Brak zasłoniętego nosa i ust. Policja zapowiada mandaty

RED
Słupska policja zapowiada, że będzie stanowczo reagować na nieprzestrzeganie przepisów sanitarnych. Będą mandaty.

O bezpieczeństwo na ulicach powiatu słupskiego zadbają policjanci wspierani przez inne służby mundurowe. W odpowiedzi na otrzymywane sygnały o rozluźnieniu społecznym w zakresie zakrywania ust i nosa funkcjonariusze będą stanowczo reagować na nieprzestrzeganie przepisów sanitarnych. Wszystko po to, by pohamować rozprzestrzenianie się koronawirusa.

Trwa głosowanie...

Czy przestrzegasz zasad zakrywania nosa i ust?

- Dotychczasowa praca służb mundurowych na rzecz walki z rozprzestrzenianiem się choroby Covid-19 przynosi pożądany efekt. Od dłuższego czasu na terenie powiatu słupskiego nie stwierdzono nowych przypadków zakażeń. W trosce o utrzymanie wysokiego poziomu zdrowia mieszkańców policjanci wspierani przez inne służby mundurowe nieprzerwanie prowadzili działania profilaktyczne, rozmawiali, pouczali i ostrzegali w zakresie stosowania się do obowiązujących obostrzeń. Tylko w sytuacjach rażących naruszeń przepisów mundurowi nakładali mandaty karne i kierowali wnioski o ukaranie do sądu - czytamy w komunikacie słupskiej policji.

Do tej pory funkcjonariusze dostrzegali dość duże zdyscyplinowanie społeczeństwa. Zdecydowana większość mieszkańców poważnie traktowała panującą sytuację i stosowała się do zaleceń sanitarnych. Wraz z luzowaniem obostrzeń, z dnia na dzień można zauważyć luźniejsze podejście do zagrożenia. Maseczki pod brodą albo niezakrywanie ust i nosa to widok coraz częściej występujący na naszym terenie. To też dowód na to, że apele i rozmowy nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. Mając na względzie zdrowie, życie i bezpieczeństwo nas wszystkich policjanci zapowiadają stanowcze reakcje na niestosowanie się do obowiązujących przepisów na rzecz walki z koronawirusem.

Place zabaw i siłownie zewnętrzne w Słupsku teoretycznie nad...

Policja przypomina, że nadal obowiązują niżej wskazane ograniczenia:

- w przemieszczaniu się-obowiązek utrzymania co najmniej 2-metrowej odległości między pieszymi. Dotyczy to także rodzin i bliskich. Wyłączeni z tego obowiązku są rodzice z dziećmi wymagającymi opieki (do 13. roku życia), a także m.in. osoby niepełnosprawne i ich opiekunowie,

- zakaz wychodzenia na ulicę dzieci i młodzieży do lat 13 bez opieki dorosłego,

- obowiązek zasłaniania ust i nosa w miejscach publicznych – wszyscy mają obowiązek zasłaniania ust i nosa na ulicy, podczas ruchu pieszego, w urzędach, sklepach, miejscach świadczenia usług, zakładach pracy. Obowiązek nie dotyczy m.in. dzieci do 4 lat, osób, które mają problemy z oddychaniem (okazanie orzeczenia lub zaświadczenia nie jest wymagane), osób poruszające się samochodem – jeżeli pasażerowie mieszkają ze sobą, osób przebywających w lesie,

- zakaz korzystania z placów zabaw, ogrodów zoologicznych, na terenach leśnych z miejsc biwakowania oraz wiat,

- zakaz zgromadzeń i imprez-obowiązuje całkowity zakaz wszelkich zgromadzeń, spotkań, zebrań oraz imprez.

Apelujemy o odpowiedzialne i rozsądne zachowanie oraz o przestrzeganie wprowadzonych obostrzeń. Pamiętajmy, że naszym wspólnym celem jest zatrzymanie rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Czytaj także

Fala upadłości dopiero przed nami?

Wideo

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
piotr mieczyslaw
9 maja, 23:47, Gość:

"W związku z epidemią koronawirusa, Światowa Organizacja Zdrowia przestrzega przed noszeniem maseczek chirurgicznych przez osoby zdrowe, które chcą w ten sposób zabezpieczyć się przed zakażeniem. Nieodpowiednio stosowane mogą wręcz stać się przyczyną infekcji, a przez masowe wykupywanie masek może zabraknąć ich dla pracowników szpitali i osób zajmujących się chorymi.

– Wzrosła sprzedaż masek chirurgicznych. Chciałabym jednak podkreślić, że powinny być one używane przez pracowników służby zdrowia i osoby, które opiekują się chorymi. To oni przede wszystkim wchodzą w bliski kontakt z osobami zarażonymi koronawirusem. Maski są im potrzebne, aby zapobiec zakażeniu i w takich sytuacjach są skutecznym rozwiązaniem. Wiemy, że zarażenie wymaga przebywania w bliskim kontakcie z chorym, w odległości nie większej niż 2 metry. W przypadku osób zdrowych, które nie zajmują się chorymi, nie są one konieczne. Mogą dawać poczucie bezpieczeństwa, ale nic poza tym – mówi dr Paloma Cuchí, przedstawicielka WHO w Polsce.

...Wirus rozprzestrzenia się drogą kropelkową, stąd zalecenia lekarzy i WHO mówią, aby przede wszystkim często myć ręce, dbać o ogólną higienę i unikać bliskiego kontaktu z innymi osobami.

WHO i Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób podkreślają, że noszenie maseczek przez osoby zdrowe w celu zapobiegania infekcji wcale nie jest efektywne...

Kto powinien nosić maseczki?

Maski powinni nosić wyłącznie lekarze i personel medyczny oraz osoby, które przebywają i opiekują się pacjentami zarażonymi bądź tymi, u których podejrzewa się zarażenie. WHO zaleca je także osobom, które kichają, kaszlą i mają objawy infekcji górnych dróg oddechowych..."

https://faktykielce24.pl/lifestyle/who-ostrzega-przed-noszeniem-maseczek-przez-osoby-zdrowe-to-niebezpieczne/?fbclid=IwAR3-4a7VuT5dxCWeok8SOZFmhZ8eAyoZsGNqKpyKYc_TBFus70csP3nX0-4

10 maja, 0:10, Gość:

Wszystko się zgadza i to popieram !!!!tylko co z osobami która nie są świadome że są chore !!!i przechodzą bez objawowo ale zarażają!!!!! Przecież nie wiadomo kiedy kto się zaraził!!! Przecież u nas wszyscy nie są badani codziennie żeby stwierdzić że jest się zdrowym!!!! Jak się jest zdrowym to ok wszystko jest nie potrzebne!!!! Ludzie piszecie te rzeczy które się naczytaliscie i mówią specjaliści ale oni mówią o tym jak ktoś przeszedł badania i jest się zdrowym !!!! Macie przykład nawet w słupskim miraleksie !!! Chodzili do pracy nawet nie wiedzieli że są chorzy i zarażają!!!

10 maja, 0:25, Gość:

Spokojnie, weź 10 głębokich oddechów, wyłącz TV i media głównego ścieku, coronawirusy są znane od około 50-ciu lat (i ludzkość jakoś nie wyginęła) czytaj prace profesora Jabłońskiego.

10 maja, 09:55, Gość:

A cóż to za argument że są znane od dawna ?

10 maja, 14:46, piotr mieczyslaw:

znane od dawna to znaczy ze juz dawno powinnismy nauczyc sie zyc z tym i innymi wirusami - wirus nie zabija zabija brak naszej odpornosci immunulogicznej dlaczego ? bo zremy modyfikowane byle co nacpane chemia ,pracujemy ponad siły bez wypoczynku regenerujacego nasz organizm do tego w ciaglym stresie i nerwach oraz oglupiani przez sejmowych uzdrowicieli

10 maja, 19:52, Gość:

Jest mnóstwo zagrożeń np. terrorystyczne, atomowe które w ostatnich latach bardziej zagrażało.

Nikt nie ostrzegał i nie przewidywał że grozi nam pandemia, to wybuchło nagle i żadne państwo nie było i nadal nie jest przygotowane żeby z tym żyć.

Co nagle, to po diable-czyli nie warto sie śpieszyc tylko robić to dokładnie a powoli albo wcale !. Widac ktos w labolatoriach nawalił i wirus wyciekl spod kontroli ! udowodniono ze bez rakiet,samolotow,okretow można tanio

zniewolic poł swiata ,zniszczyc gospodarke ....

G
Gość
9 maja, 23:47, Gość:

"W związku z epidemią koronawirusa, Światowa Organizacja Zdrowia przestrzega przed noszeniem maseczek chirurgicznych przez osoby zdrowe, które chcą w ten sposób zabezpieczyć się przed zakażeniem. Nieodpowiednio stosowane mogą wręcz stać się przyczyną infekcji, a przez masowe wykupywanie masek może zabraknąć ich dla pracowników szpitali i osób zajmujących się chorymi.

– Wzrosła sprzedaż masek chirurgicznych. Chciałabym jednak podkreślić, że powinny być one używane przez pracowników służby zdrowia i osoby, które opiekują się chorymi. To oni przede wszystkim wchodzą w bliski kontakt z osobami zarażonymi koronawirusem. Maski są im potrzebne, aby zapobiec zakażeniu i w takich sytuacjach są skutecznym rozwiązaniem. Wiemy, że zarażenie wymaga przebywania w bliskim kontakcie z chorym, w odległości nie większej niż 2 metry. W przypadku osób zdrowych, które nie zajmują się chorymi, nie są one konieczne. Mogą dawać poczucie bezpieczeństwa, ale nic poza tym – mówi dr Paloma Cuchí, przedstawicielka WHO w Polsce.

...Wirus rozprzestrzenia się drogą kropelkową, stąd zalecenia lekarzy i WHO mówią, aby przede wszystkim często myć ręce, dbać o ogólną higienę i unikać bliskiego kontaktu z innymi osobami.

WHO i Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób podkreślają, że noszenie maseczek przez osoby zdrowe w celu zapobiegania infekcji wcale nie jest efektywne...

Kto powinien nosić maseczki?

Maski powinni nosić wyłącznie lekarze i personel medyczny oraz osoby, które przebywają i opiekują się pacjentami zarażonymi bądź tymi, u których podejrzewa się zarażenie. WHO zaleca je także osobom, które kichają, kaszlą i mają objawy infekcji górnych dróg oddechowych..."

https://faktykielce24.pl/lifestyle/who-ostrzega-przed-noszeniem-maseczek-przez-osoby-zdrowe-to-niebezpieczne/?fbclid=IwAR3-4a7VuT5dxCWeok8SOZFmhZ8eAyoZsGNqKpyKYc_TBFus70csP3nX0-4

10 maja, 0:10, Gość:

Wszystko się zgadza i to popieram !!!!tylko co z osobami która nie są świadome że są chore !!!i przechodzą bez objawowo ale zarażają!!!!! Przecież nie wiadomo kiedy kto się zaraził!!! Przecież u nas wszyscy nie są badani codziennie żeby stwierdzić że jest się zdrowym!!!! Jak się jest zdrowym to ok wszystko jest nie potrzebne!!!! Ludzie piszecie te rzeczy które się naczytaliscie i mówią specjaliści ale oni mówią o tym jak ktoś przeszedł badania i jest się zdrowym !!!! Macie przykład nawet w słupskim miraleksie !!! Chodzili do pracy nawet nie wiedzieli że są chorzy i zarażają!!!

10 maja, 0:25, Gość:

Spokojnie, weź 10 głębokich oddechów, wyłącz TV i media głównego ścieku, coronawirusy są znane od około 50-ciu lat (i ludzkość jakoś nie wyginęła) czytaj prace profesora Jabłońskiego.

10 maja, 09:55, Gość:

A cóż to za argument że są znane od dawna ?

10 maja, 14:46, piotr mieczyslaw:

znane od dawna to znaczy ze juz dawno powinnismy nauczyc sie zyc z tym i innymi wirusami - wirus nie zabija zabija brak naszej odpornosci immunulogicznej dlaczego ? bo zremy modyfikowane byle co nacpane chemia ,pracujemy ponad siły bez wypoczynku regenerujacego nasz organizm do tego w ciaglym stresie i nerwach oraz oglupiani przez sejmowych uzdrowicieli

Jest mnóstwo zagrożeń np. terrorystyczne, atomowe które w ostatnich latach bardziej zagrażało.

Nikt nie ostrzegał i nie przewidywał że grozi nam pandemia, to wybuchło nagle i żadne państwo nie było i nadal nie jest przygotowane żeby z tym żyć.

p
piotr mieczyslaw
9 maja, 23:47, Gość:

"W związku z epidemią koronawirusa, Światowa Organizacja Zdrowia przestrzega przed noszeniem maseczek chirurgicznych przez osoby zdrowe, które chcą w ten sposób zabezpieczyć się przed zakażeniem. Nieodpowiednio stosowane mogą wręcz stać się przyczyną infekcji, a przez masowe wykupywanie masek może zabraknąć ich dla pracowników szpitali i osób zajmujących się chorymi.

– Wzrosła sprzedaż masek chirurgicznych. Chciałabym jednak podkreślić, że powinny być one używane przez pracowników służby zdrowia i osoby, które opiekują się chorymi. To oni przede wszystkim wchodzą w bliski kontakt z osobami zarażonymi koronawirusem. Maski są im potrzebne, aby zapobiec zakażeniu i w takich sytuacjach są skutecznym rozwiązaniem. Wiemy, że zarażenie wymaga przebywania w bliskim kontakcie z chorym, w odległości nie większej niż 2 metry. W przypadku osób zdrowych, które nie zajmują się chorymi, nie są one konieczne. Mogą dawać poczucie bezpieczeństwa, ale nic poza tym – mówi dr Paloma Cuchí, przedstawicielka WHO w Polsce.

...Wirus rozprzestrzenia się drogą kropelkową, stąd zalecenia lekarzy i WHO mówią, aby przede wszystkim często myć ręce, dbać o ogólną higienę i unikać bliskiego kontaktu z innymi osobami.

WHO i Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób podkreślają, że noszenie maseczek przez osoby zdrowe w celu zapobiegania infekcji wcale nie jest efektywne...

Kto powinien nosić maseczki?

Maski powinni nosić wyłącznie lekarze i personel medyczny oraz osoby, które przebywają i opiekują się pacjentami zarażonymi bądź tymi, u których podejrzewa się zarażenie. WHO zaleca je także osobom, które kichają, kaszlą i mają objawy infekcji górnych dróg oddechowych..."

https://faktykielce24.pl/lifestyle/who-ostrzega-przed-noszeniem-maseczek-przez-osoby-zdrowe-to-niebezpieczne/?fbclid=IwAR3-4a7VuT5dxCWeok8SOZFmhZ8eAyoZsGNqKpyKYc_TBFus70csP3nX0-4

10 maja, 0:10, Gość:

Wszystko się zgadza i to popieram !!!!tylko co z osobami która nie są świadome że są chore !!!i przechodzą bez objawowo ale zarażają!!!!! Przecież nie wiadomo kiedy kto się zaraził!!! Przecież u nas wszyscy nie są badani codziennie żeby stwierdzić że jest się zdrowym!!!! Jak się jest zdrowym to ok wszystko jest nie potrzebne!!!! Ludzie piszecie te rzeczy które się naczytaliscie i mówią specjaliści ale oni mówią o tym jak ktoś przeszedł badania i jest się zdrowym !!!! Macie przykład nawet w słupskim miraleksie !!! Chodzili do pracy nawet nie wiedzieli że są chorzy i zarażają!!!

10 maja, 0:25, Gość:

Spokojnie, weź 10 głębokich oddechów, wyłącz TV i media głównego ścieku, coronawirusy są znane od około 50-ciu lat (i ludzkość jakoś nie wyginęła) czytaj prace profesora Jabłońskiego.

10 maja, 09:55, Gość:

A cóż to za argument że są znane od dawna ?

znane od dawna to znaczy ze juz dawno powinnismy nauczyc sie zyc z tym i innymi wirusami - wirus nie zabija zabija brak naszej odpornosci immunulogicznej dlaczego ? bo zremy modyfikowane byle co nacpane chemia ,pracujemy ponad siły bez wypoczynku regenerujacego nasz organizm do tego w ciaglym stresie i nerwach oraz oglupiani przez sejmowych uzdrowicieli

G
Gość
9 maja, 23:47, Gość:

"W związku z epidemią koronawirusa, Światowa Organizacja Zdrowia przestrzega przed noszeniem maseczek chirurgicznych przez osoby zdrowe, które chcą w ten sposób zabezpieczyć się przed zakażeniem. Nieodpowiednio stosowane mogą wręcz stać się przyczyną infekcji, a przez masowe wykupywanie masek może zabraknąć ich dla pracowników szpitali i osób zajmujących się chorymi.

– Wzrosła sprzedaż masek chirurgicznych. Chciałabym jednak podkreślić, że powinny być one używane przez pracowników służby zdrowia i osoby, które opiekują się chorymi. To oni przede wszystkim wchodzą w bliski kontakt z osobami zarażonymi koronawirusem. Maski są im potrzebne, aby zapobiec zakażeniu i w takich sytuacjach są skutecznym rozwiązaniem. Wiemy, że zarażenie wymaga przebywania w bliskim kontakcie z chorym, w odległości nie większej niż 2 metry. W przypadku osób zdrowych, które nie zajmują się chorymi, nie są one konieczne. Mogą dawać poczucie bezpieczeństwa, ale nic poza tym – mówi dr Paloma Cuchí, przedstawicielka WHO w Polsce.

...Wirus rozprzestrzenia się drogą kropelkową, stąd zalecenia lekarzy i WHO mówią, aby przede wszystkim często myć ręce, dbać o ogólną higienę i unikać bliskiego kontaktu z innymi osobami.

WHO i Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób podkreślają, że noszenie maseczek przez osoby zdrowe w celu zapobiegania infekcji wcale nie jest efektywne...

Kto powinien nosić maseczki?

Maski powinni nosić wyłącznie lekarze i personel medyczny oraz osoby, które przebywają i opiekują się pacjentami zarażonymi bądź tymi, u których podejrzewa się zarażenie. WHO zaleca je także osobom, które kichają, kaszlą i mają objawy infekcji górnych dróg oddechowych..."

https://faktykielce24.pl/lifestyle/who-ostrzega-przed-noszeniem-maseczek-przez-osoby-zdrowe-to-niebezpieczne/?fbclid=IwAR3-4a7VuT5dxCWeok8SOZFmhZ8eAyoZsGNqKpyKYc_TBFus70csP3nX0-4

10 maja, 0:10, Gość:

Wszystko się zgadza i to popieram !!!!tylko co z osobami która nie są świadome że są chore !!!i przechodzą bez objawowo ale zarażają!!!!! Przecież nie wiadomo kiedy kto się zaraził!!! Przecież u nas wszyscy nie są badani codziennie żeby stwierdzić że jest się zdrowym!!!! Jak się jest zdrowym to ok wszystko jest nie potrzebne!!!! Ludzie piszecie te rzeczy które się naczytaliscie i mówią specjaliści ale oni mówią o tym jak ktoś przeszedł badania i jest się zdrowym !!!! Macie przykład nawet w słupskim miraleksie !!! Chodzili do pracy nawet nie wiedzieli że są chorzy i zarażają!!!

10 maja, 0:25, Gość:

Spokojnie, weź 10 głębokich oddechów, wyłącz TV i media głównego ścieku, coronawirusy są znane od około 50-ciu lat (i ludzkość jakoś nie wyginęła) czytaj prace profesora Jabłońskiego.

A cóż to za argument że są znane od dawna ?

G
Gość
9 maja, 23:47, Gość:

"W związku z epidemią koronawirusa, Światowa Organizacja Zdrowia przestrzega przed noszeniem maseczek chirurgicznych przez osoby zdrowe, które chcą w ten sposób zabezpieczyć się przed zakażeniem. Nieodpowiednio stosowane mogą wręcz stać się przyczyną infekcji, a przez masowe wykupywanie masek może zabraknąć ich dla pracowników szpitali i osób zajmujących się chorymi.

– Wzrosła sprzedaż masek chirurgicznych. Chciałabym jednak podkreślić, że powinny być one używane przez pracowników służby zdrowia i osoby, które opiekują się chorymi. To oni przede wszystkim wchodzą w bliski kontakt z osobami zarażonymi koronawirusem. Maski są im potrzebne, aby zapobiec zakażeniu i w takich sytuacjach są skutecznym rozwiązaniem. Wiemy, że zarażenie wymaga przebywania w bliskim kontakcie z chorym, w odległości nie większej niż 2 metry. W przypadku osób zdrowych, które nie zajmują się chorymi, nie są one konieczne. Mogą dawać poczucie bezpieczeństwa, ale nic poza tym – mówi dr Paloma Cuchí, przedstawicielka WHO w Polsce.

...Wirus rozprzestrzenia się drogą kropelkową, stąd zalecenia lekarzy i WHO mówią, aby przede wszystkim często myć ręce, dbać o ogólną higienę i unikać bliskiego kontaktu z innymi osobami.

WHO i Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób podkreślają, że noszenie maseczek przez osoby zdrowe w celu zapobiegania infekcji wcale nie jest efektywne...

Kto powinien nosić maseczki?

Maski powinni nosić wyłącznie lekarze i personel medyczny oraz osoby, które przebywają i opiekują się pacjentami zarażonymi bądź tymi, u których podejrzewa się zarażenie. WHO zaleca je także osobom, które kichają, kaszlą i mają objawy infekcji górnych dróg oddechowych..."

https://faktykielce24.pl/lifestyle/who-ostrzega-przed-noszeniem-maseczek-przez-osoby-zdrowe-to-niebezpieczne/?fbclid=IwAR3-4a7VuT5dxCWeok8SOZFmhZ8eAyoZsGNqKpyKYc_TBFus70csP3nX0-4

10 maja, 0:10, Gość:

Wszystko się zgadza i to popieram !!!!tylko co z osobami która nie są świadome że są chore !!!i przechodzą bez objawowo ale zarażają!!!!! Przecież nie wiadomo kiedy kto się zaraził!!! Przecież u nas wszyscy nie są badani codziennie żeby stwierdzić że jest się zdrowym!!!! Jak się jest zdrowym to ok wszystko jest nie potrzebne!!!! Ludzie piszecie te rzeczy które się naczytaliscie i mówią specjaliści ale oni mówią o tym jak ktoś przeszedł badania i jest się zdrowym !!!! Macie przykład nawet w słupskim miraleksie !!! Chodzili do pracy nawet nie wiedzieli że są chorzy i zarażają!!!

Spokojnie, weź 10 głębokich oddechów, wyłącz TV i media głównego ścieku, coronawirusy są znane od około 50-ciu lat (i ludzkość jakoś nie wyginęła) czytaj prace profesora Jabłońskiego.

G
Gość
10 maja, 0:08, Gość:

"Dlaczego nie możesz i nie musisz nosić "szmaty na twarzy" 😷😉⁉️"

https://www.youtube.com/watch?v=AkQB89ZEYz0

I treść płynąca z filmu...

"...Ustawodawca wie, że maseczka nie działa, ustawodawca wie, że maseczka przed niczym nie chroni, ustawodawca chce zobaczyć ile osobom da się założyć kaganiec, ustawodawca chce zobaczyć jak uczestnicy życia społecznego czytają ustawy i zapoznają się z tym co ma on do przekazania... Ustawodawca wie dlaczego nie powinieneś nosić maseczki i dlatego główny dyżurny naszego państwa nie nosi maseczki..."

G
Gość
9 maja, 23:47, Gość:

"W związku z epidemią koronawirusa, Światowa Organizacja Zdrowia przestrzega przed noszeniem maseczek chirurgicznych przez osoby zdrowe, które chcą w ten sposób zabezpieczyć się przed zakażeniem. Nieodpowiednio stosowane mogą wręcz stać się przyczyną infekcji, a przez masowe wykupywanie masek może zabraknąć ich dla pracowników szpitali i osób zajmujących się chorymi.

– Wzrosła sprzedaż masek chirurgicznych. Chciałabym jednak podkreślić, że powinny być one używane przez pracowników służby zdrowia i osoby, które opiekują się chorymi. To oni przede wszystkim wchodzą w bliski kontakt z osobami zarażonymi koronawirusem. Maski są im potrzebne, aby zapobiec zakażeniu i w takich sytuacjach są skutecznym rozwiązaniem. Wiemy, że zarażenie wymaga przebywania w bliskim kontakcie z chorym, w odległości nie większej niż 2 metry. W przypadku osób zdrowych, które nie zajmują się chorymi, nie są one konieczne. Mogą dawać poczucie bezpieczeństwa, ale nic poza tym – mówi dr Paloma Cuchí, przedstawicielka WHO w Polsce.

...Wirus rozprzestrzenia się drogą kropelkową, stąd zalecenia lekarzy i WHO mówią, aby przede wszystkim często myć ręce, dbać o ogólną higienę i unikać bliskiego kontaktu z innymi osobami.

WHO i Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób podkreślają, że noszenie maseczek przez osoby zdrowe w celu zapobiegania infekcji wcale nie jest efektywne...

Kto powinien nosić maseczki?

Maski powinni nosić wyłącznie lekarze i personel medyczny oraz osoby, które przebywają i opiekują się pacjentami zarażonymi bądź tymi, u których podejrzewa się zarażenie. WHO zaleca je także osobom, które kichają, kaszlą i mają objawy infekcji górnych dróg oddechowych..."

https://faktykielce24.pl/lifestyle/who-ostrzega-przed-noszeniem-maseczek-przez-osoby-zdrowe-to-niebezpieczne/?fbclid=IwAR3-4a7VuT5dxCWeok8SOZFmhZ8eAyoZsGNqKpyKYc_TBFus70csP3nX0-4

Wszystko się zgadza i to popieram !!!!tylko co z osobami która nie są świadome że są chore !!!i przechodzą bez objawowo ale zarażają!!!!! Przecież nie wiadomo kiedy kto się zaraził!!! Przecież u nas wszyscy nie są badani codziennie żeby stwierdzić że jest się zdrowym!!!! Jak się jest zdrowym to ok wszystko jest nie potrzebne!!!! Ludzie piszecie te rzeczy które się naczytaliscie i mówią specjaliści ale oni mówią o tym jak ktoś przeszedł badania i jest się zdrowym !!!! Macie przykład nawet w słupskim miraleksie !!! Chodzili do pracy nawet nie wiedzieli że są chorzy i zarażają!!!

G
Gość

"Dlaczego nie możesz i nie musisz nosić "szmaty na twarzy" 😷😉⁉️"

https://www.youtube.com/watch?v=AkQB89ZEYz0

G
Gość

"W związku z epidemią koronawirusa, Światowa Organizacja Zdrowia przestrzega przed noszeniem maseczek chirurgicznych przez osoby zdrowe, które chcą w ten sposób zabezpieczyć się przed zakażeniem. Nieodpowiednio stosowane mogą wręcz stać się przyczyną infekcji, a przez masowe wykupywanie masek może zabraknąć ich dla pracowników szpitali i osób zajmujących się chorymi.

– Wzrosła sprzedaż masek chirurgicznych. Chciałabym jednak podkreślić, że powinny być one używane przez pracowników służby zdrowia i osoby, które opiekują się chorymi. To oni przede wszystkim wchodzą w bliski kontakt z osobami zarażonymi koronawirusem. Maski są im potrzebne, aby zapobiec zakażeniu i w takich sytuacjach są skutecznym rozwiązaniem. Wiemy, że zarażenie wymaga przebywania w bliskim kontakcie z chorym, w odległości nie większej niż 2 metry. W przypadku osób zdrowych, które nie zajmują się chorymi, nie są one konieczne. Mogą dawać poczucie bezpieczeństwa, ale nic poza tym – mówi dr Paloma Cuchí, przedstawicielka WHO w Polsce.

...Wirus rozprzestrzenia się drogą kropelkową, stąd zalecenia lekarzy i WHO mówią, aby przede wszystkim często myć ręce, dbać o ogólną higienę i unikać bliskiego kontaktu z innymi osobami.

WHO i Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób podkreślają, że noszenie maseczek przez osoby zdrowe w celu zapobiegania infekcji wcale nie jest efektywne...

Kto powinien nosić maseczki?

Maski powinni nosić wyłącznie lekarze i personel medyczny oraz osoby, które przebywają i opiekują się pacjentami zarażonymi bądź tymi, u których podejrzewa się zarażenie. WHO zaleca je także osobom, które kichają, kaszlą i mają objawy infekcji górnych dróg oddechowych..."

https://faktykielce24.pl/lifestyle/who-ostrzega-przed-noszeniem-maseczek-przez-osoby-zdrowe-to-niebezpieczne/?fbclid=IwAR3-4a7VuT5dxCWeok8SOZFmhZ8eAyoZsGNqKpyKYc_TBFus70csP3nX0-4

G
Gość

"W związku z epidemią koronawirusa, Światowa Organizacja Zdrowia przestrzega przed noszeniem maseczek chirurgicznych przez osoby zdrowe, które chcą w ten sposób zabezpieczyć się przed zakażeniem. Nieodpowiednio stosowane mogą wręcz stać się przyczyną infekcji, a przez masowe wykupywanie masek może zabraknąć ich dla pracowników szpitali i osób zajmujących się chorymi.

– Wzrosła sprzedaż masek chirurgicznych. Chciałabym jednak podkreślić, że powinny być one używane przez pracowników służby zdrowia i osoby, które opiekują się chorymi. To oni przede wszystkim wchodzą w bliski kontakt z osobami zarażonymi koronawirusem. Maski są im potrzebne, aby zapobiec zakażeniu i w takich sytuacjach są skutecznym rozwiązaniem. Wiemy, że zarażenie wymaga przebywania w bliskim kontakcie z chorym, w odległości nie większej niż 2 metry. W przypadku osób zdrowych, które nie zajmują się chorymi, nie są one konieczne. Mogą dawać poczucie bezpieczeństwa, ale nic poza tym – mówi dr Paloma Cuchí, przedstawicielka WHO w Polsce.

...Wirus rozprzestrzenia się drogą kropelkową, stąd zalecenia lekarzy i WHO mówią, aby przede wszystkim często myć ręce, dbać o ogólną higienę i unikać bliskiego kontaktu z innymi osobami.

WHO i Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób podkreślają, że noszenie maseczek przez osoby zdrowe w celu zapobiegania infekcji wcale nie jest efektywne...

Kto powinien nosić maseczki?

Maski powinni nosić wyłącznie lekarze i personel medyczny oraz osoby, które przebywają i opiekują się pacjentami zarażonymi bądź tymi, u których podejrzewa się zarażenie. WHO zaleca je także osobom, które kichają, kaszlą i mają objawy infekcji górnych dróg oddechowych..."

https://faktykielce24.pl/lifestyle/who-ostrzega-przed-noszeniem-maseczek-przez-osoby-zdrowe-to-niebezpieczne/?fbclid=IwAR3-4a7VuT5dxCWeok8SOZFmhZ8eAyoZsGNqKpyKYc_TBFus70csP3nX0-4

G
Gość

"Więcej Polaków umiera z braku dostępu do lekarzy. CZY SZUMOWSKI STANIE ZA TO PRZED SĄDEM?"

https://www.youtube.com/watch?v=hY4vZ4uedHk

G
Gość

Wstyd żeby ściana tego płotu od komendy policji przy ul. Mickiewicza tak wyglądała. . Rozpacz nędzy. Może to pensję do tego jak zachowuje się obecnie policja względem pracodawców strajkujących w Warszawie o byt swoich firm.

G
Gość
Tefałeny, tefałpisy prawdy ci nie powiedzą...

"W Niemczech wrze!!! Tysiące ludzi na ulicach przeciwko szczepionkom!!! A. Wolska z Kolonii wRealu24!"

https://www.youtube.com/watch?v=9I2nibS2iLQ
G
Gość
9 maja, 21:15, Gość:

Dzisiaj w Auchan w Slupsku pelno "chroniącego swoje zdrowie".

matolstwa bez masek lub noszonych półgębkiem. Wlepić marketowi

mandat. Sanepid, pobudka!!

9 maja, 21:35, Gość:

Profesor też zalicza się do "matolstwa"?

Jesteś zdrowy i nosisz maseczkę? Wirusolog tłumaczy, na co się narażasz

"– Tylko chorzy powinni nosić maseczki na twarz, by chronić środowisko przez zarażeniem, a także jako informację, że są chorzy. Cała reszta, pomijając osoby, które stosują je rutynowo i wiedzą, jak i po co, naraża siebie i innych – wyjaśnił w rozmowie z portalem tvp.info prof. Włodzimierz Gut, wirusolog.

– Noszący maski bez potrzeby narażają się na gorsze rzeczy niż koronawirus. Maseczka ma większą powierzchnię niż nasze usta i zbiera na swojej powierzchni wszystko, z czym się zetkniemy. Chodzi nie tylko o koronawirusa. W powietrzu są również bakterie, które żyją znacznie dłużej, choćby gronkowce – wyjaśnił naukowiec z Państwowego Zakładu Higieny..."

https://www.tvp.info/47042902/jestes-zdrowy-i-nosisz-maseczke-wirusolog-tlumaczy-na-co-sie-narazasz?fbclid=IwAR3GnlyXgGkISqvAeJv_HPHePM-f4xB6RbBfs-zCSax7kh6VKSP_0Uby8Hs

9 maja, 21:47, Gość:

A w którym mieście robią testy dla wszystkich żeby kazdy był świadomy że nie jest chory??a jak wytłumaczysz ludzi którzy są chorzy ale zarażają i przechodzą to bez objawowo??



"...Na bibliotecznej półce znalazłem zakurzoną, wydaną w1980 roku, książkę: „Wirusologia lekarska – podręcznik dla studentów medycyny” pod red. Leona Jabłońskiego. Profesor Jabłoński był jednym z najwybitniejszych epidemiologów i wirusologów. Działał w czasach, kiedy medycyna w naszym kraju nie uległa jeszcze komercjalizacji. Otwieram książkę na stronie 170 i czytam „Coronavirus”. „Wyodrębniono u chorych na małe schorzenia układu oddechowego – nieżyty górnych dróg oddechowych i zapalenia oskrzeli”. A na stronie 172: „Wirusy występują u dorosłych, od dzieci nie wyosabnia się ich … Prawdopodobnie przenoszą się drogą kropelkowo-powietrzną… Profilaktyka… Obowiązują zasady takie jak przy innych wirusowych chorobach dróg oddechowych.

Mówi się o koronawirusie (SARS-CoV-2, powodującym chorobę COVID-19), że to nowy wirus. Tymczasem grupa Coronavirus była odkryta ponad pięćdziesiąt lat temu, a dokładnie w 1965 roku. Więcej, już prof. Leon Jabłoński wiedział, że w porównaniu z innymi wirusami, koronawirus jest dosyć łagodny. Faktycznie nie zagraża dzieciom i młodzieży. Występuje „u dorosłych, a u dzieci nie wyosabnia się ich”. Ofiarami śmiertelnymi są głownie osoby słabe i starsze, i to najczęściej po siedemdziesiątce, po przebytych chorobach lub z innymi komplikacjami zdrowotnymi. Dlaczego więc w mediach nie ma na ten temat rzetelnych informacji? Dlaczego na ogół podawane są jedynie liczby zachorowań i liczby ofiar, a nie podaje się w jakim były wieku i czy cierpiały na inne choroby? A ponadto, w jaki sposób je leczono?..."

https://www.dorzeczy.pl/kraj/137860/uczona-niewiedza-koronawirusa-wielka-pandemia-czy-najwieksza-pomylka

G
Gość
9 maja, 21:15, Gość:

Dzisiaj w Auchan w Slupsku pelno "chroniącego swoje zdrowie".

matolstwa bez masek lub noszonych półgębkiem. Wlepić marketowi

mandat. Sanepid, pobudka!!

9 maja, 21:35, Gość:

Profesor też zalicza się do "matolstwa"?

Jesteś zdrowy i nosisz maseczkę? Wirusolog tłumaczy, na co się narażasz

"– Tylko chorzy powinni nosić maseczki na twarz, by chronić środowisko przez zarażeniem, a także jako informację, że są chorzy. Cała reszta, pomijając osoby, które stosują je rutynowo i wiedzą, jak i po co, naraża siebie i innych – wyjaśnił w rozmowie z portalem tvp.info prof. Włodzimierz Gut, wirusolog.

– Noszący maski bez potrzeby narażają się na gorsze rzeczy niż koronawirus. Maseczka ma większą powierzchnię niż nasze usta i zbiera na swojej powierzchni wszystko, z czym się zetkniemy. Chodzi nie tylko o koronawirusa. W powietrzu są również bakterie, które żyją znacznie dłużej, choćby gronkowce – wyjaśnił naukowiec z Państwowego Zakładu Higieny..."

https://www.tvp.info/47042902/jestes-zdrowy-i-nosisz-maseczke-wirusolog-tlumaczy-na-co-sie-narazasz?fbclid=IwAR3GnlyXgGkISqvAeJv_HPHePM-f4xB6RbBfs-zCSax7kh6VKSP_0Uby8Hs

A w którym mieście robią testy dla wszystkich żeby kazdy był świadomy że nie jest chory??a jak wytłumaczysz ludzi którzy są chorzy ale zarażają i przechodzą to bez objawowo??

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3