Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ekspresówka S6 w Głobinie i Kobylnicy pozostanie bez zmian

Redakcja
Obwodnica Słupska na węźle w Głobinie (na zdjęciu) łączy się z drogą nr 210, na węźle w Kobylnicy z DK 21.
Obwodnica Słupska na węźle w Głobinie (na zdjęciu) łączy się z drogą nr 210, na węźle w Kobylnicy z DK 21. Krzysztof Piotrkowski
Rozbudowy węzłów Słupsk-Południe w Kobylnicy oraz Słupsk-Wschód w Głobinie na istniejącym odcinku ekspresowej trasy S6 domaga się stowarzyszenie Nasze Środowisko ze Słupska.

Chodzi o wykonanie dodatkowych i bezkolizyjnych zjazdów z trasy, która jest obwodnicą Słupska. Roboty mogłyby odbyć się w ramach i tak projektowanych prac związanych z układaniem dodatkowej nitki obwodnicy i budowy nowego wiaduktu nad Słupią.

Głos stowarzyszenia nie jest zresztą odosobniony. Właśnie na konieczność powstania dodatkowych zjazdów zwraca również uwagę Daniel Mickiewicz, były miejski inżynier ruchu w Słupsku. Sprawę podnosił między innymi podczas konsultacji społecznych zorganizowanych przez Mosty Katowice, projektanta koncepcji dla odcinka S6 i Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

- Nie ma żadnych podstaw merytorycznych, by przebudowywać węzły na drodze ekspresowej S6 obwodnicy Słupska w ramach jej rozbudowy do pełnych dwóch jezdni poza ich oczywistym, niezbędnym dostosowaniem - streszcza stanowisko GDDKiA jej rzecznik Piotr Michalski. - Ani prognozowane natężenia ruchu, ani statystyki bezpieczeństwa ruchu drogowego nie wskazują na potrzebę zmian w tym zakresie.

Piotr Michalski przyznaje, że nie były prowadzone analizy kosztów ewentualnych zmian na dwóch węzłach. Powód to ich bezcelowość. Dodajmy, że przeciwko ich budowie może świadczyć też fakt, że centrala GDDKiA nie tylko nie chce rozbudowywać tych istniejących, ale również zmniejszać liczby tych projektowanych, co ma przynieść oszczędności.

Jednak argumentem za zjazdami na obwodnicy to droga krajowa numer 21, która dziś łączy się z obwodnicą na węźle w Kobylnicy, a która ma być rozbudowywana. Podobnie sytuacja wygląda w Głobinie. W pobliżu tego węzła ma docelowo przebiegać kolejny etap miejskiego ringu. Dziś jest tam już droga prowadząca do przyszłych terenów przemysłowych, wybudowana przez gminę Słupsk. Łączy się z drogą nr 210 zbyt blisko węzła, a takie rozwiązanie - co podnosiły już władze Słupska - nie sprzyja bezpieczeństwu.

Aktualnie biuro Mosty Katowice kończy prace przy koncepcji programowej. W maju tego roku GDDKiA chce złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, a otrzymać ją jesienią.

Przypomnijmy, że cała trasa od Słupska do Lęborka ma być oddana do użytku we wrześniu 2020 roku. W tym samym okresie gotowa powinna być też Trasa Kaszubska, czyli odcinek od Lęborka do Gdańska i planowana obwodnica metropolitarna, z którą S6 ma się połączyć. Budowa odcinków S6 w Zachodniopomorskiem jest bardziej zaawansowana. Przedwczoraj rozpoczęto budowę obwodnicy Koszalina.

Czytaj także na GP24

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza