Umowa dotycząca dostawy do Nowego Yorku 836 okien PVC jest związana z projektem rewitalizacji hotelu Hilton, który mieści się w pobliżu nowojorskiego lotniska J.F. Kennedy. Bytowska spółka Drutex – jeden z największych producentów okien i drzwi w Europie – zdobyła to zamówienie za pośrednictwem działającej w USA jej sieci sprzedaży. To jedna z największych transakcji spółki na rynku amerykańskim. Kilka lat temu firma dostarczyła już m.in. ponad 3000 okien w systemie europejskim do największego na Zachodnim Wybrzeżu USA budynku w Reno.
– Wyposażenie w prawie 1000 okien takiego obiektu jak hotel Hilton w Nowym Jorku to dla nas powód do dumy – mówi Leszek Gierszewski, prezes Druteksu. – Wybór dokonany przez inwestora oznacza, że nasze produkty spełniają najwyższe międzynarodowe standardy i spotykają się z uznaniem coraz szerszego grona odbiorców za granicą. Priorytetem naszej spółki zawsze było – poza rzetelnym i bezpiecznym prowadzeniem biznesu – stworzenie warunków do jej dalszego zrównoważonego rozwoju. Z tego względu coraz odważniej zdobywamy udziały na rynku krajowym, jak również koncentrujemy nasze wysiłki na rzecz umocnienia naszej pozycji na arenie międzynarodowej.
Czytaj też: Drutex wdrożył innowacyjną technologię
Działalność eksportowa stanowi w fabryce Druteksu już blisko 60 procent całej produkcji. W ubiegłym roku firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 325 mln zł. Było to możliwe m.in. dzięki temu, że swoje produkty oferuje w prawie całej Europie oraz USA, Kanadzie, Meksyku, Australii i na Dalekim Wschodzie.
– Zakładam, że najbliższe lata przyniosą zdecydowane powiększenie naszej sieci dealerskiej. Upatruję w tym także szansę zwiększenia naszej konkurencyjności – dodaje prezes Gierszewski.
Jakimi oknami Drutex podbija Amerykę? Wszystkie okna do kompleksu hotelowego Hilton to stolarka PVC. Są oknami typu IGLO, wykonanymi z profili GL System i oklejonymi folią Renolit w kolorze antracyt zewnętrzny. Stolarka została wyposażona również w szyby stopsol o podwyższonych parametrach termicznych. Okna wyposażono w okucia Maco Multi Matic KS, które stanowią nowość na polskim rynku. Dostawa stolarki odbywa się drogą morską i lotniczą. Pierwszy transport za ocean wysłano już w maju.
Czytaj też: Drutex planuje rozbudowę, ale brakuje mu terenów
Drutex w X-Factorze
O wielkich możliwościach i rozmachu Druteksu świadczy także i to, że bytowska firma jest głównym sponsorem "X-Factora”, flagowego programu rozrywkowego telewizji TVN.
– Ufundowaliśmy także nagrodę dla osoby, która w finale programu zajmie drugie miejsce. To będzie czek na 50 tysięcy złotych – zapowiada prezes Gierszewski. Według niego spółka będzie w najbliższym czasie sponsorowała kolejne programy telewizyjne, a jej reklama pojawi się w wielu różnych mediach.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?