„Szybka rozmowa, długa współpraca!”, pod takim hasłem przewodnim zainaugurowano pierwszą edycję giełdy kooperacyjnej online skierowanej do przedstawicieli firm otwartych na nowe kontakty biznesowe. Organizatorami spotkania była Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego w Słupsku, Słupska Izba Przemysłowo-Handlowa oraz Koszalińska Izba Przemysłowo-Handlowa.
Środkowopomorski Business Mixer przyciągnął zarówno dojrzałych, doświadczonych przedsiębiorców, jak i innowacyjne startupy. Szybkie biznesowe rozmowy umożliwiły uczestnikom nawiązanie pierwszego kontaktu z potencjalnymi partnerami, którzy funkcjonują na terenie Pomorza Środkowego.
Organizacja giełdy kooperacyjnej w formie online była odpowiedzią organizatorów na obecną sytuację epidemiologiczną w kraju.
- Animowanie współpracy firm z Pomorza Środkowego może realnie przyczynić się do rozwoju gospodarczego Regionu i częściowo zniwelować skutki obecnego kryzysu – mówi Piotr Huzar, prezes Koszalińskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, pomysłodawca Giełdy.
Udział przedsiębiorców w wydarzeniu dał im szansę na nawiązanie nowych relacji biznesowych przy niewielkim nakładzie czasu i pracy.
- W ostatnim czasie co dzień wykorzystujemy różne formy i narzędzia do komunikacji zdalnej, ponieważ obowiązujące restrykcje i reżim sanitarny nie pozwalają na organizację tradycyjnych spotkań czy organizację konferencji. Postanowiliśmy przenieść się do sieci i zorganizować wirtualne spotkania biznesowe – mówi Robert Firkowski, prezes Słupskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.
W związku z ogromnym zainteresowaniem formuła spotkań uległa zmianie i ostatecznie przybrała formę piętnastu moderowanych sesji, w których jednorazowo udział brało pięciu przedstawicieli firm. Podczas każdej sesji uczestnicy mieli możliwość zaprezentowania swojej działalności pozostałym przedstawicielom firm oraz rozpoczęcia rozmów o ewentualnej współpracy. Każdy z uczestników odbył trzy takie spotkania w wyniku czego nawiązał kontakt z dwunastoma innymi firmami.
- Podjęliśmy działania na rzecz zacieśniania współpracy pomiędzy samorządami gospodarczymi, aby zainicjować synergię pomiędzy firmami z naszego regionu, czego efektem jest pierwsza edycja Giełdy – informuje Mirosław Kamiński, Prezes Pomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
O sukcesie i potrzebie organizacji wydarzenia świadczą również sygnały od innych przedsiębiorców uczestniczących w Business Mixerze.
- Inicjatywa potrzebna i pożyteczna, warta kontynuowania. Często nie znamy potencjału firm z sąsiedztwa lub ogólnie naszego regionu – podsumował po spotkaniu Lech Wojciechwski z firmy EkoWodrol z Koszalina. Zaś Bogdan Białas, który reprezentował firmę BML z Wałcza, stwierdził, że w obecnej sytuacji ważne, że organizowane są takie spotkania.
- Giełda spełniła nasze oczekiwania względem formy i jakości obsługi przez prowadzących, można było zobaczyć jak inni przedstawiają swoją działalności oraz poznać zakres różnorodności firm, które obecnie istnieją na rynku – mówi Piotr Jesionowski z firmy Mansolutions, która funkcjonuje w Słupskim Inkubatorze Technologicznym.
Podobne odczucia miała Ewelina Szałankiewicz z firmy Windhunter Academy z Koszalina: - Giełda w pierwszym założeniu miała być spotkaniem jeden na jeden, natomiast w związku z ogromnym zainteresowaniem formuła spotkań uległa zmianie, dzięki temu moim zdaniem przybrała odpowiedni charakter. Mogliśmy poznać większą ilość potencjalnych partnerów biznesowych. Co uważam za ogromny atut tego spotkania.
- Cieszy nas aktywność uczestników i chęć nawiązywania relacji biznesowych wśród tych firm. Okres pandemii jest wyzwaniem dla każdego sektora gospodarczego, a tego typu spotkania dają szansę i nowe możliwości rozwoju przedsiębiorczości – dodaje z optymizmem Bartosz Świtała z PARR, który był jednym z prowadzących sesje networkingowe podczas Giełdy.
Wydarzenie zostało zorganizowane w partnerstwie przez Koszalińską Izbę Przemysłowo-Handlową (kiph.com.pl), Słupską Izbę Przemysłowo-Handlową Na Region Słupski (siph.slupsk.pl) oraz Pomorską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. (parr.slupsk.pl), która zarządza Słupską Specjalną Strefą Ekonomiczną (sse.slupsk.pl) i Słupskim Inkubatorem Technologicznym (sit.slupsk.pl). Mecenat marketingowy nad wydarzeniem objęła Agencja Online Marketingu www.wypisz-wymaluj.com. W wyniku dużego zainteresowania inicjatywą podjęto decyzję, że wydarzenie będzie miało charakter cykliczny.
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?