Ciało Marii Kaczyńskiej zidentyfikowane dzięki obrączce (szczegóły)

Redakcja
Maria Kaczyńska i Lech Kaczyński
Maria Kaczyńska i Lech Kaczyński
Jak już podawaliśmy, ciało Marii Kaczyńskiej zostało zidentyfikowane. Teraz minister zdrowia Ewa Kopacz opowiadała o szczegółach identyfikacji. Trumny z ciałami pary prezydenckiej zostaną wystawione w środę.

Identyfikacja jest bardzo trudna. - Jeśli chodzi o Marię Kaczyńską to udało mi się to dzięki temu, że zabrałam wszystkie szczegółowe zdjęcia fotograficzne zwłok i szczątków do hotelu. Potem poprosiłam o wyjęcie wskazanych przeze mnie zwłok z lodówki. Pomocne okazały się informacje uzyskane od lekarzy państwa Kaczyńskich, ale też zebrane informacje na temat ubrania pani prezydentowej, a także na przykład informacje na temat koloru lakieru użytego do malowania paznokci - mówi minister zdrowia Ewa Kopacz.

Zwłoki Marii Kaczyńskiej zostaną przywiezione do Warszawy najwcześniej jutro, we wtorek, w godzinach południowych. Kancelaria Prezydenta chce, aby trumna z ciałem Marii Kaczyńskiej stanęła obok trumny ze zwłokami jej męża, prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

Minister Kopacz mówiła również o szczególnej obrączce, która również pomogła w identyfikacji żony prezydenta. Chodziło o obrączkę, na której znajdował się konkretny napis.

- Kiedy zapytaliśmy panie z kancelarii o biżuterię pani prezydentowej, jedna z nich wymieniła właśnie obrączkę z pewnym starym napisem, jednym imieniem. I to był właśnie ten napis - powiedziała Ewa Kopacz. - Jesteśmy na 99,9 procent pewni, że to ciało pani Marii Kaczyńskiej - zaznaczyła minister - podaje TVN24.

Jutro trumna z jej ciałem i trumna z ciałem Lecha Kaczyńskiego zostaną wystawione na widok publiczny.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

N
NICKI
OCZYWISTE PYTANIA
1. KAŻDA dotychczasowa informacja dotycząca katastrofy lotniczej ZAWSZE w pierwszej kolejności związana była z pytaniem o możliwość świadomego spowodowania takiej katastrofy (tzw. ”zamach terrorystyczny”). Tymczasem WSZYSTKIE media, NIE TYLKO POLSKIE, od samego początku nie podają w ogóle takiej okoliczności pod uwagę, a ton i sposób doniesień jednoznacznie wskazuje na działanie TYLKO czynników losowych (np. warunki atmosferyczne, błąd pilota). CZY TO JEST NAPRAWDĘ TAKIE OCZYWISTE ? Szczególnie w kontekście miejsca przebiegu tej katastrofy (np. odludzie, teren wojskowy, pełna kontrola przez obce państwo czynności dochodzenia i potencjalnego przebiegu zdarzeń).
2. Czyżby znowu ta nieszczęsna geopolityka ? Stara łacińska sentencja mówi: „is fecit cui prodest” (uczynił ten, komu to przyniosło korzyść). Jakie ośrodki i jakich państw poddawały największej krytyce działania śp. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego ? Czyżby „parasol ochronny” Stanów Zjednoczonych w taki właśnie sposób przestał działać ?
3. Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej: „Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości MOIM ZDANIEM WLADZE BOJA WALCZYC SIE O PRAWDE BOJA SIE O WOJNE Z ROSJA.LOGICZNE ZE JAK SPADAL TO WYSOKOSC NIE BYLA WIELKA SKORO ZACHACZYL O DRZEWO DRZEWA I NIE ROZWALILBYSIENA TAKIE KAWALKI.A TE NIBY PRZERWAIE LONCZNOSCI TO MOZE NIE WINNA NASZYCH PILOTOW.NAJLEPIEJ NANICH WSZYSTKO ZAWALIC ZE CHCIELI COS UDOWODNIC ZE NIBY BEDA NA CZAS ZE NIE POSLUCHALIA ITP.PILOCI NIE BYLI Z PIERWSZEJ LAPANKI NIE RYZYKOWALI BY ZYCIA TAK WYBITNYCH OSOB LATLI Z PREZYDENTEM KILKA LATEK I NIE WE MGLE TYLKO.KTOS JESLI CHCIAL SPOWODOWAC TA KATASTROFE MYSLAL MIAL PLAN ZEBY NIE BYLO KONKRETNYCH SWIATKOW ZEBY WINA BYLA NA KOGOS ZE SRODKA NP..PILOTOW ZEBY NA CZARTYCH ZKRZYNKACH NIE BYLO DOWODOW TO NIE BYLO PLANOWANE JEDEN DZIEN CZEKALI AZ BEDZIE KOGO ZASTRZELIC A TYM RAZEM BYLO.. JESZCZE TE MALE LOTNISKO PRZY LESI SAMO ZA SIEBIE MOWI..NO I MGA JEZELI BYLA JAK DOLECIELI TO MUSIALA BYC TEZ 3 LUB 2 GODZINY WCZESNIEJ.MOGLI ZADZWONIC POWIEDZIEC ZE NIESA DOBRE WARUNKI I ZE LOTNISKO JEST ZAMKNIETE WIEC MUSZA LECIEC NA INNE....NIE DAJMY SIE OSZUKAC MOZE IKTOS DZAS MOCZYL W TYM PALCE....
c
crash

z tego co wiem przy akzdym ladowaniu kazdy samolot:) spuszcza paliwo i laduje na oparach:)

t
tytus
W dniu 12.04.2010 o 20:33, ~polak~ napisał:

Dziwna katastrofaWięcej - paliwo lotnicze pali się jak każde inne, a wybucha tylko starannie zmieszane z tlenem.


Ogólnie tak, ale pragnę zauważyć, iż według doniesień medialnych (niekoniecznie jeszcze sprawdzonych) samolot wcześniej zrzucił paliwo, a jak wiadomo opary w pustym lub prawie pustym zbiorniku sa o wiele bardziej wybuchowe niż samo paliwo...
w
wiking
W dniu 12.04.2010 o 18:54, tytus napisał:

Wszystkie media tak podawały, gdyż są to słowa bodajże Michała Boni z kancelarii prezydenta. A tragedia chwili nie pozwalały dziennikarzom na dopytywanie sie, lecz na spisywanie wypowiedzi, a później na ich cytowaniu...W ogóle to trzeba pochwalić dziennikarzy, gdyż w wyjątkowo taktowny sposób prowadzili relacje.. I słowa pochwały w ich stronę płyną od wielu Polaków, zarówno z branży medialnej jak i z poza niej...



Jeżeli już wiążesz z kimś TW Michała B. to wiąż go z kancelarią premiera! "Od 9 stycznia 2008 do 15 stycznia 2009 był sekretarzem stanu w KPRM, a 18 stycznia 2008 został szefem Zespołu Doradców Strategicznych premiera Donalda Tuska. 15 stycznia 2009 powołano go na urzędy ministra-członka Rady Ministrów i przewodniczącego Komitetu Stałego Rady Ministrów"
g
gosc
W dniu 12.04.2010 o 18:09, napisał:

W jakim stanie musi być ciało pani MArii skoro tak ciężko jest je zidentyfikować? Ja nie potrafie sobie tego wyobrazić, i dalej to do mnie nie dociera? Zadaje sobie tylko pytanie czy ciało Pana Prezydenta jest w tak dobrym stanie by wystawić je na widok publiczny. Błagam darujmy sobie wystawianie zwłok pray prezydenckiej, niech w ciszy i zadumie pożegna się z nimi rodzina, a my zapamiętajmy tych ludzi takich jakiś znaliśmy i widzieliśmy ich za zycia.


ale Ty jestes ciemny chyba oczywiste jest,ze nikt by nie zezwoloil na to,aby wystawic zwloki Prezydenta w otwartej trumnie po takim strasznym wypadku
G
Gość
W dniu 12.04.2010 o 19:47, holek napisał:

W gazecie, ktora wlasnie mam rekach


co to za gazeta? KONSMOLOYSKA PRAWDA?
j
ja

Chwila zdumy.żal

h
holek
W dniu 12.04.2010 o 19:44, Niunia napisał:

A gdzie mówiono i pisali o oderwanych kończynach Pana Prezydenta????/Czytam duzo o tej katastrofie ..ale o tym nie widziałam..a mysle że skoro ciało Pana Prezydenta miało byc wystawione na widok publiczny ,to tak żle z jego ciałem nie jest.


W gazecie, ktora wlasnie mam rekach
N
Niunia
W dniu 12.04.2010 o 19:38, holek napisał:

Niestety prawda jest taka ze ciała sa zmasakrowane. To nie byl nieszczesliwy upadek na rowerze tylko katastrofa lotnicza. O tym sie nie pisze, nie mowi ale tam pourywane sa rece, nogi, glowy, zmiazdzone i spalone ciała; cyt. "ciało prezydenta bylo rozczlonkowane, noga i reka byly oderwane od korpusu". Oczywiste jest ze wystawione beda zamkniete trumny.


A gdzie mówiono i pisali o oderwanych kończynach Pana Prezydenta????/Czytam duzo o tej katastrofie ..ale o tym nie widziałam..a mysle że skoro ciało Pana Prezydenta miało byc wystawione na widok publiczny ,to tak żle z jego ciałem nie jest.
h
holek

Niestety prawda jest taka ze ciała sa zmasakrowane. To nie byl nieszczesliwy upadek na rowerze tylko katastrofa lotnicza. O tym sie nie pisze, nie mowi ale tam pourywane sa rece, nogi, glowy, zmiazdzone i spalone ciała; cyt. "ciało prezydenta bylo rozczlonkowane, noga i reka byly oderwane od korpusu". Oczywiste jest ze wystawione beda zamkniete trumny.

;-(
W dniu 12.04.2010 o 19:35, ;-( napisał:

Popieram.Mówiono i ętą trumnę ..to znaczy że rodzina nie wyraziła na to zgody..A zresztą co tu wystawiać..z tego co mówili pisali..zwłoki sa dobrze zachowane/..ale i tak na pewno jest cały poturbowany..wiec lepiej zapamiętajmy Go żywego.Papieża pamiętam..w trumnie...bo takiego Go zobaczyłam w tv..ostatni raz.pozdrawiam;-((((


cos mi nie wysłało wszystkiego.....
Popieram.Mówiono i pisano że ZWŁOKI BEDA WYSTAWINE NA WIDOK PUBLICZNY...ale rodzina nie wyraziła zgody na to.......
;-(
W dniu 12.04.2010 o 18:42, napisał:

Nie jestem w stanie zacytować, ale widziałem nie tylko na gp24.pl ale również na innych portalach, czy innych reportażach TV informacje iż ZWŁOKI, a nie trumna, nadmieniam ZWŁOKi, zostaną wystawione na widok publiczny. Więc prosze na mnie tak nie naskakiwać. Poza tym w takim momencie to nie jest temat do kłótni. Wszystko okaże się w najbliższym czasie.


Popieram.Mówiono i ętą trumnę ..to znaczy że rodzina nie wyraziła na to zgody..A zresztą co tu wystawiać..z tego co mówili pisali..zwłoki sa dobrze zachowane/..ale i tak na pewno jest cały poturbowany..wiec lepiej zapamiętajmy Go żywego.Papieża pamiętam..w trumnie...bo takiego Go zobaczyłam w tv..ostatni raz.pozdrawiam;-((((
~polak~

Dziwna katastrofa
Świadkowie naoczni, pracownicy bazy i mieszkańcy potwierdzają, że samolot skręcał na bardzo niskiej wysokości, zahaczając niemalże o samochody jadące lokalną drogą. Kierowcy i przechodnie widzieli upadek oraz wybuch i pożar. Niektórzy twierdzą, że wybuch miał miejsce zanim maszyna rozbiła się o ziemię. Jak na sprawę nie patrzeć, Tupolew 154 jest konstrukcją typu nie gniotsa, nie łamiotsa. Prędkość przy lądowaniu jest znikoma, rzędu 200 km/h (i stąd wynika niebezpieczny brak manewrowości) i trudno przy takiej prędkości wytłumaczyć wrak w kawałkach. Wbrew wyobrażeniom samolot to nie jest latająca bomba, która przy uderzeniu wybucha. Więcej - paliwo lotnicze pali się jak każde inne, a wybucha tylko starannie zmieszane z tlenem. Jak zatem wytłumaczyć wybuch? Nijak. Przy tej prędkości wrak samolotu powinien być w jednym kawałku. Dodatkowo trzeba uwględnić, że - zgodnie z oficjalną wersją oraz relacjami świadków - prezydencki tutek zahaczał o drzewa, więc spadł efektywnie z wysokości ok 20 m. Cały impet uderzenia pochodził zatem od ruchu w poziomie, przy minimalnej prędkości. Co wywołało eksplozję? Nie wiadomo. Rzadki zagajnik, w którym leżą szczątki, właściwie nie powinien być nawet przeszkodą przy szczęśliwym lądowaniu w lini prostej. Znane są przypadki awaryjnych lądowań Tu-154 na polach. Jeden z nich lądował dla przykładu w ten sposób szczęśliwie z płonącym ładunkiem papierosów, po czym spłonął na ziemi, bo załoga nie zdołała ugasić ognia. Tutek potrafi wylądować nawet jako płonąca pochodnia (i nie wybuchnąć w trakcie).

_JA_

Ja także jeste za tym by zapamiętać ich takimi jakimi byli choćby na tym foto(ładne zgrane małżeństwo.Pozdrawiam i wyrażam pełen szacunek.

t
tytus
W dniu 12.04.2010 o 19:42, napisał:

Nie jestem w stanie zacytować, ale widziałem nie tylko na gp24.pl ale również na innych portalach, czy innych reportażach TV informacje iż ZWŁOKI, a nie trumna, nadmieniam ZWŁOKi, zostaną wystawione na widok publiczny. Więc prosze na mnie tak nie naskakiwać. Poza tym w takim momencie to nie jest temat do kłótni. Wszystko okaże się w najbliższym czasie.


Wszystkie media tak podawały, gdyż są to słowa bodajże Michała Boni z kancelarii prezydenta. A tragedia chwili nie pozwalały dziennikarzom na dopytywanie sie, lecz na spisywanie wypowiedzi, a później na ich cytowaniu...
W ogóle to trzeba pochwalić dziennikarzy, gdyż w wyjątkowo taktowny sposób prowadzili relacje.. I słowa pochwały w ich stronę płyną od wielu Polaków, zarówno z branży medialnej jak i z poza niej...
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3