Do tej pory na Bulwarze Portowym obowiązywał zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Nie dotyczył służb, pojazdów zaopatrzenia w określonych godzinach oraz osób, które miały zezwolenia wydane przez administrację morską. Teraz można tam wjeżdżać bez ograniczeń i specjalnych zgód Urzędu Morskiego z ulicy Marynarki Polskiej od strony ulicy Zaruskiego, przy banku i z ulicy Portowej. Na Bulwarze Portowym można również parkować, a latem parkowanie będzie płatne. Z czasem pojawią się też szlabany.
- Urząd Morski ma bardziej rygorystyczne podejście do kwestii parkowania w porcie. Ja reprezentuję sektor publiczny, samorządowy i jeśli coś nie jest zabronione, to powinno być dozwolone i służyć społeczeństwu - mówi Maciej Karaś, prezes Zarządu Portu Ustka. - W tej chwili wjazd jest wolny, a w tym roku w sezonie letnim prawdopodobnie postawimy tam parkomaty. Planujemy, aby parkowanie było płatne, jednak szczegółowe zasady funkcjonowania płatnego parkowania zostaną dopiero określone. Zasady ruchu kołowego na Bulwarze Portowym, będą uzależnione od organizacji ruchu na ulicy Marynarki Polskiej. Docelowo planujemy też instalację systemu kontroli dostępu z automatycznymi szlabanami i monitoringiem wizyjnym, podobnie jak to działa od pięciu lat w zachodniej części portu. Automatycznie działające szlabany ustawione będą w trzech miejscach przy wjeździe na Bulwar Portowy.
Zarząd Portu Ustka w listopadzie 2021 roku przejął od Urzędu Morskiego w Gdyni do użytkowania teren o powierzchni ponad dwóch hektarów. To kolejny krok zmierzający do komunalizacji wschodniej części portu. Przejęty teren daje możliwość realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem portu. Długość nabrzeży to około 670 metrów od nasady falochronu wschodniego w kierunku południowym aż do stoczni. Szerokość oddanego do użytkowania terenu na tym odcinku wynosi od 13 do około 20 metrów.
- Obecny zarządca terenu - Zarząd Portu Morskiego - ustala zasady ruchu – mówi Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza. - Bulwar nie jest drogą publiczną, więc zarządca może wprowadzić własne oznakowanie, jednak zgodne z zasadami ruchu drogowego. Ponieważ bulwar i port wschodni to miejsca reprezentacyjne, burmistrz Jacek Maniszewski polecił opracowanie koncepcji zagospodarowania i wykorzystania tych terenów w okresie sezonu letniego. Koncepcja ta będzie wymagała zatwierdzenia przez miasto. Jeśli chodzi o organizację ruchu na ulicy Marynarki Polskiej obecnie analizujemy ograniczenie ruchu przy Zaułku Kapitańskim. Podyktowane jest to bezpieczeństwem pieszych.
Porozumienie ZPU z Urzędem Morskim w Gdyni zostało zawarte na trzy lata z możliwością przedłużenia do 2030 roku. W jego zakres wchodzą też tereny użytkowane przez dzierżawców. Przejęcie nabrzeży dla ZPU oznacza dodatkowe dochody – z opłat za parkowanie, czy z dzierżaw sezonowych. Jednak ZPU będzie ponosić koszty utrzymania nabrzeża. Ewentualne przychody muszą być przeznaczane na rozwój portu.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?