Do miasta już dotarła pozytywna odpowiedź. Ogłoszono już nawet przetarg, a najtańszą ofertę złożyła firma Skanska, która za 5,1 mln złotych chce wybudować drogę o długości blisko 700 metrów i szerokości 7 metrów wraz z chodnikiem i ścieżką rowerową. Ma ona biec od nowo oddanego ronda przy ul. Lotników Morskich i ciągnąć się niemal do rzeki Wieprzy, czyli do części handlowej darłowskiego portu. Na jej końcu ma powstać plac manewrowy, równoległy do nurtu rzeki.
- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace budowlane ruszą jeszcze latem i zakończą się w grudniu tego roku - informuje Tomasz Breszka, kierownik referatu inwestycji w darłowskim ratuszu.
Mieszkańcy czekają jednak przede wszystkim na zakończenie głównej części największej inwestycji drogowej w dziejach Darłowa - czyli drogi łączącej wjazd od strony Karwic (droga krajowa nr 37) z nowym mostem na rzece Wieprzy. Początkowe tempo prac było bardzo wysokie i wszystko wskazywało na to, że nowa droga będzie gotowa na długo przed terminem wyznaczonym na październik tego roku. Na razie jednak przejezdne są tylko trzy nowe ronda, które powstały w ciągu nowej drogi. Odnicnki położone między nimi też są już niemal w stu procentach gotowe, ale nadal nie można z nich korzystać. Miasto zgłosiło kilka usterek wykonawcy.
Łącznie w ramach budowy ostatniej części obwodnicy w Darłowie powstaną blisko 2 kilometry nowych dróg, które zamkną w ten sposób obejście miasta od strony północnej. To największa inwestycja drogowa w dziejach tego miasta, warta łącznie ok. 20 mln zł. Dwie pierwsze części obwodnicy stanowią wybudowane we wcześniejszych latach: ulica Sportowa prowadząca od ulicy Morskiej do alei Jana Pawła II i zupełnie nowa droga, która powstała w miejscu dawnej kładki kutrowskiej - biegnąca przez rzekę Wieprzę.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?