Ekoakcja: W Szczecinie zebrano 1,5 tony opakowań

pit piotr.jasina@mediaregionalne.pl 91 481 33 34Zaktualizowano 
Ekoakcja: W Szczecinie zebrano 1,5 tony opakowań   <br>Uczestnicy ekoakcji przynosząc 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymywali w zamian wiosenną sadzonkę iglaka lub 100 zielonych punktów Clubcard.
Ekoakcja: W Szczecinie zebrano 1,5 tony opakowań Uczestnicy ekoakcji przynosząc 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymywali w zamian wiosenną sadzonkę iglaka lub 100 zielonych punktów Clubcard.
Akcję prowadzono pod sklepem sieci Tesco przy ul. Milczańskiej.

Szczecin był jednym z 14 miast Polski, w których odbyła się czwarta już edycja przedsięwzięcia pod hasłem "EkoAkcja 2013 - Kto nie przyniesie odpada"). Zbiórka opakowań, organizowana jest w ramach obchodów Dnia bez Śmiecenia. Miejsca zbiórek opakowań odwiedziło ponad 20 tysięcy osób. Dostarczyły w sumie 22 tony opakowań szklanych i plastikowych oraz puszek. W zamian za przyniesione zużyte opakowania po napojach, klientom wydanych zostało w sumie ponad 14 tysięcy sadzonek iglaków.

 

 

Intencją Eko Akcji zorganizowanej przez Carlsberg Polska, Coca-Cola HBC Polska i Tesco Polska jest zachęcanie Polaków do segregacji opakowań i zwrócenie uwagi na nowe zasady wywozu odpadów, które nastąpią 1 lipca br.

Uczestnicy przynosząc 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymywali w zamian wiosenną sadzonkę iglaka lub 100 zielonych punktów Clubcard. Przynosili opakowania szklane,  plastikowe butelki PET i puszki po napojach, które segregowali na miejscu akcji. Chętni mogli również samodzielnie skorzystać ze zgniatarek, by zmniejszyć objętość odpadów plastikowych i aluminiowych, które docelowo trafiały do odpowiedniego kontenera. Otrzymywali materiały zawierające porady, co warto uczynić przed 1 lipca br., by się przygotować do nowych zasad odbioru odpadów.

Tegoroczna zbiórka odbyła się w Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Częstochowie, Tarnowie, Włocławku, Gorzowie Wielkopolskim, Gdańsku, Olsztynie i Gliwicach.

Odzew społeczny, z jakim się spotkaliśmy podczas akcji bardzą nas cieszą - podkreśla Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska. - Zależy nam na budowaniu świadomości ekologicznej Polaków. Wiemy, że edukowanie i zachęcanie do segregacji opakowań może znacząco zmniejszyć ilość cennych surowców wtórnych na wysypiskach śmieci, co ma niewątpliwie pozytywny wpływ na nasze środowisko 

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3