Dzień Darmowej Dostawy (DDD) pierwsza wspólna akcja polskich sklepów internetowych oraz firm związanych z rynkiem handlu w sieci. Głównym celem wydarzenia jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci jako alternatywy dla odwiedzania tradycyjnych sklepów. Darmowa dostawa powinna skutecznie przemówić do osób, które nigdy nie zamawiały jeszcze produktów w internecie, a także dodatkowo zachęcić dotychczasowych e-klientów do złożenia nowych zamówień
Czytaj także: Jak bezpiecznie płacić kartą przez internet?
Pomysł jest nawiązaniem do organizowanego od 2008 roku w Stanach Zjednoczonych Free Shopping Day. Na polski grunt chce go przeszczepić Krzysztof Bartnik, redaktor naczelny branżowego serwisu ekomercyjnie.pl
- W naszym kraju e-handel to jedynie 2-3 procent całego rynku sprzedaży detalicznej. Darmowa dostawa zamówień może przekonać nowe osoby do zrobienia zakupów w internecie. Dzięki temu lepiej spożytkują czas, który do tej pory przeznaczali na stanie w kolejkach w tradycyjnych sklepach - mówi Krzysztof Bartnik.
Co z akcji DDD wynika dla przeciętnego klienta robiącego zakupy w internecie? Jeśli ktoś tego dnia, czyli 1 grudnia zamówi jakiś produkt w jednym z kilkuset e-sklepów, to nie zapłaci za przesyłkę z towarem nie ani złotówki.
Jak zaznacza polski pomysłodawca DDD akcja nie ma na celu promocji jednego sklepu czy partnera, czy w ogóle jakichkolwiek marek. Chodzi o promocję zakupów w internecie jako alternatywy do odwiedzania tradycyjnych placówek.
Czytaj także: Handel w internecie i podatki - poradnik
Aktualnie do akcji przystąpiło 546 sklepów internetowych różnych branż. Dla porównania: na Zachodzie ostatnia impreza przyciągnęła ponad 750 sklepów internetowych i wygenerowała dla nich ponad 35 tys. zamówień w ciągu jednego dnia.
Szczegóły akcji oraz lista sklepów, które przystąpiły do Dnia Darmowej Dostawy są dostępne na stronie www.dziendarmowejdostawy.pl.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?