Do Komendy Miejskiej Policji w Słupsku zgłosiła się 49-letnia kobieta, informując, że padła ofiarą oszustwa internetowego. Poprosiła swojego 14-letniego syna o wystawienie na sprzedaż ubrań w Internecie.
- Oszuści znajdują co raz to nowe sposoby na wyłudzenie pieniędzy od użytkowników stron internetowych i portali sprzedażowych. Wykorzystują to, że osoba, która wystawia w Internecie przedmioty na sprzedaż, chce to zrobić szybko. W tym przypadku sprzedający zostali poinformowani o osobie zainteresowanej zakupem koszulek już po koło 30 minutach – mówi sierż. szt. Jakub Bagiński, oficer prasowy słupskiej policji.
W celu otrzymania pieniędzy od kupca, kobieta musiała poprzez aplikację wejść w nadesłany link i podać swój adres mailowy. Następnie 49-latka w wiadomości e-mail otrzymała kod QR, który przekierował ją na stronę internetową, na której konieczne było wybranie banku oraz wpisanie danych logowania do konta.
- Po ich uzupełnieniu na telefon pokrzywdzonej zaczęły przychodzić wiadomości SMS, z informacją o przelewach z konta pokrzywdzonej, na inne konta. Wtedy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa w wyniku którego straciła łącznie 6000 zł – wyjaśnia dalej Bagiński. - Apelujemy o zachowanie zdrowego rozsądku i szczególną ostrożność podczas sprzedawania oraz robienia zakupów w Internecie. Ostrzegamy przede wszystkim przed przekazywaniem danych do logowania oraz instalowaniem na naszych komputerach i telefonach programów, które oszuści mogą wykorzystać do przejęcia naszego urządzenia, a następnie do zalogowania się na nasze konto bankowe. W przypadku kiedy sprawa dotyczy naszych środków finansowych, powinniśmy stosować zasadę ograniczonego zaufania.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?