Nową Ibizę poddano ocenie w trzech różnych testach: zderzenie czołowe i boczne oraz bezpieczeństwo pieszych. Uzyskane wyniki pozwoliły uzyskać czterogwiazdkową ocenę w przypadku zderzenia czołowego i bocznego oraz dwie gwiazdki za bezpieczeństwo pieszych.
Badanym pojazdem był 64-konny SEAT Ibiza Stella 1.2 12V - wersja najczęściej sprzedawana w Europie. Samochód był wyposażony w poduszki dla kierowcy i pasażera z przodu oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Zgodnie z regulaminem Euro NCAP, testom poddawane są auta w wersji z minimalnym wyposażeniem w środki bezpieczeństwa. Ponieważ poziom wyposażenia jest inny prawie w każdym kraju, badany pojazd nie miał poduszek bocznych.
W zderzeniu czołowym samochód poruszał się z prędkością 64 km/h - 8 km/h powyżej wymaganej przez normę - w efekcie uderzenia w ulegającą odkształceniu przeszkodę uszkodzeniu uległo 40 proc. przedniej części pojazdu. W teście tym nowa Ibiza uzyskała 12 punktów.
W próbie zderzenia bocznego auto zostaje uderzone przez ulegający odkształceniu przód innego pojazdu z prędkością 50 km/h. Nawet bez poduszki bocznej Ibiza uzyskała 14 punktów.
Ogólny wynik 26 punktów w obu testach pozwolił nowemu SEAT-owi Ibiza zdobyć cztery gwiazdki w klasyfikacji Euro NCAP.
Ibizę poddano dodatkowej próbie zderzenia bocznego w celu dokonania oceny skuteczności poduszki bocznej. Tym razem pomiary wszystkich stref dokonane na manekinie wykazały wynik "zielony" - najlepszy, jaki można osiągnąć.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?