- Sprawność nowoczesnych silników wysokoprężnych zależy od czystości kanałów dysz wtryskowych, które mają średnicę zaledwie 110 mikronów, co odpowiada mniej więcej grubości ludzkiego włosa - mówi Rafał Droździak, kierownik grupy kategorii paliw w Statoil Poland. - Przez te mikroskopijne otwory pod ogromnym ciśnieniem dochodzącym do 180 MPa, wtryskiwane jest paliwo. Aby zapewnić prawidłowy przepływ paliwa przez dysze wtryskiwaczy, należy przeciwdziałać odkładaniu się osadów węglowych, które powstają w procesie spalania oleju napędowego.
Paliwo DieselGold, opracowane w unikalnej technologii SDP (Statoil Diesel Protection), przeznaczone jest głównie do nowoczesnych silników Diesla z układem wtrysku bezpośredniego.
Czystość systemów wtryskowych zapewnia dodany do paliwa DieselGold wielofunkcyjny dodatek uszlachetniający, który posiada właściwości czyszczące. Dzięki temu nowe silniki utrzymywane są w czystości. Statoil twierdzi, że pozwala to zachować maksymalną wydajność i wykorzystywać pełen potencjał silnika przez cały okres eksploatacji samochodu.
Natomiast w starszych silnikach, poprzez eliminację osadów, można poprawić efektywność spalania, a tym samym zwiększyć osiągi jednostki napędowej i wydłużyć jej żywotność.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?