Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budują drugi pas obwodnicy Słupska. Możliwe są utrudnienia w ruchu

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Obwodnica, jak i cała S6 ma zostać oddana do końca 2025 roku.
Obwodnica, jak i cała S6 ma zostać oddana do końca 2025 roku. Łukasz Capar
Firma Strabag nie tylko przejęła plac budowy, ale już pojawił się ciężki sprzęt na obwodnicy Słupska. W praktyce rozpoczęła się budowa drugiego pasa ruchu w ramach budowy S6 od Trójmiasta do Szczecina.

Na S6 na obwodnicy Słupska między węzłami Głobino a Łosino pojawiły się ograniczenia prędkości, słupki i ciężki sprzęt. Firma Strabag zaczęła inwestycję. Przygotowane są wyjazdy z placu budowy. Wyrównywany jest teren, a przy jezdni położone zostały betonowe płyty ułatwiające poruszanie się pojazdów budowlanych.

3 marca Wojewoda Pomorski podpisał zezwolenie na realizację inwestycji. Obwodnica Słupska to droga dwujezdniowa, ale tylko w obrębie węzłów. Stąd konieczność jej rozbudowy w ramach kompleksowej realizacji drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim. Zakres robót na obwodnicy obejmuje nie tylko budowę drugiej jezdni na trzech odcinkach międzywęzłowych. W ramach zamówienia zrealizowane ma być też poszerzenie jezdni południowej do wymaganej szerokości 10 metrów i poprawa jej odwodnienia. Co kluczowe, zaprojektowane i wybudowane zostaną cztery obiekty mostowe. Największy i najważniejszy z nich, to drugi most przez Słupię, który ma mieć ok. 147 m długości. Ponadto, minimalizując przyszłościowo wpływ rozbudowanej obwodnicy na otoczenie, ulegnie zwiększeniu długość ekranów akustycznych. Na trasie stanie ich dodatkowe 640 m.

Obwodnica, jak i cała S6 ma zostać oddana do końca 2025 roku.

Przypomnijmy, obwodnicę Słupska, zbudowano za rządów Platformy Obywatelskiej, jako s6 od razu planując, jako drogę o dwóch pasach ruchu. Ale wykonano ją tak tylko w obrębie węzłów. Na odcinkach między nimi nie. Co prawda przez siedem miesięcy (bez tygodnia), od kiedy można było jeździć obwodnicą nie było na niej wypadku. Co więcej była tylko jedna kolizja (plus kilka na dojazdówkach do obwodnicy). Nikt też nie zgłaszał policji, czy zarządzającemu drogą gdańskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zastrzeżeń co do oznakowania czy jakości drogi. Potem jednak zaczęło dochodzić do tragedii, głównie w miejscach, w których droga z dwóch pasów zwężała się do jednego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza