Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budżet obywatelski na 2021. Więcej pieniędzy i głosowanie tylko elektroniczne

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Fot. Łukasz Capar
Ratusz ogłasza budżet obywatelski na przyszły rok i od 20 sierpnia czeka na wnioski. Są pewne zmiany. Z powodu koronowirusa nie będzie papierowego głosowania, a poparcie projektu zgłosimy mailem. Najważniejsze, że do podziału jest więcej pieniędzy niż dotychczas.

- Ogłaszamy nabór wniosków do kolejnego już budżetu obywatelskiego - informuje Krystyna Danilecka-Wojewódzka. - Budżet na rok 2021 będzie wynosić prawie 3,2 miliona złotych.

To prawie 400 tysięcy złotych więcej niż w tegorocznej, wciąż realizowanej edycji. Choć jeszcze niedawno wcale nie było pewne, że pieniądze na inwestycje, które wychodzą od samych mieszkańców, w ogóle się znajdą. Choć koronowirus nie pokrzyżował planów, to je zmodyfikował.

Z ponad 3,2 milionów złotych 700 tys. zł trafi na tak zwane zadania lub jedno zadanie infrastrukturalne ogólnomiejskie. Na te o charakterze lokalnym zdecydowano się przeznaczyć już 1,8 mln zł, ale przy założeniu, że minimalna wartość jednej propozycji to 450 tys. zł. 150 tys. zł to tak zwana pula szkolna, a 350 tys. zł powędruje na zadania społeczne.

- To już ósma edycja budżetu obywatelskiego. Mam nadzieję, że będzie cieszyła się zainteresowaniem jak w poprzednich latach - przyznaje Monika Szafrańska z UM Słupsk. - W tym roku nabór wniosków zaczynamy trochę później, bo od 20 sierpnia. Mieszkańcy będą mieli na to czas do 15 września. Wprowadziliśmy kilka zmian z myślą o mieszkańcach. Przede wszystkim zrezygnowaliśmy z papierowej wersji głosowania, które teraz będzie przebiegać elektronicznie, tym bardziej że z roku na rok głosów elektronicznych było coraz więcej. Zmieniliśmy również stronę, która będzie wspierać budżet, będzie to slupsk.konsultacjejst.pl. Dzięki tej stronie mieszkańcy będą mogli złożyć wnioski, będzie przeprowadzana analiza merytoryczną wniosków i odbędzie się głosowanie.

Sprawdzanie wniosków potrwa od 16 września do końca października. Głosowanie zaplanowano między 2 a 15 listopada. Dzień później mają zostać ogłoszone wyniki. Choć zrezygnowano z papierowych głosów, to pozostawiono miejsca, gdzie będzie można decydować elektronicznie. Tak jak w poprzednich edycjach będzie to m.in. SOSiR, SCOPiES czy biblioteka. Co ważne, elektronicznie i w praktyce już w sierpniu będzie można składać wyrazy poparcia dla poszczególnych pomysłów do realizacji. Przypomnijmy, że potrzeba ich dziesięć. Zamiast papierowych list można wysłać maila na [email protected].

Przypomnijmy, że każdy z mieszkańców będzie mógł oddać w sumie sześć głosów. Jeden na zadanie infrastrukturalne - ogólnomiejskie, jeden na lokalne i szkolne oraz trzy na zadania społeczne.

Zobacz także: Krystyna Danilecka-Wojewódzka o decyzjach podatkowych

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza