MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bardzo duża "cytryna"

Marcin Pawlak
Citroën C8 to samochód przestronny i komfortowy.
Citroën C8 to samochód przestronny i komfortowy. Fot. Radosław Koleśnik
W zeszłym tygodniu odbyła się w Polsce premiera nowego Citroëna C8, auta należącego do segmentu dużych minivanów formatu Chryslera Voyager czy Renault Espace. Samochód mogliśmy obejrzeć również u koszalińskiego przedstawiciela tej marki.

Citroën wprowadził na rynek nową wersję swojego jednobryłowego auta, zastępując w ten sposób produkowany od 1994 r. model Evasion. Oba modele - zarówno obecny, jak poprzedni - powstały przy współpracy z Peugeotem (wraz z Citroënem należy on do koncernu PSA) oraz z koncernem Fiata.

Duży i komfortowy

C8 przewyższa poprzednika rozmiarami: ma 4,72 m długości, 1,86 m szerokości i 1,75 m wysokości. Jest zatem dłuższy o 27 centymetrów, co zaowocowało większą przestrzenią we wnętrzu, które i tak było niemałe. Samochodem może podróżować 7 lub 8 osób. W ostatnim przypadku zamiast dwóch indywidualnych foteli w trzecim rzędzie montuje się 3-osobową kanapę. Możliwy jest także zakup pakietu Capitan Chair (3150 zł). W Citroënie będzie się wtedy znajdowało 6 luksusowych foteli w trzech rzędach.. Mankamentem w sytuacji, gdy autem podróżuje 7 lub 8 osób, może być jedynie 300-litrowy bagażnik. To chyba trochę za mało, by pomieścić bagaże tylu pasażerów.
Wersję, którą mogliśmy oglądać, nazwano Exclusive. Nietrudno się domyślić, że model z takim napisem na bocznych drzwiach ma najlepsze wyposażenie. Elektronicznie sterowana jest nie tylko 4-sferowa klimatyzacja, umożliwiająca ustawienie różnych temperatur dla kierowcy i pasażera oraz dla pasażerów siedzących z tyłu po obu stronach, ale także boczne drzwi. Wystarczy tylko delikatnie pociągnąć klamkę, a resztę zrobi za nas silnik elektryczny.

Pełen elektroniki

Charakterystyczna jest także deska rozdzielcza C8. Zegary znajdują się w środkowej części, a kierowca widzi tuż za kierownicą jedynie najważniejsze kontrolki i wyświetlacz komputera pokładowego. Drugi, większy wyświetlacz umieszczono pod zegarami. Przekazuje on informacje z nawigacji satelitarnej (opcja) i radia, podaje też średnie zużycie paliwa i liczbę kilometrów, jaka pozostała do wyczerpania paliwa w zbiorniku.
W aucie znajduje się niezliczona ilość schowków, z których jeden jest schładzany i może pomieścić 4 puszki z napojami. A niedaleko lusterka wstecznego zamocowano drugie do... obserwowania dzieci na tylnych fotelach. By maluchy się nie nudziły, można zamontować mały ekran i odtwarzacz DVD. Natomiast za 5550 zł można zamówić potrójny szyberdach, z jednym oknem nad każdym rzędem siedzeń.

Bezpieczny, mocny i... drogi

C8 jest także bezpieczny, co w tej klasie aut nie powinno nikogo dziwić. W wyposażeniu znajdziemy ABS, ESP, system awaryjnego wspomagania hamowania, światła awaryjne automatycznie włączające się przy nagłym hamowaniu, biksenonowe reflektory i 6 poduszek powietrznych.
W nowym Citroënie mamy do wyboru trzy silniki, w tym dwie jednostki benzynowe o pojemności 2,2 l i 3,0 l, o mocy odpowiednio 158 i 207 koni. Trzeci silnik to 130-konny diesel o pojemności 2,2 litra. Najmocniejszy, trzylitrowy V6, dostępny jest z automatyczną skrzynią biegów.
Ile to kosztuje? No cóż, Citroënem C8 w wersji Exclusive z 2,2-litrowym dieslem możemy jeździć za 132 tys. zł. Za moc i przyjemność wsłuchiwania się w pracę 3-litrowego V6 zapłacimy 168 tys. zł. Podobne ceny obowiązują w całej klasie dużych minivanów. Kto na C8 jeszcze nie uzbierał, zawsze może go obejrzeć - to też przyjemne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza