących światła do jazdy dziennej.

Z tyłu reflektory w kształcie tuby, sprawiające wrażenie zawieszonych w powietrzu, nadają tylnym światłom wizualnej głębi. Duże końcówki rur wydechowych - podwójne przy 2.0 TFSI - oraz powiększony, matowo - czarny dyfuzor tworzą kolejne akcenty. Przy prędkości 120 km/h wysuwa się spojler, który poprawia docisk tylnej osi.

W wyniku modyfikacji TT Coupé i TT Roadster wydłużyły się o dwa centymetry
do 4.187 milimetrów. Szerokość 1.842 milimetry i wysokość 1.352 milimetry (Coupé) względnie 1.357 milimetry (Roadster) pozostała bez zmian. Rozstaw osi wynosi 2.468 milimetrów.

Audi TT Coupe i Roaster po lekkich zmianach
Fot. Audi

(fot. Fot. Audi)

Wprowadzono cztery nowe metaliczne lakiery: niebieski Scuba, popielaty Oolong, czerwony Vulkan i popielaty Dakota. W przypadku pakietu S line dodatkowo dostępny jest lakier perłowy w kolorze popielatym Daytona.

W ofercie kół również wprowadzono zmiany. Obejmuje ona obecnie 14 wariantów.
TT 1.8 TFSI, 2.0 TDI i 2.0 TFSI poruszają się seryjnie na 17-calowych kołach aluminiowych z oponami 245/55.

Do wyboru są trzy nowe kolory wnętrza - brązowy nougat, popielaty titan i czerwony granat. Specjalna impregnacja tapicerki siedzeń redukuje ich nagrzewanie nawet o 20 stopni Celsjusza, gdy TT stoi na słońcu.

Na kierownicy, konsoli środkowej i w poszyciu drzwi znalazły miejsce nowe aluminiowe aplikacje, z którymi kontrastują błyszczące czarne pierścienie, ramy i listwy. Aluminiowa listwa nad pokrywą schowka jest teraz szczotkowana.

(fot. Fot. Audi)

Dla TT Coupé i TT Roadster można wybrać jeden z trzech czterocylindrowych silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Obie jednostki benzynowe TFSI oraz silnik TDI łączą w sobie sportowe osiągi z najwyższą efektywnością - ich spalanie obniżyło się nawet o 14 procent. Wszystkie trzy silniki mają system rekuperacji, który odzyskuje energię podczas hamowania i toczenia.

Nowością w ofercie jest jednostka 2.0 TFSI o mocy 211 KM, która zastąpiła 2.0 TFSI o mocy 200 KM i silnik 3.2. Dwulitrowy silnik przyspiesza Coupé z manualną skrzynią biegów od zera do 100 km/h w 6,1 sekundy i rozpędza do prędkości maksymalnej 245 km/h. Według deklaracji producenta średnie zużycie paliwa wynosi 6,6 litra na 100 km.

Na życzenie Audi oferuje 2.0 TFSI z sześciobiegową S tronic i stałym napędem na wszystkie koła quattro. W takiej kombinacji na przyspieszenie do 100 km/h potrzeba tylko 5,6 sekundy.

Obok nowego 2.0 TFSI w ofercie TT są dwa silniki czterocylindrowe. Jednostka 1.8 TFSI, dostępna z sześciobiegową skrzynią i napędem na przednią oś, ma moc 160 KM. Natomiast 2-litrowy turbodiesel dysponuje mocą 170 KM. Audi TT to jak na razie jedyny samochód sportowy z silnikiem wysokoprężnym wśród konkurencji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza