Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowali łodzie w Stoczni Ustka. Od niedawna produkują pod szyldem Caravela (wideo)

Monika Zacharzewska
Budowali łodzie w Stoczni Ustka. Od niedawna produkują pod szyldem Caravela Boatbuilders.
Budowali łodzie w Stoczni Ustka. Od niedawna produkują pod szyldem Caravela Boatbuilders.
Marcin Rymarz i Andrzej Glebow postawili na budowę łodzi. Zaczynali w Stoczni Ustka, a od niedawna produkują pod własnym szyldem – Caravela Boatbuilders. – Firmę założyliśmy na początku tego roku. Kontynuujemy i rozwijamy produkcję jachtów i łodzi rekreacyjnych zapoczątkowaną przez nas w Stoczni Ustka Sp. z o.o. w 2003 roku. Zajmujemy się również projektowaniem i wdrażaniem nowych wyro­bów na rynek krajowy i rynki Europy Zachodniej – mówi Marcin Rymarz, inżynier i projektant.

– Powołaliśmy do życia Caravelę, aby stworzyć i wypromować nową markę nierozerwalnie związaną z jachtingiem, rekreacją i sportami wodnymi. W ofercie ma­my małe łodzie rekreacyj­ne z napędami tradycyjnymi oraz elektrycznymi, konstrukcje typu RIB, jachty żaglowe i houseboaty, czyli lodzie mieszkalne.

Podkreśla, że powsta­nie firmy Caravela Boatbuilders sp.k. jest następstwem restrukturyzacji Stoczni Ustka Sp. z o.o. Caravela przejęła w całości produkcję i sprzedaż jachtów oraz łodzi rekreacyjnych. Linie dotychczasowych modeli są kontynuowane pod marką Carave­la, równolegle firma realizuje nowe projekty.

Stocznia natomiast zajmuje się kontynuacją produkcji łodzi ratowniczych i ratunkowych oraz serwisowaniem urzą­dzeń do ratowania życia na morzu zainstalowanych na statkach, czyli tym wszyst­kim, z czego słynęła przez lata.

Caravela zatrudnia dziesięć osób. Na razie działa w wynajmowanych halach stoczniowych. Realizuje zlecenia dla firm z Niemiec i Holandii, ale promuje też swoje autorskie pomysły.

– Pierwszy projekt realizowany pod szyldem Caravela zostanie zaprezentowany we wrześniu na targach w Amsterdamie – powiedział  nam Marcin Rymarz. – Projektujemy i planujemy produkować łodzie od 5,5 do 17 metrów konkurencyjne cenowo, ale spełniające wysokie wymagania klientów. Stawiamy na jakość i gwarantujemy, że to co od nas wypłynie, jest odpowiednio certyfikowane.

<b>Realizowanym właśnie zamówieniem jest 11,5-metro­wy houseboat produkowany dla niemieckiej firmy – luksusowa jednostka, w której komfortowo mogą wypoczywać cztery osoby. </b>

Projektanci stawiają na małe łodzie rekreacyjne, ale liczą też właśnie na zamó­wienia specjalne. – Owszem, posiadanie łodzi to w Polsce wciąż luksus, ale na zachodzie jest coraz bardziej powszechne. Ludzie, którzy mają na to pieniądze, mają też wyobraźnię i fantazję. My takie ich zachcianki jesteśmy w stanie spełniać, jednocześnie gwarantując jakość i bezpieczeństwo – twierdzi Marcin Rymarz.

– Nasze łodzie produkujemy w oparciu o laminat poliestrowo-szkl­a-ny. Mamy również doś­wiadczenie z laminatem epoksydowo-węglowym, żywicami winyloestrowymi i zbrojeniami bazaltowymi. Laminaty wykonujemy tradycyjną metodą ręczną, jak i z wykorzystaniem techniki próżniowej. Dzięki zastosowaniu materiałów od uznanych producentów zapewniamy wysoką jakość wyko­- nania i wytrzymałość konstrukcji. Korzystamy z markowego wyposażenia gwarantującego ogólnoświatowy serwis.

Caravela dostarcza łodzie w wykonaniu kompletnym i pod wskazany adres wraz z wszystkimi dokumentami. Pomaga też przy ich rejestracji.
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza