Rekonstrukcja zabytkowego budynku dawnego magazynu kolejowego w toku. Po drugiej stronie torów znój widać drewnianą konstrukcję muru pruskiego, gdzie przestrzenie zapełnia się czerwoną cegłą.
- Na tej części wiaty peronowej odnowiono oryginalne elementy - podkreśla Tomasz Orłowski, zastępca dyrektora ZIM. - Pojawią się też na głównym budynku, gdzie wylano już stropy. Murowana jest też już pierwsza kondygnacja.
Od czwartku trwają też przygotowania pod sześciometrowy wykop pod przyszły tunel. Budowy wlotu na węźle to zadanie miasta. Pozostałą część realizować będzie PKP PLK, a konkretnie przedsiębiorstwo Mosty, które to kolej wybrała na początku roku w przetargu. Koszt to ponad 10 mln zł. Z kolei węzeł transportowy pochłonąć ma niecałe 29 mln zł.
Przypomnijmy, że obok nowego dworca autobusowego znajdzie się tam parking dla samochodów osobowych. Obejmuje on 52 standardowe miejsca postojowe oraz 16 powiększonych miejsc specjalnych, w tym dla osób z niepełnosprawnościami. Kolejny parking powstaje w pobliżu budynku Państwowej Straży Pożarnej.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?