Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Długa kolejka w słupskim ratuszu po bilet. Urząd odpowiada

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Słupszczanin, który chciał załatwić sprawę w słupskim ratuszu, 15 czerwca o 7 rano przyszedł do Urzędu Miejskiego w Słupsku i stanął w kolejce, w której było sto osób! Jak twierdzi, już 3 czerwca nie było możliwości, zapisania się na wizytę przez Internet do końca miesiąca. Nie było wolnych terminów.

Co ciekawe, słupszczanin dostał tego dnia jeden z ostatnich biletów i sprawę załatwił. Dziwi się jednak, że tak wygląda to dzień w dzień i wielu innych czekających w kolejce mówiło, że musieli wziąć dzień wolny z pracy, by załatwić urzędową sprawę.

Zapytaliśmy o to w ratuszu. Oto odpowiedź, którą otrzymaliśmy od Moniki Rapacewicz, rzeczniczki UM w Słupsku:

"Dyrektor i Zastępca Dyrektora Centrum Obsługi Mieszkańców (COM) na bieżąco monitorują proces obsługi osób zwracających się do ratusza ze swoimi sprawami z zakresu funkcjonowania COM-u. Jeśli trzeba wprowadzane są zmiany/aktualizacje w systemie kolejkowym tak, aby maksymalnie wykorzystać dostępne zasoby wydziały danego dnia. Bezpośrednia obsługa mieszkańców, z uwagi na charakter i wagę spraw obywatelskich, a także ich szczególną wrażliwość, zawsze była i jest priorytetem dla pracowników Wydziału.Przychodząc do ratusza w celu załatwienia spraw z zakresu np. dowodów osobistych czy wyrejestrowania pojazdu można: albo pobrać tzw. "bilecik" z konkretną godziną z automatu ustawionego na wysokim parterze w budynku przy pl. Zwycięstwa 3 albo rezerwując wizytę w Internecie.

Rezerwacji wizyty można dokonać bezpośrednio na stronie: https://umowsie.slupsk.eu

Zdarza się, że niektóre z usług nie są dostępne. Dzieje się tak ze względu na fakt, że w danym obszarze mieszkańcy dokonali już wszystkich możliwych rezerwacji (z puli dostępnych miejsc internetowo). System kolejkowy umożliwia dokonanie rezerwacji z maksymalnie dwutygodniowym wyprzedzeniem. W dniu 3 czerwca maksymalnym terminem, na jaki możliwa była rezerwacja wizyty, był dzień 20 czerwca.

Dwutygodniowy okres na rezerwacje internetowe zbieżny jest z przeciętnym okresem oczekiwania na zamawiane dokumenty komunikacyjne, takie jak prawo jazdy czy stały dowód rejestracyjny. Na kolejki tworzące się czasami w godzinach porannych nie mamy wpływu, ale z doświadczenia wiemy, także z bezpośredniej pracy Dyrektorów COM, którzy często pomagają sprawnie rozładować kolejkę ,że mieszkańcy oczekujący na "bilecik" otrzymują stosowną godzinę, na którą mają przyjść, by załatwić swoją sprawę. Bywa, że nie jest to oczekiwana przez nich godzina, np. konkretnie godzina 10.00, ale patrząc realnie nie ma możliwości by kilkadziesiąt osób załatwiło sprawę o tej samej porze (kilka kolejnych osób, lub będących przed może także oczekiwać właśnie godziny 10.00). Warto też dodać, że każdego dnia Wydział obsługuje ponad 100 osób.

Co do zmian w Centrum Obsługi Mieszkańców należy wskazać, że zostały wprowadzone. W zeszłym tygodniu utworzono dodatkowe stanowisko w referacie ewidencji kierowców. Konieczność utworzenia stanowiska wynikła w związku z wydawaniem nowego (dotychczas nie był wymagany) dokumentu tzw. profilu kierowcy zawodowego oraz karty kwalifikacji kierowcy. Zadanie to wynika ze zmiany przepisów dotyczących wykonywania zawodu kierowcy".

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza