Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bestseller żyje!

Adam Skorupiński [email protected] tel. 059 848 81 31
Rozpoczęcie sprzedaży w Europie planowane jest na luty 2007 roku.
Rozpoczęcie sprzedaży w Europie planowane jest na luty 2007 roku. Archiwum
Toyota postawiła sobie ambitny cel. Dziesiąta generacja Corolli ma zmienić stereotyp, że wygląd auta nie pobudza wyobraźni.

Wyobraźnię pobudza za to liczba 32 milionów sprzedanych egzemplarzy od chwili pojawienia się pierwszej wersji w roku 1966 aż do dnia dzisiejszego.

Stylistyka

Nowa Corolla to auto z klasycznym nadwoziem typu sedan. Charakterystyczna dla sedanów tradycyjna, trójbryłowa konstrukcja została w nowej Corolli zmodyfikowana przez przesunięcie podstawy przedniego słupka ku przodowi oraz połączenie przestrzeni bagażnika z pochyłą krawędzią tylnego słupka nadwozia. Dało to ciekawy efekt w postaci jednolitej formy.
Profil boczny jest przejrzysty i jasny. To nie jest hatchback z doczepionym bagażnikiem - bok podkreślony jest przez długą i nisko umieszczoną płaszczyznę dachu wspartą na smukłych słupkach. Niskie i szerokie nadwozie z rozstawem kół wynoszącym 1760 mm robi duże wrażenie. Najbardziej wyróżniają się w nowej Corolli biegnące przez całą długość nadwozia zdecydowanie zarysowane linie, które mają swój początek przy przednim zderzaku i poprzez płaszczyzny drzwi przechodzą ku tyłowi.

Silniki

Nowoczesny wygląd

Kabina nowej Corolli jest przestronna jak nigdy dotąd. Przestrzeń pomiędzy kierowcą a pasażerami znacznie się powiększyła, szczególnie jeśli chodzi o wysokość kabiny oraz miejsce na nogi. Odległość pomiędzy oparciami przednich i tylnych foteli wynosi 900 mm.
W środkowej konsoli umieszczono sterowanie wentylacją kabiny, zestaw audio oraz system nawigacji. Sportową stylizację otrzymał zestaw wskaźników oraz fotel kierowcy.

Do wyboru są dwa silniki benzynowe i dwa diesle. Nowa jest jednostka benzynowa o pojemności 1.6 litra ze zdwojonym układem zmiennych faz rozrządu (dual VVT-i) o mocy 91 kW (124 KM) przy 6000 obr/min. Moment obrotowy osiąga swoje maksimum 157 Nm przy 5200 obr/min. Druga jednostka benzynowa to silnik o pojemności 1.4 l o mocy 71 kW (97 KM).
W silnikach diesla nową konstrukcją jest ostatnia generacja modelu 2.0 D-4D 125. Moc maksymalna wynosi 93 kW (126 KM) ze stałym poziomem momentu obrotowego 300 Nm w zakresie od 2000 do 2800 obr/min. Nowy silnik D-4D 125 dostępny jest z filtrem cząstek sadzy DPF. Ofertę zamyka popularny, mały diesel D-4D o pojemności 1.4 litra, rozwijający 66 kW mocy (90 KM).

Wyposażenie

W nowej generacji Corolli przeprojektowano przednie zawieszenie, które oparto na kolumnach MacPhersona i wahaczach kątowych nadając mu większą zwartość i sztywność. Z tyłu zastosowano rozwiązanie z belką skrętną. Powiększono również rozmiar kół i opon (15" i 16") oraz zastosowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPS.
Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa czynnego, nowa Corolla wyposażona została w układ ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego Brake Assist oraz elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD. Układ stabilizacji toru jazdy VSC w zależności od rynku oferowany jest w ramach wyposażenia standardowego bądź opcjonalnego. Nowa Toyota Corolla wyposażona jest maksymalnie aż w dziewięć poduszek powietrznych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza