Burmistrz Lęborka przeprosił za seksaferę

Fot. Agnieszka Caronia
Burmistrz Włodzimierz Klata podczas wczorajszej sesji.
Burmistrz Włodzimierz Klata podczas wczorajszej sesji. Fot. Agnieszka Caronia
Nie będzie nowego wiceburmistrza ani odprawy dla poprzedniego - oświadczył na nadzwyczajnej sesji rady miejskiej Włodzimierz Klata, burmistrz Lęborka. Przeprosił także za seksaferę.

Przeprosił mieszkańców za aferę obyczajową z udziałem Tadeusza Obidzińskiego, którego lęborczanka oskarżyła o uprawianie cyberseksu podczas pracy.

- Jestem zbulwersowany postępowaniem mojego pracownika - mówił burmistrz. - To nie powinno się wydarzyć. Przepraszam za to wszystkich mieszkańców.

- Obiecuję, że będziemy zwracać uwagę na to, po co urzędnicy zostają po godzinach pracy w urzędzie oraz na to, w jaki sposób korzystają z komputerów. Z podjęciem decyzji w stosunku do byłego wiceburmistrza czekałem dwa dni robocze. To był czas na refleksję. Rozwaga wpisana jest w obowiązki burmistrza. Stało się źle. Pan Obidziński okrutnie nas zawiódł.

Burmistrz zdementował też informację, jakoby wiceburmistrz miał otrzymać odprawę, bo sam zrezygnował z funkcji.

- Poza tym podjąłem decyzję, że nie będę miał zastępcy. Wystarczy mi jeden, Alicja Zajączkowska.

Nadzwyczajna sesja rady miejskiej była burzliwa. O to, by ją zorganizowano wnioskowało sześciu radnych opozycyjnych. Chcieli oni, aby powołano specjalną komisję, która miała wyjaśnić działania burmistrza w sprawie seksafery. Na uczestnictwo w niej zgodziło się pięciu radnych - Jan Naczk, Wiesław Mielewczyk, Teresa Ossowska-Szara, Jarosław Walaszkowski i Jan Przychoda.

Radni większością głosów odrzucili jednak wniosek. Opozycja nie kryła oburzenia.
- Radni koalicji jednoczą się z panem, przez którego dziś tu jesteśmy - nie krył oburzenia Jan Przychoda, radny miejski. - Nie chcecie mu ani pomóc, ani zaszkodzić. Powinniście się wstydzić. - Jestem zdziwiony, że nie chcecie tej sprawy zakończyć - mówił Jan Naczk, radny miejski. - Choć jestem radnym opozycyjnym, nie cieszę się z tego, co się stało - twierdził radny Jarosław Walaszkowski. - To dramat tego człowieka i jego rodziny. To wy jako koalicja rządząca powinniście odpowiadać za to, co dzieje się w mieście.

Samorządowcy dostali też oświadczenie Tadeusza Obidzińskiego. Nikt go jednak nie skomentował.

Oświadczenie Tadeusza Obidzińskiego

Pragnę odnieść się do podejmowanych w ostatnich dniach - pod moim adresem - działań polegających na publicznym ujawnieniu i publicznym komentowaniu szczegółów z mojego życia prywatnego i intymnego, które nie miały żadnego związku z moją działalnością publiczną. Stanowczo oświadczam, że nigdy w godzinach pracy nie prowadziłem z mojego gabinetu takiej wideo korespondencji prywatnej. (...) Oświadczam, że będę metodycznie podejmował kroki cywilnoprawne zmierzające do ochrony moich dóbr osobistych. (...) Wzmocniony jestem wsparciem udzielonym przez moją małżonkę. Zapowiadam konsekwencję i determinację w podejmowanych działaniach.

Wideo

Komentarze 50

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 18.12.2008 o 00:51, Gość napisał:

tak tak kto nir z wami ten przeciw wam , niewazne sld czy pzpr aby bylz ziemia , dobrze ze ludzie jzu sie przekonali kim jetescie


Ciebie poznali jako nieudanego dyrektora to i na burmistrza nie chcieli
G
Gość

tak tak kto nir z wami ten przeciw wam , niewazne sld czy pzpr aby bylz ziemia , dobrze ze ludzie jzu sie przekonali kim jetescie

z
z Nowej Wioski
W dniu 17.12.2008 o 20:52, Gość napisał:

hahahahahah a to dobre - jakbym słyszał Gomółki. Nie dziwię sie że obrońca Ziemi Lęborskiej mówi tym samym językiem. Ale cóz sie dziwić skoro ich damą jest radna Łukian która strartowala z SLD a później z Lewicy i Demokratów. Teraz Ziemia Leborska. Widac nikt juz ich nie chce skoro sięgają po ludzi z SLD .


nie hahaha tylko pomysl, że przypomina ci się akurat Gomólka bo był kiedyś twoim wzorem. Co miała porzucic radna Łukian? - dzisiaj już nie ma w Lęborku SLd jako partii, dobrze, że dostrzegła że jest w złym towarzystwie a w PZPR tak jak najbardziej pyszczący na sesji nie była więc nie ma się czego wstydzić.
g
gość
W dniu 17.12.2008 o 09:14, Gość napisał:

No i co się stało, że tyle rabanu. Sam często w pracy to robię. Ale pracuję u tzw. prywaciarza.



WSZYSTKIE ZBOCZENIA TRZEBA LECZYĆ , KONIECZNIE , jak alkoholików.
G
Gość
W dniu 17.12.2008 o 20:34, gość napisał:

wszyscy atakujący Ziemię Lęborską powinni się ugryźc w nos bo służyli w organizacji wspierającej obcy reżim - PZPR


hahahahahah a to dobre - jakbym słyszał Gomółki. Nie dziwię sie że obrońca Ziemi Lęborskiej mówi tym samym językiem. Ale cóz sie dziwić skoro ich damą jest radna Łukian która strartowala z SLD a później z Lewicy i Demokratów. Teraz Ziemia Leborska. Widac nikt juz ich nie chce skoro sięgają po ludzi z SLD .
b
były uczeń
W dniu 17.12.2008 o 19:37, gość napisał:

bardzo się ciesze że p szara zrezygnowała z nauki j polskiego naszych dzieci w klasie maturalnej , bo my rodzice nie dopuścilibyśmy do tego co ta kobieta nauczy tylko agresji


To teraz już wykopują ją z lekcji polskiego? Nie wierzę, przecież to najcudowniejsza i najlepsza, wspaniała i same ochy i achy, ach wy uczniowie i rodzice nie umiecie tej pani docenić, już ona was pozwie gdzie trzeba i na pewno wygra
g
gość

wszyscy atakujący Ziemię Lęborską powinni się ugryźc w nos bo służyli w organizacji wspierającej obcy reżim - PZPR

G
Gość
W dniu 17.12.2008 o 20:10, ~Mieszkaniec~ napisał:

Tak,jak się ma pieniądze,pieniądze podatników to faktycznie można dużo zrobić i to nie Burmistrz tylko my ludzie Lęborka na to wszystko pracujemy a on jest wykonawcą.To żenujące,że tak myśli urzędnik.Niech nie przypisuje sobie tych dokonań tylko ludziom pracy-podatnikom naszego miasta,on ze swoich nie daje.


Jeżeli mówisz o podatkach, to nie wiem ile zarabiasz, czy więcej od burmistrza? czy twoje odliczenia sa większe niż burmistrza? on również jako mieszkaniec naszego miasta płaci podatki (z pewnoscia nie małe). co do inwestycji to różne jest finansowanie o ile jesteś kumaty to wiesz że o pieniadze trzeba walczyć w różnych strukturach i nie każdemu to wychodzi. a jeżeli juz tak go rozliczamy z tego co złe miejmy honor i dobra wolę zobaczyć też rzeczy dobre. Świątecznie pozdrawiam.
~Mieszkaniec~
W dniu 17.12.2008 o 18:43, Zbyszek napisał:

Jeżeli chodzi o Klatorodno, to jest to termin ukuty przez świtę wiadomej pani, bo nie mają nic innego, do czego mogliby się przyczepić. Rondo powstało za Namyślaka i jakos jego akurat nikt z rondem nie łączy. Inwestycje podlegały bezpośrednio Namyślakowi. Teraz przeciwnicy Klaty jakoś nie uważają, że sprawa Obidzińskiego jest wyłącznie sprawą zastępcy a nie burmistrza. Brak więc konsekwencji w ocenianiu stopnia odpowiedzialności. Czy Kanał 6 wspomniał już może, że otwarto Orlika - Orlik powstał za Klaty, i nie mówcie, że Orliki są wszędzie, bo to nieprawda, Wicko np. nie zajęłó się tym. W Lebie też chyba cos nie do konca wyszło, bo Orlik miał już być, a słyszymy, że będzie na wiosnę. Kino rusza, śmieciami ktoś się wreszcie zaczyna zajmować, z dworcem coś się zaczyna dziać, ale według opozycji to nic. Moim zdaniem na siłę szukają afer i teraz są niepyszni, że Klaty chyba jednak nie uda się odwołac, bo jak skończy mu się kadencja, będzie się miał czym pochwalić. Mi w każdym razie Lębork coraz bardziej się podoba i nie chcę tu koloru szarego.


Tak,jak się ma pieniądze,pieniądze podatników to faktycznie można dużo zrobić i to nie Burmistrz tylko my ludzie Lęborka na to wszystko pracujemy a on jest wykonawcą.To żenujące,że tak myśli urzędnik.Niech nie przypisuje sobie tych dokonań tylko ludziom pracy-podatnikom naszego miasta,on ze swoich nie daje.
G
Gość
W dniu 17.12.2008 o 16:05, Gość napisał:

Oglądam własnie Kanał6 i wypowiedź byłego burmistrza, też mi moralista? Jasiu nie wygłupiaj się bo twoje dzieci na to patrzą.........


O tym samym pomyślałem. Może wyporządniał po chorobie bo jak był burmistrzem to niezły był z niego kogucik. Ale cóż jak sam przyznał do pruderyjnych nie należy a czy robił to w urzędzie tego już nie powiedział. Trzeba by się było spytać pani sekretarki.
g
gość

bardzo się ciesze że p szara zrezygnowała z nauki j polskiego naszych dzieci w klasie maturalnej , bo my rodzice nie dopuścilibyśmy do tego co ta kobieta nauczy tylko agresji

c
ciekawski
W dniu 17.12.2008 o 18:43, Zbyszek napisał:

Jeżeli chodzi o Klatorodno, to jest to termin ukuty przez świtę wiadomej pani, bo nie mają nic innego, do czego mogliby się przyczepić. Rondo powstało za Namyślaka i jakos jego akurat nikt z rondem nie łączy. Inwestycje podlegały bezpośrednio Namyślakowi. Teraz przeciwnicy Klaty jakoś nie uważają, że sprawa Obidzińskiego jest wyłącznie sprawą zastępcy a nie burmistrza. Brak więc konsekwencji w ocenianiu stopnia odpowiedzialności. Czy Kanał 6 wspomniał już może, że otwarto Orlika - Orlik powstał za Klaty, i nie mówcie, że Orliki są wszędzie, bo to nieprawda, Wicko np. nie zajęłó się tym. W Lebie też chyba cos nie do konca wyszło, bo Orlik miał już być, a słyszymy, że będzie na wiosnę. Kino rusza, śmieciami ktoś się wreszcie zaczyna zajmować, z dworcem coś się zaczyna dziać, ale według opozycji to nic. Moim zdaniem na siłę szukają afer i teraz są niepyszni, że Klaty chyba jednak nie uda się odwołac, bo jak skończy mu się kadencja, będzie się miał czym pochwalić. Mi w każdym razie Lębork coraz bardziej się podoba i nie chcę tu koloru szarego.


W zasadzie masz rację, ale podobno dał bez grantu duże pieniądze na tenis stołowy, z tego co słyszę to 400 tysięcy. Jesteś w tym temacie obeznany to proszę o info.
Z
Zbyszek

Jeżeli chodzi o Klatorodno, to jest to termin ukuty przez świtę wiadomej pani, bo nie mają nic innego, do czego mogliby się przyczepić. Rondo powstało za Namyślaka i jakos jego akurat nikt z rondem nie łączy. Inwestycje podlegały bezpośrednio Namyślakowi. Teraz przeciwnicy Klaty jakoś nie uważają, że sprawa Obidzińskiego jest wyłącznie sprawą zastępcy a nie burmistrza. Brak więc konsekwencji w ocenianiu stopnia odpowiedzialności. Czy Kanał 6 wspomniał już może, że otwarto Orlika - Orlik powstał za Klaty, i nie mówcie, że Orliki są wszędzie, bo to nieprawda, Wicko np. nie zajęłó się tym. W Lebie też chyba cos nie do konca wyszło, bo Orlik miał już być, a słyszymy, że będzie na wiosnę. Kino rusza, śmieciami ktoś się wreszcie zaczyna zajmować, z dworcem coś się zaczyna dziać, ale według opozycji to nic. Moim zdaniem na siłę szukają afer i teraz są niepyszni, że Klaty chyba jednak nie uda się odwołac, bo jak skończy mu się kadencja, będzie się miał czym pochwalić. Mi w każdym razie Lębork coraz bardziej się podoba i nie chcę tu koloru szarego.

~Obserwator~
W dniu 17.12.2008 o 16:51, Władek z Lęborka napisał:

Człowieku przyjmij do wiadomości, że rozwaga oraz myślenie nie jest najmocniejszą stroną naszego włodarza. Jego rozwagę oraz rozum można zdefiniować jednym słowem analizując jego inwestycyjne dokonania oraz analizując jego troskę o lokalny biznes. Co do inwestycji należałoby wskazać przede wszystkim tzw. klatorondo, które poprzez częściowe lub całkowite zablokowanie ruchu umożliwia przyjezdnym zwiedzenie miasta. Co do troski o lokalny biznes należałoby uznać Jego niewątpliwy wkład w umiejscowieniu Lęborka na 1 miejscu w kraju w rankingu miast, w których ilość marketów na jednego mieszkańca jest największa.Co gorsza wskaźnik ten będzie jeszcze większy, gdy powstanie projektowany już kolejny market przy obwodnicy, /co prawda on jeszcze o tym nie wie, ale niektórzy urzędnicy...... /. Do tego jeżeli dodać jego niezbyt trafne pochopne decyzje w sprawach tzw. stołkowych takich jak vice, MZK, rady nadzorcze spółek miejskich to można stwierdzić, że niewątpliwie buja On w gwiazdach.


Mieszkam już parę lat w Lęborku i widzę, że tu panuje moda robienia ludziom wody z mózgu. O ile wiem to nie za czasów Klaty budowano rondo czy supermarkiety. Podobno najwięcej działek sprzedał im Szreder. Myślę, że teraz sĄ TAKIE czasy, że nikt sobie takiego kitu wcisnąć nie da. Co decyzji personalnych burmistrza to masz rację, też uważam, że nie są trafione.
W
Władek z Lęborka
W dniu 17.12.2008 o 11:45, ~Mieszkaniec~ napisał:

Nie wierzę, by media nie rozdmuchały sprawy, gdyby burmistrz załatwił ją po cichu. Przecież ta pani poszła do mediów najpierw, media robiły raban jeszcze długo po wyciągnięciu konsekwencji. Gdyby zrobił to po cichu dopiero byłby lament, że chciał zamieść sprawę pod stół. Cieszę się, że burmistrz jest rozważny i nie działa pochopnie. Podejrzewam, że teraz osoby, którym wczoraj nie najlepiej poszło na sesji, są w nienajlepszych humorach i będą dalej drążyć tę sprawę przy okazji cały czas podkreślając, że to nie oni rozdmuc***ą sprawę. Bursmitzr wyciągnął konsekwencje, Obidziński w urzędzie nie pracuje, życie ma zmarnowane, z oświadczenia wynika, że zgłosił sprawę do prokuratury. Zajmijcie się świętami!


Człowieku przyjmij do wiadomości, że rozwaga oraz myślenie nie jest najmocniejszą stroną naszego włodarza. Jego rozwagę oraz rozum można zdefiniować jednym słowem analizując jego inwestycyjne dokonania oraz analizując jego troskę o lokalny biznes. Co do inwestycji należałoby wskazać przede wszystkim tzw. klatorondo, które poprzez częściowe lub całkowite zablokowanie ruchu umożliwia przyjezdnym zwiedzenie miasta. Co do troski o lokalny biznes należałoby uznać Jego niewątpliwy wkład w umiejscowieniu Lęborka na 1 miejscu w kraju w rankingu miast, w których ilość marketów na jednego mieszkańca jest największa.
Co gorsza wskaźnik ten będzie jeszcze większy, gdy powstanie projektowany już kolejny market przy obwodnicy, /co prawda on jeszcze o tym nie wie, ale niektórzy urzędnicy...... /. Do tego jeżeli dodać jego niezbyt trafne pochopne decyzje w sprawach tzw. stołkowych takich jak vice, MZK, rady nadzorcze spółek miejskich to można stwierdzić, że niewątpliwie buja On w gwiazdach.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3