Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ciężarówki trafią na place portowe

Piotr Jasina [email protected]
Parking na zapleczu portu przy ul. Artyleryjskiej w Świnoujściu. Zajmuje 2,5 ha. Już za kilka miesięcy będzie służył ciężarówkom.
Parking na zapleczu portu przy ul. Artyleryjskiej w Świnoujściu. Zajmuje 2,5 ha. Już za kilka miesięcy będzie służył ciężarówkom. Piotr Jasina
Mieszkańcy Warszowa, dzielnicy Świnoujścia narzekają na ruch ciężarówek jeżdżących miejskimi ulicami. Ma się to zmienić. W porcie powstają parkingi dla TIR-ów. Podobnie w Szczecinie.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście przeznaczył na budowę parkingów w obu miastach 63 mln zł.

- W sumie w obu miastach zagospodarujemy na ten cel 9,3 ha - informuje wiceprezes Krzysztof Sadowski. - Powstanie pięć parkingów, w tym dwa w Świnoujściu.

Prace są bardzo zaawansowane. Oglądaliśmy parking przy ul. Artyleryjskiej w Świnoujściu, który będzie stanowił zaplecze portu. Zajmuje około 2,5 ha powierzchni.

- Za wycinkę drzew na działce pod parking zapłaciliśmy miastu osiem milionów złotych - informuje Sadowski. - To jeden z najdroższych placów parkingowych.

Prezes podkreśla, że budowę parkingów w obu portach rozpoczęto w kwietniu. W sumie powstanie prawie 600 miejsc postojowych, w tym ponad 180 dla aut osobowych.
Bardzo duże oczekiwania w związku z parkingami są przede wszystkim w Świnoujściu.

- Place budujemy tu z premedytacją, by ciężarówki zmierzające do portu nie były uciążliwe dla mieszkańców. Chcemy cały ruch ciężarowy skierować do portu - doaje. - Za nami etap inwestycji drogowych. W obu portach zmodernizowaliśmy dziewięć kilometrów dróg, wiadukty. Parkingi to kolejny etap.

Poza poprawą nawierzchni na parkingach powstają sanitariaty oraz system monitoringu i kierowania ruchem.

- W pierwszej połowie 2015 r. place powinny być gotowe - dodaje Sadowski i zwraca uwagę na poprawę parametrów technicznych dróg poprzez zwiększenie szerokości z sześciu do siedmiu metrów oraz dopuszczalnego nacisku osi pojazdu na jezdnię i nawierzchnię do postoju ciężkich pojazdów.

Inwestycja poprawi dostęp do portów od strony zaplecza, usprawni wewnętrzną logistykę ruchu samochodów ciężarowych.
Projekt współfinansowany jest z funduszy unijnych. ZMPSiŚ na inwestycję wykorzystał fundusze, które pozostały z wcześniejszych inwestycji. Przetargi zostały bowiem rozstrzygnięte na kwoty niższe, niż zakładano.
Ale potrzebne są także inwestycje w drogi zewnętrzne prowadzące do portu.

- Wspólnie z miastem lobbuję o fundusze na połączenia znajdujące się poza obszarem portów, by docelowo rozdzielić ruch pojazdów osobowych i ciężarowych - dodaje Sadowski. - Lobbujemy także konieczność dokończenia budowy drogi ekspresowej od Miękowa do Świnoujścia i w południowej części do granicy z Czechami. 
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza