Biznesowy mixer online firm ze środkowego Pomorza

Wojciech Frelichowski
Wojciech Frelichowski
Moderatorzy Giełdy, od lewej: Robert Firkowski, SIPH, Piotr Huzar, KIPH, Bartosz Świtała, PARR.
Moderatorzy Giełdy, od lewej: Robert Firkowski, SIPH, Piotr Huzar, KIPH, Bartosz Świtała, PARR. PARR
Pandemia i związane z nią ograniczenia wymusza od środowisk biznesowych nowych form działania. Główną bazą takich inicjatyw jest internet i spotkania online. Z tej możliwości skorzystały środkowopomorskie instytucje gospodarcze.

„Szybka rozmowa, długa współpraca!”, pod takim hasłem przewodnim zainaugurowano pierwszą edycję giełdy kooperacyjnej online skierowanej do przedstawicieli firm otwartych na nowe kontakty biznesowe. Organizatorami spotkania była Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego w Słupsku, Słupska Izba Przemysłowo-Handlowa oraz Koszalińska Izba Przemysłowo-Handlowa.

Środkowopomorski Business Mixer przyciągnął zarówno dojrzałych, doświadczonych przedsiębiorców, jak i innowacyjne startupy. Szybkie biznesowe rozmowy umożliwiły uczestnikom nawiązanie pierwszego kontaktu z potencjalnymi partnerami, którzy funkcjonują na terenie Pomorza Środkowego.

Organizacja giełdy kooperacyjnej w formie online była odpowiedzią organizatorów na obecną sytuację epidemiologiczną w kraju.

- Animowanie współpracy firm z Pomorza Środkowego może realnie przyczynić się do rozwoju gospodarczego Regionu i częściowo zniwelować skutki obecnego kryzysu – mówi Piotr Huzar, prezes Koszalińskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, pomysłodawca Giełdy.

Udział przedsiębiorców w wydarzeniu dał im szansę na nawiązanie nowych relacji biznesowych przy niewielkim nakładzie czasu i pracy.

- W ostatnim czasie co dzień wykorzystujemy różne formy i narzędzia do komunikacji zdalnej, ponieważ obowiązujące restrykcje i reżim sanitarny nie pozwalają na organizację tradycyjnych spotkań czy organizację konferencji. Postanowiliśmy przenieść się do sieci i zorganizować wirtualne spotkania biznesowe – mówi Robert Firkowski, prezes Słupskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

W związku z ogromnym zainteresowaniem formuła spotkań uległa zmianie i ostatecznie przybrała formę piętnastu moderowanych sesji, w których jednorazowo udział brało pięciu przedstawicieli firm. Podczas każdej sesji uczestnicy mieli możliwość zaprezentowania swojej działalności pozostałym przedstawicielom firm oraz rozpoczęcia rozmów o ewentualnej współpracy. Każdy z uczestników odbył trzy takie spotkania w wyniku czego nawiązał kontakt z dwunastoma innymi firmami.

- Podjęliśmy działania na rzecz zacieśniania współpracy pomiędzy samorządami gospodarczymi, aby zainicjować synergię pomiędzy firmami z naszego regionu, czego efektem jest pierwsza edycja Giełdy – informuje Mirosław Kamiński, Prezes Pomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.

O sukcesie i potrzebie organizacji wydarzenia świadczą również sygnały od innych przedsiębiorców uczestniczących w Business Mixerze.

- Inicjatywa potrzebna i pożyteczna, warta kontynuowania. Często nie znamy potencjału firm z sąsiedztwa lub ogólnie naszego regionu – podsumował po spotkaniu Lech Wojciechwski z firmy EkoWodrol z Koszalina. Zaś Bogdan Białas, który reprezentował firmę BML z Wałcza, stwierdził, że w obecnej sytuacji ważne, że organizowane są takie spotkania.

- Giełda spełniła nasze oczekiwania względem formy i jakości obsługi przez prowadzących, można było zobaczyć jak inni przedstawiają swoją działalności oraz poznać zakres różnorodności firm, które obecnie istnieją na rynku – mówi Piotr Jesionowski z firmy Mansolutions, która funkcjonuje w Słupskim Inkubatorze Technologicznym.

Podobne odczucia miała Ewelina Szałankiewicz z firmy Windhunter Academy z Koszalina: - Giełda w pierwszym założeniu miała być spotkaniem jeden na jeden, natomiast w związku z ogromnym zainteresowaniem formuła spotkań uległa zmianie, dzięki temu moim zdaniem przybrała odpowiedni charakter. Mogliśmy poznać większą ilość potencjalnych partnerów biznesowych. Co uważam za ogromny atut tego spotkania.

- Cieszy nas aktywność uczestników i chęć nawiązywania relacji biznesowych wśród tych firm. Okres pandemii jest wyzwaniem dla każdego sektora gospodarczego, a tego typu spotkania dają szansę i nowe możliwości rozwoju przedsiębiorczości – dodaje z optymizmem Bartosz Świtała z PARR, który był jednym z prowadzących sesje networkingowe podczas Giełdy.

Wydarzenie zostało zorganizowane w partnerstwie przez Koszalińską Izbę Przemysłowo-Handlową (kiph.com.pl), Słupską Izbę Przemysłowo-Handlową Na Region Słupski (siph.slupsk.pl) oraz Pomorską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. (parr.slupsk.pl), która zarządza Słupską Specjalną Strefą Ekonomiczną (sse.slupsk.pl) i Słupskim Inkubatorem Technologicznym (sit.slupsk.pl). Mecenat marketingowy nad wydarzeniem objęła Agencja Online Marketingu www.wypisz-wymaluj.com. W wyniku dużego zainteresowania inicjatywą podjęto decyzję, że wydarzenie będzie miało charakter cykliczny.

Sanepid wlepia kary, sądy je umarzają

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie