Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dzierżawa śmietnika od PGK. Można podpisać nową umowę albo wykupić pojemnik

Daniel Klusek [email protected]
Pani Izabela ze Słupska dostała informację z firmy windykacyjnej, że ma dług wobec Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. – Nigdy nie dostałam od PGK pisma o zaległości w opłatach – twierdzi kobieta.
Pani Izabela ze Słupska dostała informację z firmy windykacyjnej, że ma dług wobec Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. – Nigdy nie dostałam od PGK pisma o zaległości w opłatach – twierdzi kobieta. sxc.hu
Pani Izabela ze Słupska dostała informację z firmy windykacyjnej, że ma dług wobec Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. - Nigdy nie dostałam od PGK pisma o zaległości w opłatach - twierdzi kobieta.

Pani Izabela mieszka w domku jednorodzinnym. W 2007 roku podpisała ze słupskim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej umo­wę na wywóz śmieci i dzier­żawę pojemnika na odpadki. Zawsze płaciła regularnie. Dlatego bardzo się zdziwiła, że dostała pismo z firmy windykacyjnej. Wynikało z niego, że ma wobec PGK dług.

- Nigdy nie dostałam informacji z PGK, że jestem mu cokolwiek dłużna. Dlaczego ta firma nasyła na mnie od razu windykatorów? - pyta kobieta.

Nasza czytelniczka zadzwoniła do PGK z prośbą o informacje na temat przyczyny zaangażowania w sprawę firmy windykacyjnej. - Tam dowiedziałam się tylko, że mogę dług uiścić w tej firmie albo u nich. Przedstawicielka PGK powiedziała mi też, że wygasła poprzed­nia umowa dzierżawy pojemnika i że powinnam podpisać nową. Mówiła też, że mogę kupić od nich pojemnik na śmieci - mówi pani Izabela. - Nie rozumiem jednak takiego zachowania tej firmy. Wiem, że od lipca obowiązują nowe przepisy dotyczące wywozu śmieci. Jeśli jednak trzeba było podpisać nową umowę, to chyba firma powinna mnie o tym poinformować.

- Informowaliśmy o tym wiele razy - twierdzi Mateusz Bilski, rzecznik prasowy Przedsiębiorstwa Gospodar­ki Komunalnej w Słupsku. - Na odwrocie rachunków za wywóz śmieci nasi klienci dostawali informacje między innymi na temat wejścia w życie 1 lipca tak zwanej ustawy śmieciowej, o możliwości zakupu dzierżawionych pojemników, a także o wygaśnięciu 30 czerwca obowiązujących dotychczas umów.

Dodaje, że być może nasza czytelniczka przez kilka ostatnich miesięcy płaciła do miasta za wywóz śmieci, jednak nie płaciła PGK za dzierżawę pojemnika, który nadal jest własnością spółki.

- My moglibyśmy zabrać go w każdej chwili, ale ta pani trzyma go na swojej posesji. A wtargnąć na czyjś teren przecież nie możemy - mówi rzecznik PGK. - Dlatego skierowaliśmy sprawę do firmy windykacyjnej, która odzyskuje dla nas długi.

Pani Izabela powinna więc przede wszystkim uregulować zaległą należność. Następnie może wykupić od PGK pojemnik, który użytkuje, może również ponownie podpisać umowę o jego dzierżawę. Może też kupić zupełnie nowy pojemnik, a ten stary oddać PGK. Ważne jest jednak, aby pojemnik był zgodny z regulaminem zawartym w uch­wale rady miejskiej.

Mateusz Bilski dodaje, że wciąż dużo jest osób, które nie uregulowały jeszcze spraw związanych z pojemnikami na śmieci.

- Niektórym może się wydawać, że są właścicielami pojemników, a tymczasem one je tylko dzierżawiły od nas. Aby się upewnić co do stanu prawnego, można zadzwonić do naszego Biura Obsługi Klienta pod numer 59 843 40 22, wewnętrzny 253 - zachęca rzecznik PGK w Słupsku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza