Wyobraźnię pobudza za to liczba 32 milionów sprzedanych egzemplarzy od chwili pojawienia się pierwszej wersji w roku 1966 aż do dnia dzisiejszego.
Stylistyka
Nowa Corolla to auto z klasycznym nadwoziem typu sedan. Charakterystyczna dla sedanów tradycyjna, trójbryłowa konstrukcja została w nowej Corolli zmodyfikowana przez przesunięcie podstawy przedniego słupka ku przodowi oraz połączenie przestrzeni bagażnika z pochyłą krawędzią tylnego słupka nadwozia. Dało to ciekawy efekt w postaci jednolitej formy.
Profil boczny jest przejrzysty i jasny. To nie jest hatchback z doczepionym bagażnikiem - bok podkreślony jest przez długą i nisko umieszczoną płaszczyznę dachu wspartą na smukłych słupkach. Niskie i szerokie nadwozie z rozstawem kół wynoszącym 1760 mm robi duże wrażenie. Najbardziej wyróżniają się w nowej Corolli biegnące przez całą długość nadwozia zdecydowanie zarysowane linie, które mają swój początek przy przednim zderzaku i poprzez płaszczyzny drzwi przechodzą ku tyłowi.
Silniki
Nowoczesny wygląd
Kabina nowej Corolli jest przestronna jak nigdy dotąd. Przestrzeń pomiędzy kierowcą a pasażerami znacznie się powiększyła, szczególnie jeśli chodzi o wysokość kabiny oraz miejsce na nogi. Odległość pomiędzy oparciami przednich i tylnych foteli wynosi 900 mm.
W środkowej konsoli umieszczono sterowanie wentylacją kabiny, zestaw audio oraz system nawigacji. Sportową stylizację otrzymał zestaw wskaźników oraz fotel kierowcy.
Do wyboru są dwa silniki benzynowe i dwa diesle. Nowa jest jednostka benzynowa o pojemności 1.6 litra ze zdwojonym układem zmiennych faz rozrządu (dual VVT-i) o mocy 91 kW (124 KM) przy 6000 obr/min. Moment obrotowy osiąga swoje maksimum 157 Nm przy 5200 obr/min. Druga jednostka benzynowa to silnik o pojemności 1.4 l o mocy 71 kW (97 KM).
W silnikach diesla nową konstrukcją jest ostatnia generacja modelu 2.0 D-4D 125. Moc maksymalna wynosi 93 kW (126 KM) ze stałym poziomem momentu obrotowego 300 Nm w zakresie od 2000 do 2800 obr/min. Nowy silnik D-4D 125 dostępny jest z filtrem cząstek sadzy DPF. Ofertę zamyka popularny, mały diesel D-4D o pojemności 1.4 litra, rozwijający 66 kW mocy (90 KM).
Wyposażenie
W nowej generacji Corolli przeprojektowano przednie zawieszenie, które oparto na kolumnach MacPhersona i wahaczach kątowych nadając mu większą zwartość i sztywność. Z tyłu zastosowano rozwiązanie z belką skrętną. Powiększono również rozmiar kół i opon (15" i 16") oraz zastosowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPS.
Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa czynnego, nowa Corolla wyposażona została w układ ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego Brake Assist oraz elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD. Układ stabilizacji toru jazdy VSC w zależności od rynku oferowany jest w ramach wyposażenia standardowego bądź opcjonalnego. Nowa Toyota Corolla wyposażona jest maksymalnie aż w dziewięć poduszek powietrznych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?