reklama

Bezpieczeństwo i elektronika

Marcin Klinkosz
Piąta już generacja golfa prezentuje się bardzo dynamicznie.
Piąta już generacja golfa prezentuje się bardzo dynamicznie. Fot. VW Golf
Jesienią pojawi się piąte już wcielenie popularnego volkswagena golfa. Jego stylistyka jest dynamiczna, a rozwiązania techniczne jeszcze doskonalsze.

Golf piątej generacji nawiązuje do niepowtarzalności poprzednich wersji, jednak zarówno optycznie, jak i technicznie stanowi największy skok ewolucyjny w historii tego modelu.
Z przodu auta uwagę zwracają "zaostrzone" wyraźnie w kierunku środka pojazdu podwójne, okrągłe reflektory z ustawionymi poziomo kierunkowskazami. Nad reflektorami wznoszą się zdecydowanie zarysowane powierzchnie błotników.
Także tył samochodu zdradza siłę drzemiącą w golfie piątej generacji. Typowe dla marki volkswagena są okrągłe światła tylne o podwójnym układzie, umieszczone do połowy w podzielonej czystymi liniami tylnej klapie. Duża szyba tylna zapewnia nie tylko dobrą widoczność, ale jest również istotnym elementem stylistycznym podkreślającym elegancję sylwetki.

Bezpieczeństwo i elektronika

W chwili debiutu na rynku nowy golf będzie dostępny z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym z wyposażeniem trendline, comfortline lub sportline. Wszystkie wersje będą miały bogate wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy, obejmujące
sześć poduszek powietrznych, pięć zagłówków (przednie aktywne), trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, nową bezpieczną kolumnę kierownicy oraz dźwignię pedałów, które w razie zderzenia nie przemieszczają się do wnętrza pojazdu.
Przyciski i włączniki umieszczono w miejscach, w których się ich intuicyjnie spodziewamy. Podczas jazdy do tyłu klimatyzacja climatronic (element wyposażenia dodatkowego) przełącza się automatycznie na obieg zamknięty, a po uruchomieniu spryskiwaczy szyb inteligentny układ sterowania przerywa natychmiast doprowadzanie świeżego powietrza. Opracowane całkowicie od nowa fotele, zapewniają maksymalny komfort podróżowania. Volkswagen oferuje jako pierwszy w tym segmencie samochodów możliwość zamontowania elektrycznie regulowanego w dwóch płaszczyznach podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz ogrzewanie postojowe.

Więcej miejsca

Szersze, wyższe i dłuższe nadwozie zapewnia większą przestronność kabiny pasażerskiej oraz bagażnika (347 l). To wyraźne zwiększenie wymiarów stanowi pomost do wyższej klasy samochodów i świadczy o ponadklasowości golfa. To samo dotyczy niepowtarzalnego w tym segmencie poziomu jakości: statystyczna sztywność nadwozia została poprawiona o 80 procent.
Nowe, bezpieczne zawieszenie volkswagena jest zarówno komfortowe, jak i dynamiczne. Przednia oś z kolumnami prowadzącymi McPher- son zapewnia doskonałe prowadzenie samochodu. Z tyłu zastosowano nową oś wielowahaczową. Komfort i właściwości jezdne zostały doprowadzone do perfekcji, dzięki nowemu elektromechanicznemu wspomaganiu układu kierowniczego pracującemu zależnie od prędkości jazdy, które znacznie przyczynia się do podniesienia stabilności pojazdu podczas jazdy na wprost. Optymalne hamowanie zapewnia nowy układ hamulcowy z udoskonalonym systemem chłodzenia.

Nowe silniki

Nowym wzorem do naśladowania pod względem elastyczności i oszczędności jest silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM. Ta czterocylindrowa i czterozaworowa jednostka napędowa o wysokim momencie obrotowym współpracuje z nową sześciobiegową skrzynią biegów lub z dostępną jako opcja sześciobiegową skrzynią przekładniową, w którą volkswagen, jako pierwszy producent na świecie, wyposażył seryjnie golfa R32.
FSI - pod tym skrótem ukrywa się bezpośredni wtrysk benzyny. Silnik 1,6 FSI o mocy 115 KM będzie montowany także w golfie. Seryjnie będzie on współpracował z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a na życzenie także z komfortową sześciostopniową przekładnią automatyczną. W momencie wprowadzenia na rynek golf będzie dostępny z czterema silnikami o mocy: 75KM, 105KM, 115KM i 140KM. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin EU4. Najbardziej dynamiczny silnik o sportowym charakterze pojawi się nieco później. Skrzynia automatyczna oferowana będzie od początku 2004 roku.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3