Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drezyną pojedziemy z Połczyna do Barlinka

Inga Domurat [email protected] Tel. 94 347 35 99 Fot. Wikipedia
By kolej drezynowa mogła powstać na wskazanej trasie samorządy przy współpracy z marszałkiem województwa i udziale Kolei Bałtyckiej musiałyby przejąć linie kolejowe.
By kolej drezynowa mogła powstać na wskazanej trasie samorządy przy współpracy z marszałkiem województwa i udziale Kolei Bałtyckiej musiałyby przejąć linie kolejowe.
Dziś w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie z marszałkiem przedstawicielami Kolei Bałtyckiej spotkają się samorządy dziewięciu gmin, by rozmawiać o uruchomieniu turystycznej kolei drezynowej.

Podczas spotkania podpisany zostanie list intencyjny w sprawie współpracy dotyczącej realizacji projektu rewitalizacji nieczynnej linii kolejowej nr 410 na odcinku od Połczyna Zdroju przez Złocieniec, Wierzchowo Pomorskie, Mirosławiec, Kalisz Pomorski, Drawno, Choszczno, Pełczyce po Barlinek.

To ta trasa miałaby zostać wykorzystana do celów turystycznych, tędy jeździłaby kolej drezynowa, pasażerowie własnoręcznie woziliby się Bałtycką Koleją Turystyczną, pomysłodawcy projektu.

Za podjęciem prób realizacji tego pomysłu przemawia co najmniej kilka argumentów: turystyka drezynowa jest dla każdego, bez względu na wiek, jest ekologiczna, pozwala na łączenie jej z innymi formami wypoczynku i ma potencjał, by stać się atrakcją turystyczną regionu.

Poza tym w województwie zachodniopomorskim jest około 400 kilometrów nieczynnych linii kolejowych. Tak więc baza do uruchomienia kolei drezynowej istnieje i tylko czeka na wykorzystanie.

A że może stać się atrakcją turystyczną to powoli udowadniają Niemcy i Skandynawowie. To u nich kolej drezynowa staje się coraz bardziej popularna. A uruchomiona trasa w Polsce mogłaby być też atrakcją dla Niemców.

By kolej drezynowa mogła powstać na wskazanej trasie samorządy przy współpracy z marszałkiem województwa i udziale Kolei Bałtyckiej musiałyby przejąć linie kolejowe na tym odcinku.

Dziś podpisywany list intencyjny początkuje te działania. Taka współpraca i przejęcie poszczególnych odcinków linii kolejowej nr 410 pozwoli na ubieganie się o zdecydowanie większe pieniądze z programów unijnych niż to jest możliwe obecnie.

- Jesteśmy jak najbardziej za powstaniem takiej atrakcji turystycznej i podpiszemy list intencyjny, jak pewnie pozostałe samorządy. Liczymy jednak, że na spotkaniu z marszałkiem dowiemy się więcej o samym projekcie, o tym z jakimi wydatkami ewentualnie mamy się liczyć.

Jak do tego pomysłu podchodzą Polskie Linie Kolejowe, w końcu to one obecnie są właścicielami tej linii. Na dziś za tym projektem nie idą pieniądze i konkretne terminy uruchomienia na tej trasie drezynowych przewozów. Ale liczymy, że to czwartkowe spotkanie, to dobry początek - mówił nam wczoraj Mirosław Pierz, wiceburmistrz Połczyna Zdroju.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza