Cenny czas pracy

opr. jsz
W książce "Pułapka czasu" (Time Trap) R. Alec Mackenzie wymienia 15 największych "złodziei" czasu:

1. Przypadkowe rozmowy telefoniczne.
2. Nieumówieni goście.
3. Zebrania, planowane i nieplanowane.
4. Kryzysowe sytuacje, których nie można przewidzieć.
5. Brak celów, zadań i terminów.
6. Bałagan na biurku i brak osobistej organizacji.
7. Zajmowanie się rutynowymi czynnościami i szczegółami, które należy przekazać innym.
8. Branie na swoje barki za dużo zadań i niedoszacowanie czasu potrzebnego na ich wykonanie.
9. Niepowodzenie w ustaleniu jasnych zakresów zadań i obowiązków.
10. Nieadekwatne, niedokładne i spóźnione informacje.
11. Niezdecydowanie i odkładanie spraw na później.
12. Niejasna komunikacja i sprzeczne polecenia lub ich brak.
13. Brak umiejętności powiedzenia NIE.
14. Brak standardów i raportów z postępu prac, co uniemożliwia kierownikom śledzenie rozwoju wypadków.
15. Zmęczenie.

Jeśli jednak chcesz znaleźć największego złodzieja czasu, poszukiwania musisz zacząć od swojego odbicia w lustrze. Efektywne zarządzanie czasem zaczyna się od siebie samego.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie