Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chciał odebrać przesyłkę w punkcie przy ul. Grunwaldzkiej. A tam... noclegownia

Monika Zacharzewska
Pan Sławek dostał awizo z firmy InPost z informacją, że po odbiór przesyłki sądowej ma przyjść na Grunwaldzką 39. Trafił do mieszkań socjalnych.
Pan Sławek dostał awizo z firmy InPost z informacją, że po odbiór przesyłki sądowej ma przyjść na Grunwaldzką 39. Trafił do mieszkań socjalnych. Łukasz Capar
Pan Sławek miał odebrać przesyłkę sądową w punkcie przy ul. Grunwaldzkiej 39 w Ustce. A tam... noclegownia dla bezdomnych i blok socjalny.

Od kiedy za dostarczanie przesyłek sądowych odpowiedzialna jest firma InPost, a nie Poczta Polska, słychać o kłopotach z odbiorem awizowanych pism.

Najczęściej z powodu zbyt małej liczby punktów, które podpisały z firmą umowy. Dodajmy, że punktami tymi mogą być sklepy czy drobne zakłady.

Tym razem jednak pan Sławomir z Ustki po odbiór przesyłki miałaby naprawdę blisko. Bo punkt obsługi klienta, zgodnie z informacją na awizo, które otrzymał, miałby znajdować się na tej samej ulicy, przy której mieszka. Dokładnie pod adresem Grunwaldzka 39. Od razu poszedł we wskazane miejsce.

- Po drodze uzmysłowiłem sobie, że to budynek byłego domu dziecka, w którym dziś są mieszkania socjalne - opowiada mężczyzna. - I rzeczywiście. Popytałem nawet przed tym blokiem, czy ktoś coś wie o punkcie InPostu w okolicy, ale przecież nie będę pukał do wszystkich mieszkań. Zajrzałem nawet do mieszczącej się w tym budynku noclegowni dla bezdomnych. Tam usłyszałem, że nie jestem pierwszym, który o to pyta.

Pan Sławomir jest zdumiony: - Przecież, ta przesyłka to ważna dla mnie informacja. Nie uchylam się od jej odbioru, chcę wiedzieć, o co chodzi, a ktoś tu robi ze mnie durnia. Nie mówić już o tym, że ważne dla mnie pismo mogło wpaść w niepowołane ręce! Na awizo nie ma żadnego numeru kontaktowego ani podpisu osoby, która je zostawiła - mówi mężczyzna. - Wszedłem nawet na stronę internetową InPost. Tam na liście miast obsługiwanych Ustki w ogóle nie znalazłem!

Próbowaliśmy interweniować w tej sprawie w Polskiej Grupie Pocztowej, która reprezentuje firmę InPost. Dostaliśmy tylko zdawkową informację, że zgłoszenie zostało przekazane do pilnego wyjaśnienia oraz link do strony PGP (nie InPost), na której już można odnaleźć punkty awizacyjne. I na niej - Ustka, Grunwaldzka 39 z dopiskiem (kiosk) - jest.

Tę oszczędną i niewiele wyjaśniającą odpowiedź poprzedza wydrukowane dużymi, czerwonymi literami ostrzeżenie o "publikowaniu nieprawdziwych, niesprawdzonych informacji, naruszających dobra osobiste firm, PGP SA, InPost Sp. z o.o. lub Ruch S.A".

W biurze prasowym Polskiej Grupy Pocztowej i rozmowie z już trzecim pracownikiem, usłyszeliśmy, że sprawa jest dla firmy priorytetowa, trwają w jej sprawie konsultacje i gdy tylko zostanie wyjaśniona, za dzień lub dwa, firma prześle pełną odpowiedź i komentarz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza