Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czarne chmury zawisły nad nowym logo Ustki

Hubert Bierngarski [email protected]
Lokalna Organizacja Turystyczna Ustki Ziemia Słupska chcą, aby Ustka wycofało logo z materiałów promocyjnych.
Lokalna Organizacja Turystyczna Ustki Ziemia Słupska chcą, aby Ustka wycofało logo z materiałów promocyjnych.
Wraca dyskusja na temat logo Ustki. Przedstawiciele branży turystycznej zrzeszeni w Lokalnej Organizacji Turystycznej Ustka i Ziemia Słupska chcą, aby miasto wycofało logo z materiałów promocyjnych.

W ciągu najbliższego tygodnia do ratusza trafi oficjalny wniosek w tej sprawie. Problem polega jednak na tym, że nowe logo zostało zatwierdzone przez Radę Miasta w Ustce i tylko rada może wycofać uchwałę w tej sprawie.

Logo Ustki wraz ze Strategią Marki Miasta Ustka zostało oficjalnie przyjęte przez usteckich radnych w lutym 2011 roku. Wybór logo poprzedził konkurs, do którego zgłoszono aż 170 propozycji. Twórcą zwycięskiego projektu został Andrzej Włoszczyński, wykładowca w Warszawskiej Szkole Reklamy.

Nowe logo miało odnosić się do nowego kierunku promocyjnego miasta, czyli Ustki retroaktywnej. Jak czytamy w uzasadnieniu, plastyczna, miękka i abstrakcyjna forma logo miała pozwolić na wiele możliwości interpretacji i zastosowania znaku w różnych sytuacjach promocyjnych, w ramach pięciu odrębnych submarek: uzdrowisko, kultura, natura, sport, port. Niestety, po niespełna dwóch latach okazało się, że nowy pomysł na promocję miasta nie wypalił.

- To logo kompletnie nie kojarzy się z Ustką i wszystkim, co związane jest z nadmorskim wypoczynkiem - mówi Jacek Traczyk, prezes LOT Ustka. - To zdanie większości członków naszego stowarzyszenia. Poza tym, jest nieczytelne, a dla większości z nas wręcz brzydkie. Dlatego w najbliższym tygodniu złożymy do miasta oficjalny wniosek o zaprzestanie promocji Ustki poprzez to logo.

Jacek Cegła, naczelnik wydziału promocji i komunikacji społecznej Urzędu Miasta w Ustce, wie o przygotowywanym właśnie wniosku LOT.

- Faktycznie docierają do nas głosy od branży turystycznej, mieszkańców Ustki i wczasowiczów mówiące o tym, że nowe logo nie pomaga w promocji Ustki - mówi Cegła. - Mówi się, że jest za mało promocyjne i nie ma morskich akcentów.

Oficjalnie jednak wniosek LOT do nas jeszcze nie wpłynął. Jak pismo do nas dotrze, burmistrz podejmie dalsze działania. Sprawa wycofania logo nie jest jednak łatwa, bo zostało ono oficjalnie przyjęte przez radę miasta. Teraz tylko radni mogą wycofać uchwałę w tej sprawie. Nie wszyscy mogą się na to zgodzić.

- Wydaliśmy na ten cel kilkadziesiąt tysięcy złotych i poświęciliśmy dużo czasu - mówił na ostatniej sesji radny Włodzimierz Siudek.

- Przypominam, że większością głosów byliśmy wcześniej za tym logo. Ciężko teraz będzie uzasadnić jego wycofanie. Pojawia się również pytanie o to, czym je zastąpimy. - Na to pytanie odpowiedź mają jednak przedstawiciele branży turystycznej. Dla nas najlepszym logo jest herb miasta lub jego elementy, na przykład syrenka - wyjaśnia Jacek Traczyk.

Do tematu wrócimy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza