Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bliska osoba w szpitalu. Jak dowiedzieć się o jego stan zdrowia? Jak przekazać niezbędne rzeczy? 30.11.2020

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
Krzysztof Piorkowski
Pandemia wymusiła restrykcyjne zasady w szpitalu. Obowiązuje zakaz odwiedzin. Jak w takim razie dowiedzieć się o stan zdrowia chorego, który nie ma telefonu bądź leży pod respiratorem? Jak przekazać torbę z niezbędnymi akcesoriami do higieny osobistej bądź pakunki z jedzeniem? Sprawdziliśmy.

Zdezorientowani ludzie pod namiotami przed słupskim SOR-em to niemal codzienność. Przychodzą z pakunkami dla bliskich osób znajdujących się w szpitalu i nie wiedzą, co z nimi zrobić, ponieważ na oddziały wejść nie można. Czasami trudno o natychmiastową informację, gdy ratownicy medyczni i żołnierze WOT pobierający wymazy są zajęci. Często pod namiotami stoją razem osoby czekające na wymaz, na przyjęcie do szpitala, z bólem na SOR oraz ci, którzy po prostu chcą coś przekazać osobie bliskiej i nie wiedzą, jak to zrobić.

- Starszy pan z dwiema torbami dla żony, która leży w szpitalu, kilka osób na wymaz z prawdopodobnym covidem, młoda dziewczyna wyjąca z bólu ze złamanym obojczykiem i ja chcący się tylko dowiedzieć, co z moim przyjacielem, który leży na covidowym i nie odbiera telefonu. Wszyscy razem przed namiotami i żadnej informacji, co zrobić. Po jakimś czasie przyszedł ratownik i wyjaśnił, co i jak, ale trwało to około 40 minut - skarży się mężczyzna, który do nas zadzwonił.

Poprosiliśmy szpital o niezbędne informacje.

Jak uzyskać informację o stanie zdrowia pacjenta, który trafia do szpitala z covidem?

W celu uzyskania informacji o pacjentach oddziału izolacyjnego można dzwonić od poniedziałku do piątku w godz. 12:30-14:00 pod numer tel. 59 84 60 762. Popołudniami i w weekendy oraz w razie pogorszenia się stanu pacjenta lekarz będzie informował osobiście rodzinę pacjenta wskazaną w dokumentacji.

Jak przekazać pacjentowi na oddziale torby z niezbędnymi rzeczami? W jakich godzinach? Gdzie i komu je zostawić, czy mają być opisane i jak? Kto i kiedy te torby przekazuje?

Pacjentowi podejrzanemu o zachorowanie na COVID-19 oczekującemu na badania przesyłki można dostarczać do namiotu pretriaż stojącego przed SOR. Natomiast pacjentom chorym na COVID-19 przebywającym na oddziale „covidowym” przesyłkę mogą przekazać członkowie rodziny chorego, którzy nie są objęci kwarantanną. Paczki można dostarczać do głównego wejścia do szpitala w dowolnych godzinach i dniach, jednak najlepiej od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.00. Przesyłka musi być opisana: imię i nazwisko pacjenta, oddział na którym się znajduje. Przesyłki przekazywane są oddział i przekazywane pacjentom przez personel oddziału.

Gdzie ma się zgłosić osoba, która przywozi chorego do szpitala w złym stanie i chce na SOR?

Na parkingu przed SOR znajdują się dwa namioty przeznaczone dla pacjentów. Obydwa są oznaczone tabliczkami dla kogo są przeznaczone. Jeden namiot jest dla pacjentów przybywających w celu wykonania wymazu w kierunku COVID-19, a drugi dla pacjentów przybywających na SOR – w tym namiocie wykonuje się pretriaż. Do tego właśnie namiotu muszą zgłosić się pacjenci przybywający na SOR w celu udzielenia pomocy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza