Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dacia: Pojemne, trwałe i tanie kombi

Redakcja
Samochód oferuje pojemną przestrzeń bagażową. W wersji 7-osobowej bagażnik ma pojemność prawie 200 l.
Samochód oferuje pojemną przestrzeń bagażową. W wersji 7-osobowej bagażnik ma pojemność prawie 200 l.
Model logan MCV ma szanse rozsławić Rumunię w świecie tak jak hrabia Drakula. Testujemy najnowszy produkt koncernu.

Samochodów, które mogą pomieścić siedem osób, jest na rynku coraz więcej. Ale mało który z nich faktycznie pozwala podróżować siedmiu osobom na odcinku dłuższym niż kilka kilometrów.

Dacia logan MCV, którą jeździliśmy, nie tylko pomieści tyle osób, ale wszystkie będą podróżowały w miarę wygodnie. Na dodatek rumuńskie auto kosztuje dużo mniej niż konkurenci. Wersja 7-osobowa dostępna jest od niecałych 41 tysięcy złotych, a rezygnując z trzeciego rzędu siedzeń, kupimy logana już za nieco ponad 34 tys. zł.

Bagażnik ma wtedy pojemność 700 litrów. Jeśli zostawimy tylko fotel kierowcy i pasażera, robi się aż 2350 litrów bagażnika.

Logan MCV w porównaniu do wersji sedan ma większy aż o 27 cm rozstaw osi i jest wyższy od sedana o 11,5 cm. Wszystko to sprawia, że dacią kombi na trzecim rzędzie siedzeń podróżować mogą wygodnie nawet osoby mające blisko 190 cm wzrostu. Nie zawadzą ani o sufit, ani nie wbiją się kolanami w fotele drugiego rzędu. Do trzeciego rzędu bardzo łatwo się również dostać, co w tego typu wozach wcale nie jest regułą.

Samochód oferuje pojemną przestrzeń bagażową. W wersji 7-osobowej bagażnik ma pojemność prawie 200 l.

Cięcie kosztów przy produkcji tego wielkiego kombi jest zauważalne, ale jakość, którą nam oferuje rodzinna dacia, jest w zupełności do przyjęcia. Plastiki są wprawdzie twarde i szare, a kolumna kierownicy nie ma regulacji nawet w jednej płaszczyźnie, ale można się do tego przyzwyczaić.

Pomyślany jako auto mające podbić kraje, gdzie drogi nie są gładkie jak stół, logana MCV wyposażono we wzmocnione zawieszenie o większym prześwicie. Z polskimi dziurami radzi sobie ono świetnie.

Logan, którym jeździliśmy, napędzał silnik wysokoprężny 1,5 dCi. Jego 68 koni mechanicznych to troszkę mało, aby można było mówić o bezstresowym wyprzedzaniu na autostradzie, ale do codziennej spokojnej i oszczędnej jazdy wystarcza. Nie jest przy tym również zbyt głośny.

Gama silników obejmuje jeszcze trzy jednostki benzynowe: 1,4 (75 KM), 1,6 (87 KM) i 1,6 16V (105 KM).

MCV jest drugim modelem w gamie Logan, która docelowo ma objąć w najbliższych latach sześć wersji nadwoziowych (m.in. van).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza