- Po co szpital podaje numer telefonu, pod którym można uzyskać informację o wynikach na Covid-19 skoro i tak nie można się dodzwonić – żali się czytelniczka ze Słupska. Szpital się tłumaczy długą kolejką.
- Mojej mamie zrobiono test na obecność koronawirusa – opowiada czytelniczka. – Na kartce napisano mi numer telefonu, pod którym mama miała uzyskać informację o wyniku testu. Dzwoniłyśmy mnóstwo razy. Albo linia była zajęta, a gdy już był dobry sygnał nikt nie odbierał. Myślę, że jest to bardzo ważna sprawa, aby się dowiedzieć jakie są wyniki testów. Na tabliczce podane są godziny, w których można dzwonić - od 7:30 do 14:30 – dodzwonienie się jest praktycznie niemożliwe i równa się z cudem.
Marcin Prusak, rzecznik prasowy szpitala w Słupsku tłumaczy się długą kolejką.
- Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Słupsku zapewnia pacjentów, iż wyniki badań w kierunku Covid – 19 można uzyskać pod numerem telefonu 59 846 06 65 w godz. 7 -15 przez cały tydzień – podkreśla Marcin Prusak. - Przepraszamy pacjentów, którzy mają problemy z uzyskaniem informacji, ale proszę wziąć uwagę, że pod wskazane numery telefonuje bardzo wielu pacjentów i jest długa kolejka oczekujących na połączenie. Zaznaczamy, że pacjenci mogą skontaktować się w sprawie uzyskania wyniku badań pisząc także na adres mailowy: [email protected] lub odbierając wyniki w sekretariacie SOR.
Tu sprawdzisz wynik testu
- Dodajmy, że wynik testu na obecność koronawirusa można też samodzielnie sprawdzić na Internetowym Koncie Pacjenta. A każda osoba, która przynajmniej raz zalogowała się na IKP i zostawiła numer telefonu komórkowego, otrzyma powiadomienie, że na IKP jest wynik testu na koronawirusa zaraz po tym, jak pojawi się on w systemie. Nie musisz więc sprawdzać, kiedy będzie wynik, zaczekaj na SMS.
- Informację o wyniku wykonanego badania na obecność koronawirusa poza pacjentem otrzyma także placówka medyczna, której lekarz zlecił wykonanie tego badania. Placówka sama powinna poinformować pacjenta o wyniku badania, a przekazanie takiej informacji może odbyć się przez telefon. Jeśli przychodnia nie kontaktuje się z Tobą spróbuj zadzwonić samodzielnie. W przypadku problemów w tym zakresie zadzwoń do Rzecznika Praw Pacjenta pod nr 800 190 590.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?