Coraz więcej miejsc pracy w branży finansowej. I lepsze warunki, bo pracodawcy walczą o kandydatów

Zbigniew Biskupski AIP
Tomasz Bolt
Spektakularne redukcje w bankach czy w firmach ubezpieczeniowych tworzą fałszywy obraz sytuacji na rynku pracy w branży finansowej. W rzeczywistości pracodawcy coraz mocniej konkurują o kandydatów. Poszukiwani są przede wszystkim sprzedawcy i specjaliści ds. obsługi klientów. Ale nie tylko. Poszukujący pracy mogą teraz liczyć na wyższe wynagrodzenia, gwarantujące stabilność umowy o pracę, a także elastyczny czas pracy. Oczywiście standardem są benefity w postaci prywatnej opieki medycznej czy bezpłatnych szkoleń.

Branża finansowa w ostatnim czasie mocno się zmieniała – dochodziło do fuzji, a media donosiły o możliwych zwolnieniach związanych z przenoszeniem się bankowości do strefy online.
W II kwartale 2016 roku instytucje z branży finansowej opublikowały na Pracuj.pl ponad 16 tys. ofert pracy skierowanych do specjalistów różnego typu. To o 2 p.p. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najczęściej poszukiwani są sprzedawcy, specjaliści ds. obsługi klienta, specjaliści ds. finansów, specjaliści IT oraz analitycy. Według ekspertów Nationale Nederlanden oraz eurobanku, o pozyskiwanie odpowiednich pracowników, jest coraz trudniej. Aby poradzić sobie z problemem niedoboru pracowników w branży finansowej, eksperci eRecruiter radzą skupić się na trzech głównych elementach: przygotowaniu dopasowanej oferty pracy, uwypukleniu jej w odpowiednich kanałach oraz usprawnieniu procesu rekrutacji.
– Branża finansowa jest jedną z tych branż, które nie uniknęły trudności w obszarze zatrudniania specjalistów. Ofert pracy przybywa, ale odpowiednich kandydatów nie. Dlatego pracodawcy, którzy chcą się wyróżnić, muszą zidentyfikować główne problemy i zastanowić się nad sposobami ich rozwiązania. Oczywiście pierwszym elementem jest umiejętne skonstruowanie ogłoszenia o pracy, które przyciągnie uwagę, ale też upewni pracownika w przekonaniu, że to oferta dla niego. Należy również odpowiednio dobierać kanały dotarcia do kandydatów, co jest łatwiejsze, gdy na bieżąco monitoruje się efektywność rekrutacji. Umożliwiają to platformy rekrutacyjne, które dodatkowo usprawniają proces. A w konsekwencji minimalizują ryzyko, że konkurencja będzie szybsza i sprzątnie nam kandydata sprzed nosa – mówi Izabela Bartnicka z eRecruiter.
Po pierwsze, dla przyszłych pracowników branży finansowej ważne jest zapewnianie o stabilizacji. Umowa o pracę na czas nieokreślony czy informacja o stabilnej sytuacji firmy to tylko niektóre elementy, które warto uwypuklić w ogłoszeniu o pracy.
Pracownicy oczekują również licznych benefitów pozafinansowych. Oprócz niezmiennych atutów takich jak jasna ścieżka kariery, dodatkowe szkolenia czy prywatna opieka medyczna, na znaczeniu zyskują benefity związane z elastycznością zatrudnienia, na co zwraca uwagę Marta Bukowska, Koordynator ds. Rekrutacji w Nationale-Nederlanden.
– Coraz większa potrzeba zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym wymusza na pracodawcy stosowanie elastycznego czasu pracy, umożliwienie pracy zdalnej i zapewnienie potrzebnych do tego narzędzi – mówi Marta Bukowska z Nationale-Nederlanden.
Jednak kluczową rolę odgrywa wciąż wynagrodzenie. Z 3. edycji raportu „Candidate Experience” zrealizowanego przez eRecruiter wynika, że aż 43 proc. pracowników oczekuje takiej wiadomości już na etapie zapoznawania się z ofertą. Aby uniknąć podawania konkretnych kwot można zastosować tzw. „widełki płacowe”, radzą eksperci eRecrutera pracodawcom poszukującym pracowników.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny: Coraz więcej miejsc pracy w branży finansowej. I lepsze warunki, bo pracodawcy walczą o kandydatów - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3