Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dni Otwartych Funduszy Unijnych w Słupsku. Eksperci zdradzili, jak odnieść sukces w biznesie (wideo)

Monika Zacharzewska
Swoimi doświadczeniami w prowadzeniu renomowanej firmy produkującej galanterię skórzaną podzieliła się Bożena Batycka, właścicielka najstarszej w tej branży firmy w Polsce – Batycki.
Swoimi doświadczeniami w prowadzeniu renomowanej firmy produkującej galanterię skórzaną podzieliła się Bożena Batycka, właścicielka najstarszej w tej branży firmy w Polsce – Batycki. Łukasz Capar
– Kiedyś sukcesem dla mnie było być zamożną i robić, co mi się podoba. Dziś to mieć czas dla siebie i wolność wyboru – mówiła Bożena Batycka, właścicielka marki Batycki w czasie Dni Otwartych Funduszy Unijnych w Słupsku. Dni Otwartych Funduszy Unijnych organizowane przez Pomorską Agencję Rozwoju Regionalnego trwały w środę i czwartek. Było to forum dla przedsiębiorców do wymiany doświadczeń i okazja do zaprezentowania się firm, które powstały m.in. dzięki unijnym funduszom. Takich jak np. Amber Słupsk Sławomira Chowańca, która działa w Słupsku od roku.

– Uzyskałem dotację z programu "Firma mój sukces” i całą przeznaczyłem na sprzęt do obróbki bursztynu – mó­wi jej szef. – Teraz współpracuję z kilkoma firmami z
całej Polski jako podwykonawca.

Obok niego prezentowały się m.in. firma Guga Design otwarta przez młodego słupszczanina, a produkująca niebanalne kocyki, rożki i torby do przewijania dla niemowląt. Prezentowała się też  pracownia tradycyjnego haftu.

– W sumie zaprosiliśmy około 30 firm z całego Pomorza. I tych korzystających z różnych form wsparcia przy starcie, jakie my możemy zaoferować, i tych będących na rynku już od lat – mówi Aleksandra Surma z PARR. – Mogły one zaprezentować swoją ofertę, a potem przedsiębiorców zaprosiliśmy na spotkania ze znakomitymi specjalistami od biznesu. Na zaproszenie organizatorów swoimi doświadczeniami w prowadzeniu renomowanej firmy produkującej galanterię skórzaną podzieliła się Bożena Batycka, właścicielka najstarszej w tej branży firmy w Polsce – Batycki. – Zaczęłam myśleć o biznesie, dopiero gdy zorganizowałam dom – mówiła. – To był rok 1989. Byłam bardzo zdeterminowana, praca pochłaniała mnie i przysłaniała mi świat. Dzisiaj wiem, że błyskawiczny sukces to lata ciężkiej pracy, w której trzeba mieć cel i wiarę.

Tajniki skutecznego marketingu i sekrety dobrej reklamy produktu zdradzał natomiast Dawid Trzeciak.

– Sposób na reklamę produktu to między innymi stworzenie i opowiadanie jego historii. Ludzie uwielbiają historie – mówił. Konkludując ciekawy pokaz, przyznał, że dziś dobra reklama to taka, w której konsument nie zorientuje się, że ma do czynienia właśnie z reklamą.

Na koniec bardzo praktycznych rad udzielił Dariusz Tarczyński, twórca oryginalnych metod analizy osobowości na podstawie interpretacji wyglądu i wypowiedzi. Mówił on o mowie ciała w biznesie i najczęstszych błędach, jakie popełniamy przy negocjacjach, np. występując z pozycji siły czy unikając kontaktu wzrokowego z rozmówcą. Warto wziąć pod uwagę te wskazówki, gdy sami będziemy negocjować.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza