Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Auto dla praktycznych i ciekawych

Ireneusz Wojtkiewicz
Peugeot 307 SW w całej okazałości; panoramiczny, szklany dach oraz szyby boczne, przednia i tylna  tworzą w sumie jedną trzecią przeszklonej powierzchni nadwozia samochodu
Peugeot 307 SW w całej okazałości; panoramiczny, szklany dach oraz szyby boczne, przednia i tylna tworzą w sumie jedną trzecią przeszklonej powierzchni nadwozia samochodu Fot: Ireneusz Wojtkiewicz
Peugeot 307 - "Samochód Roku 2002" w Europie i laureat wielu innych prestiżowych nagród - występuje właśnie w nowej odmianie z pogranicza kombi i minivana. Trwające w autosalonach Peugeota "dni otwarte" przyciągają wielu zainteresowanych tym ładnym i praktycznym samochodem

U Andrzeja Kurzaka, autoryzowanego dilera Peugeota w Słupsku, to auto ma już zagwarantowany - co najmniej roczny - "etat" w tzw. parku samochodów demonstracyjnych. Diler nie ukrywa, że traktuje go jako osobisty pojazd. Do gustu i potrzeb przypadł zresztą nie tylko jemu, o czym świadczy m.in. to, że auto niemal stale jest w ruchu, bo ma wielu amatorów na próbne przejażdżki.
Jest samochodem z "górnej półki" w ofercie aż dziesięciu modeli występujących pod nazwą Peugeot 307 SW, czyli znanej "trzystasiódemki" w wydaniu Station Wagon. Jednakże nie jest to typowe, 5-osobowe kombi, gdyż w razie potrzeby może łatwo i szybko zostać przekształcone w 7-miejscowego minivana.
O takim samochodzie mówi się, że jest to "podwyższone kombi" albo pojazd niszowy. Na rynku jest jeszcze rzadkością, ale już nie nowością. Peugeot kiedyś miał w swojej ofercie podobne auta. Obecnie do podwyższonych kombi należą na przykład nowa Honda Civic w wersji hatchback czy znany od kilku lat rekreacyjny HR-V z napędem na 4 koła. Peugeot 307 SW nawiązuje wyglądem i przeznaczeniem także do minivanów Renault Scenic i Opel Zafira, ale tylko na pierwszy rzut oka.
Prezentowany w słupskim salonie model to wymarzone auto dla ludzi ciekawych świata. Mogą go oglądać nie tylko przez boczne i tylne okna, ale również przez przeszklony dach o powierzchni ponad 1,3 metra kwadratowego. Niestety, nie jest otwierany, można natomiast go przesłaniać, wykorzystując elektrycznie sterowaną żaluzję, chroniącą wnętrze auta przed nadmiernym nasłonecznieniem.
Inną przyciągającą uwagę potencjalnej klienteli ciekawostką jest tzw. modularne wnętrze. Pozwala ono wygospodarować z tyłu pojazdu dwa dodatkowe miejsca. Jest to możliwe dzięki większemu o mniej więcej 100 mm niż w hatchbacku "trzystasiódemki" rozstawieniu osi auta. Przy czym to przekształcanie auta 5-osobowego w 7-osobowe odbywa się na zasadzie coś za coś. W 5-miejscowym ustawieniu pojemność bagażnika ma 520 litrów, a w 7-miejscowym - tylko 127 l. Natomiast bez foteli w drugim i trzecim rzędzie Peugeot 307 SW ma przestrzeń bagażową jak w sporej furgonetce - 1539 litrów pojemności. Fachowcy doliczyli się aż ponad 100 możliwości konfiguracji wnętrza. Jego wystrój jest elegancki, jak przystało na limuzynę klasy średniej.
Peugeot 307 SW jest oferowany z manualną i automatyczną skrzynią biegów, współpracującą z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1587 (110 KM) i 1997 ccm (138 KM). Dostępny jest także napęd turbodieslowski HDI o pojemności 1997 ccm i mocy 90 KM. Oferta ta będzie wkrótce wzbogacona mocniejszym silnikiem HDI - 110-konnym.
Standardowe wyposażenie modelu SW obejmuje między innymi: 6 poduszek powietrznych, ABS z elektronicznym rozdziałem i wspomaganiem siły hamowania, elektrycznie sterowane lusterka boczne i szyby przednie, klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz kasetowy ze sterowaniem na kolumnie kierownicy i relingi dachowe. Bogatszy model SW Premium ma m.in. automatyczną klimatyzację, radioodtwarzacz CD i komputer pokładowy. Ceny od 63800 do 77500 zł w zależności od poziomu wyposażenia, rodzaju skrzyni biegów i typu silnika.
Oprócz modelu SW w salonach Peugeota pojawiło się zwykłe kombi, czyli "trzystasiódemka" bez szklanego, panoramicznego dachu. Występuje w wersjach: uboższej XR i bogatszej XS z silnikami benzynowymi o mocy 75 i 110 KM oraz turbodieslowskimi HDI o mocy 70 i 90 KM. Wygląda na to, że spore powodzenie może mieć nowy, 70-konny napęd HDI o pojemności 1398 ccm. Cena auta z tym silnikiem jest rozsądna (56700 zł), plasuje się w środku oferty modeli kombi, z których najtańszy kosztuje 50200, a najdroższy - 63300 zł.
I jeszcze jedno: o nowych odmianach Peugeota 307 na pewno można powiedzieć, że udało się powiększenie hatchbacka. Wyszło ładne auto.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza