Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bogusław Liberadzki: Tracimy fundusze przez decyzje swojego ministra

pit [email protected] 91 481 33 34
Bogusław Liberadzki: Tracimy fundusze przez decyzje swojego ministra- Ponieważ polski minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej uznał, że połączenie kolejowe Szczecin - Zielona Góra - Wrocław (CE 59) nie jest priorytetem dla rządu aż do 2030 roku, fundusze, które można było uzyskać na rozbudowę również tego połączenia kolejowego przepadły bezpowrotnie - twierdzi europoseł.
Bogusław Liberadzki: Tracimy fundusze przez decyzje swojego ministra- Ponieważ polski minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej uznał, że połączenie kolejowe Szczecin - Zielona Góra - Wrocław (CE 59) nie jest priorytetem dla rządu aż do 2030 roku, fundusze, które można było uzyskać na rozbudowę również tego połączenia kolejowego przepadły bezpowrotnie - twierdzi europoseł. Fot. archiwum
TRANSPORT Unia włączyła zachodniopomorskie do korytarza Bałtyk-Adriatyk, lubuskie pominięto.

Zakończyły się negocjacje pomiędzy Komisją, Parlamentem Europejskim oraz Radą nad przyszłością Transeuropejskich Sieci Transportowych - informuje europoseł Bogusław Liberadzki. - Zachodniopomorskie jest jednym ze zwycięzców tych negocjacji.

Kolejowe, powietrzne, drogowe oraz morskie połączenia transportowe, ujęte w programie będą mogły uzyskać nawet 85 proc. dofinansowania z Unii Europejskiej od 2014 roku.
Profesor Bogusław Liberadzki lobbował o włączenie portów w Szczecinie i Świnoujściu, połączenia Berlin - Szczecin oraz Świnoujście - Szczecin - Zielona Góra/Poznań - Wrocław do sieci bazowej korytarzy transportowych dla kolei. Propozycję poparło jedynie 10 polskich posłów. W efekcie Unia Europejska zadecydowała o skupieniu się wyłącznie na połączeniu Szczecin - Poznań - Wrocław.

- Ponieważ polski minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej uznał, że połączenie kolejowe Szczecin - Zielona Góra - Wrocław (CE 59) nie jest priorytetem dla rządu aż do 2030 roku, fundusze, które można było uzyskać na rozbudowę również tego połączenia kolejowego przepadły bezpowrotnie - stwierdził europoseł.

Profesor przyznał, ze polskie ministerstwo ponownie źle ustaliło priorytety i zapomniało o Polsce zachodniej.

- Tym razem decyzja szefa resortu jest przeciwna nawet posłom z PiS-u i PO, którzy złożyli tę poprawkę razem ze mną w Komisji Transportu i Turystyki (o włączenie Zielonej Góry do korytarza Bałtyk - Adriatyk) - dodał. - Nasza pozycja nie kosztowałaby Polskę nic - jedynie zwiększyłaby szansę na dofinansowanie projektów infrastrukturalnych aż do 85 proc. ich wartości.

Zachodniopomorskie: Świnoujście oraz Szczecin będą lepiej połączone z Berlinem, Poznaniem oraz Wrocławiem.
Zdaniem Liberadzkiego, porty: Świnoujście i Szczecin, jak również ich lądowe połączenie w kierunku Poznania i Berlina, będą niedługo stanowiły najwyższy priorytet w Unii Europejskiej w zakresie możliwego dofinansowania studium wykonalności oraz prac konstrukcyjnych. Skróci to czas podróży koleją między Szczecinem, a Berlinem i zapewni dobre połączenia kolejowe oraz drogowe portów województwa zachodniopomorskiego z regionem oraz resztą kraju.

- Decyzja ta wzmocni konkurencyjność portów Świnoujście i Szczecin i stworzy nowe i stałe miejsca pracy - dodaje Liberadzki. - Teraz w rękach rządu leży wykorzystanie funduszy. Pieniądze będą dostępne od 2014 roku do 2020 roku.
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza