Wnioski o świadczenie uzupełniające dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji można składać od 1 września w każdej placówce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Od października będzie to możliwe także elektronicznie. Jak dotąd do obu pomorskich oddziałów ZUS trafiło blisko 9,5 tys. takich wniosków.
- Choć świadczenie potocznie nazywane jest „500+ dla niepełnosprawnych”, to jednak nie stopień niepełnosprawności jest tu kluczowy a posiadanie ważnego orzeczenia o niezdolności do samodzielnej egzystencji. Osoby, które chcą otrzymać wsparcie a nie posiadają takiego orzeczenia powinny do wniosku o świadczenie dołączyć dokumentację medyczną oraz inne dowody ważne dla wydania orzeczenia. Mogą to być na przykład: karta badania profilaktycznego, dokumentacja z rehabilitacji leczniczej lub zawodowej oraz zaświadczenie o stanie zdrowia (wydane przez lekarza nie wcześniej niż miesiąc przed złożeniem wniosku). Jeżeli ktoś ma orzeczenie o znacznym stopniu niepełnoprawności powinien je również dołączyć. Wnioski dostępne są na naszej stronie zus.pl oraz w każdej placówce Zakładu. Mogą je składać sami zainteresowani lub ich pełnomocnicy - tłumaczy Krzysztof Cieszyński, pomorski rzecznik prasowy ZUS.
Rozpatrywanie wniosków - zgodnie z przepisami ustawy - rozpocznie się 1 października, czyli w chwili, kiedy nowe przepisy wejdą w życie.
Osoby, które chcą dowiedzieć się więcej na temat świadczenia, ZUS prosi o kontakt ze specjalnie uruchomioną w tym celu przez Centrum Obsługi Telefonicznej infolinią, pod numerem 22 560 16 00.
Zobacz także: Eksperci o nowych ulgach dla przedsiębiorców
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?