Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biedronka i Lidl już nie chcą być tylko dyskontami

Oprac. (d-ka)
Właściciel Biedronki, firma Jeronimo Martins oraz jej konkurent Lidl przez pierwszych sześć miesięcy 2012 r. wydały na reklamę ponad 250 mln zł.
Właściciel Biedronki, firma Jeronimo Martins oraz jej konkurent Lidl przez pierwszych sześć miesięcy 2012 r. wydały na reklamę ponad 250 mln zł. Biedronka
Sieci wydają miliony na reklamy. Zdaniem ekspertów, jesteśmy świadkami powstawania specyficznego formatu - dyskontu premium.

Właściciel Biedronki, firma Jeronimo Martins oraz jej konkurent Lidl przez pierwszych sześć miesięcy 2012 r. wydały na reklamę ponad 250 mln zł - informuje Puls Biznesu.  Pisze, że dyskontom bardzo zależy, by nie traktować ich dłużej jak dyskonty, dlatego nie szczędzą wydatków na reklamę pokazująca wysoką jakość ich produktów. Zdaniem ekspertów, jesteśmy świadkami powstawania specyficznego formatu - dyskontu premium.

Jak podaje Puls Biznesu, z zestawienia przygotowanego przez Kantar Media wynika, że Biedronka odpowiada za 51,5 proc. wydatków na reklamę. Lidl natomiast w pierwszym półroczu wydał 121,5 mln zł, czyli niecałe 8 mln zł mniej od Jeronimo Martins. W drugim półroczu raczej nie będzie gorzej - niemiecka sieć właśnie oficjalnie odpaliła kampanię reklamową z kucharzami Karolem Okrasą i Pascalem Brodnickim. Sieć już wcześniej postanowiła zerwać z wizerunkiem taniego dyskontu. Także Biedronka nie szczędzi wysiłków na zmianę swojego wizerunku - inwestuje w remonty i potężną kampanię telewizyjną.

Eksperci oceniają, że taka polityka sprawdza się, bo Polacy aspirują do lepszego stylu życia, jednak z drugiej strony muszą ograniczać wydatki. Ponadto, dzięki wysiłkowi włożonemu w zmianę wizerunku, do Lidla i Biedronki zaczęli zaglądać klienci z zasobniejszym portfelem. Zdaniem ekspertów, nad Wisłą rodzi się specyficzny na europejskim tle segment - dyskont premium, tańszy niż delikatesy, ale oferujący podobne produkty - czytamy w Pulsie Biznesu.

 

Źródło: Puls Biznesu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Biedronka i Lidl już nie chcą być tylko dyskontami - Gazeta Pomorska

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza