Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ekoakcja: W Szczecinie zebrano 1,5 tony opakowań

pit [email protected] 91 481 33 34
Ekoakcja: W Szczecinie zebrano 1,5 tony opakowań   Uczestnicy ekoakcji przynosząc 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymywali w zamian wiosenną sadzonkę iglaka lub 100 zielonych punktów Clubcard.
Ekoakcja: W Szczecinie zebrano 1,5 tony opakowań Uczestnicy ekoakcji przynosząc 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymywali w zamian wiosenną sadzonkę iglaka lub 100 zielonych punktów Clubcard.
Akcję prowadzono pod sklepem sieci Tesco przy ul. Milczańskiej.

Szczecin był jednym z 14 miast Polski, w których odbyła się czwarta już edycja przedsięwzięcia pod hasłem "EkoAkcja 2013 - Kto nie przyniesie odpada"). Zbiórka opakowań, organizowana jest w ramach obchodów Dnia bez Śmiecenia. Miejsca zbiórek opakowań odwiedziło ponad 20 tysięcy osób. Dostarczyły w sumie 22 tony opakowań szklanych i plastikowych oraz puszek. W zamian za przyniesione zużyte opakowania po napojach, klientom wydanych zostało w sumie ponad 14 tysięcy sadzonek iglaków.

 

 

Intencją Eko Akcji zorganizowanej przez Carlsberg Polska, Coca-Cola HBC Polska i Tesco Polska jest zachęcanie Polaków do segregacji opakowań i zwrócenie uwagi na nowe zasady wywozu odpadów, które nastąpią 1 lipca br.

Uczestnicy przynosząc 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymywali w zamian wiosenną sadzonkę iglaka lub 100 zielonych punktów Clubcard. Przynosili opakowania szklane,  plastikowe butelki PET i puszki po napojach, które segregowali na miejscu akcji. Chętni mogli również samodzielnie skorzystać ze zgniatarek, by zmniejszyć objętość odpadów plastikowych i aluminiowych, które docelowo trafiały do odpowiedniego kontenera. Otrzymywali materiały zawierające porady, co warto uczynić przed 1 lipca br., by się przygotować do nowych zasad odbioru odpadów.

Tegoroczna zbiórka odbyła się w Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Częstochowie, Tarnowie, Włocławku, Gorzowie Wielkopolskim, Gdańsku, Olsztynie i Gliwicach.

Odzew społeczny, z jakim się spotkaliśmy podczas akcji bardzą nas cieszą - podkreśla Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska. - Zależy nam na budowaniu świadomości ekologicznej Polaków. Wiemy, że edukowanie i zachęcanie do segregacji opakowań może znacząco zmniejszyć ilość cennych surowców wtórnych na wysypiskach śmieci, co ma niewątpliwie pozytywny wpływ na nasze środowisko 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza