Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Berlin: Polskie i niemieckie porty współpracują od lat

pit [email protected] 91 481 33 34
Berlin: Polskie i niemieckie porty współpracują od lat Istotnym elementem naszej strategii  jest pozyskiwanie do obsługi transportowej przewozów do i z obszaru Berlina i Brandenburgii. Współpraca ZMPSiŚ  i obszaru Berlina i Brandenburgii sięga wielu lat - mówił Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.
Berlin: Polskie i niemieckie porty współpracują od lat Istotnym elementem naszej strategii jest pozyskiwanie do obsługi transportowej przewozów do i z obszaru Berlina i Brandenburgii. Współpraca ZMPSiŚ i obszaru Berlina i Brandenburgii sięga wielu lat - mówił Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Fot ZMPSiŚ
Podczas transgranicznego seminarium w Berlinie, porty w Szczecinie i Świnoujściu przedstawiły swoją ofertę usługową i inwestycyjną dla rynku niemieckiego, w szczególności dla obszaru Berlina i Brandenburgii.

Współorganizatorami spotkania była spółka BEHALA - Berliner Hafen- und Lagerhausgesellschaft mbH – wieloletni partner Portu Szczecin-Świnoujście oraz stowarzyszenie LogisticsNet Berlin-Brandenburg – będące instytucją partnerstwa publiczno-prywatnego (, uczestniczy w unijnym projekcie pod nazwą „Berlin-Brandenburg as hub in seaport hinterland transport”).

Celem zorganizowanego seminarium było przedstawienie portów w Szczecinie i Świnoujściu jako dogodnego rozwiązania logistycznego dla obszaru Berlina i Brandenburgii.

Dużą uwagę poświęcono drodze wodnej Odra-Hawela, która jest bardzo ważnym szlakiem komunikacyjnym, łączącym aglomerację berlińską z portami leżącymi nad Odrą, w tym przede wszystkim ze Szczecinem. Rocznie przewozi się tu około 2-3 milionów ton ładunków. Równie istotne jest sprawnie funkcjonujące połączenie kolejowe, a także dogodne połączenie drogowe z Berlina do Szczecina – po stronie niemieckiej autostradą A11, po stronie polskiej A6 wraz z kompleksową poprawą dostępu do portu w Szczecinie poprzez modernizację ulicy Struga. Wykorzystując te możliwości komunikacyjne w połączeniu z regionem Berlina i Brandenburgii, porty w Szczecinie i Świnoujściu już dziś realizują kilka rozwiązań logistycznych dla obsługi rynku wschodnich Niemiec.

W spotkaniu uczestniczyły firmy branży portowej z tego regionu. W siedzibie spółki BEHALA głos zabierali m.in. prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, Jarosław Siergiej oraz przedstawiciel Ambasady RP w Berlinie, dr inż. Jan Masalski.

Ofertę usług i rozwiązań logistycznych dla obsługi rynku Berlina i Brandenburgii przedstawili reprezentanci branży portowej – zarówno z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, jak i firm przeładunkowych – DB Port Szczecin sp. z o.o, Port Handlowy Świnoujście Sp. z o.o., OT Logistics SA.

Przedstawiciel stowarzyszenia LogisticsNet Berlin-Brandenburg zapoznał uczestników seminarium z założeniami i pracami w ramach projektu unijnego „Berlin-Brandenburg as hub in seaport hinterland transport”. Dyrektor zarządzający portu Behala - Peter Stäblein nie krył w swojej wypowiedzi zadowolenia z aktywizacji kontaktów handlowych oraz gospodarczych z portami Szczecin i Świnoujście i wyrażał potrzebę kontynuowania działań na rzecz rozwijania tejże współpracy.

Dyskutowano także na temat zadań inwestycyjnych jakie stoją przed polskimi i niemieckimi partnerami. Związane one były w głównej mierze z poprawą dostępności w żegludze śródlądowej - przede wszystkim konieczności zwiększenia prześwitu pod mostami oraz ukończenia modernizacji podnośni w Niederfinow.

Poruszono też problem elektryfikacji odcinka kolejowego po stronie niemieckiej.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza