Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

E-marketing, jak ważny jest w sprzedaży?

Materiał Informacyjny
W dobie stale rozwijającej się sprzedaży produktów i usług w Internecie przedsiębiorcy często zapominają o tym cyfrowym kanale sprzedaży. Większość z nich stosując tylko tradycyjne formy reklamy traci ogromną szansę na zdobycie nowych klientów.

Internet to w tym momencie potężne medium, w którym klient ma okazję zaznajomić się z daną ofertą firmy oraz sprawdzić co oferują jej konkurenci. Motorem napędzającym ten proces jest technologia, która daje nam coraz łatwiejszy dostęp do informacji. Wszystko to bez wychodzenia z domu. Coraz częściej wykorzystywane są do tego również telefony, które dają możliwość zakupu produktów z dowolnego miejsca na ziemi. Trafienie na stronę internetową jest korzystne dla obu stron: klient poszukujący informacji o produkcie i lepszej ceny, a z drugiej strony, reklamodawca pozyskujący transakcję. Jednak zanim do niej dojdzie, potencjalny klient musi na tą stronę trafić. Jakie są możliwości?

Możliwości jest kilka, począwszy od pozycjonowania stron, gdzie niewątpliwym atutem w walce o klienta jest SEO, przez które obecnie należy rozumieć odpowiednie przygotowanie treści na stronie zarówno pod użytkownika, jak i wyszukiwarkę Google. Pozycjonowanie przynosi najlepsze efekty w dłuższej perspektywie czasowej.
Dzięki temu przedsiębiorstwo zyskuje nowych klientów, zwiększa swoją widoczność w sieci a także rozpoznawalność marki.

Kolejnym sposobem na dostarczenie ruchu na stronę jest reklama w mediach społecznościowych. Większość osób stale z nich korzysta, przykładowo Facebook czy Instagram. Są to doskonałe narzędzia do stałej komunikacji z klientem, informowaniu o nowościach, promocjach, itp. Dotarcie do spersonalizowanej grupy odbiorców pozwala na dostosowanie kampanii reklamowych do zainteresowań, lokalizacji i wielu innych cech klientów.

Trzecim wartym poruszenia sposobem jest reklama w AdWords, która zapewnia efekty tylko wtedy, kiedy ponoszone są nakłady finansowe. Jest to bezpośrednia reklama w wyszukiwarce Google.

Strategia

Internetowe kampanie marketingowe, jak każde działania, muszą być poprzedzone stworzeniem odpowiedniej strategii. Współczesny cyfrowy marketing to już w dominującej większości przypadków data-driven marketing, czyli oparty na danych o użytkownikach. Marketerzy najczęściej wykorzystują dane zebrane na podstawie stron internetowych. Jak podkreślają eksperci z Online Marketing Solutions – „w działaniach zarówno marketingowych, jak i sprzedażowych najważniejsza jest mierzalność. Wielu przedsiębiorców nie wykorzystuje potencjału poszczególnych kanałów sprzedaży. Zamiast przeznaczać część budżetów na działania, które spowodują większą sprzedaż przy mniejszym nakładzie finansowym, przedsiębiorcy nadal operują na stałych, niezmiennych od lat pozycjach”. Dzięki danym reklamodawcy, wiedzą, jak zachęcić do kupna, przy czym zwiększają poziom konwersji. Bez analizy danych można tylko błądzić, wydając budżet na reklamę co najwyżej ze zmiennym szczęściem. Słowem, marketingowa intuicja nie wychodzi z mody, ale coraz wyraźniej zależna jest od wcześniej zgromadzonych danych.

Firmy zatem stale zwiększają starania o zaistnienie w konsumenckim e-marketingu. Widać to chociażby po rosnących z roku na rok wydatkach na reklamę. Niestety większość osób traktuje tego typu działania jako koszt, a nie inwestycję. Bez zmiany podejścia ciężko o efekty.

Jak wynika z opublikowanego w tym roku raportu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, w 2018 roku wydatki na polską reklamę internetową stanowić będą już 35% całego rynku reklamowego. Według różnych szacunków, wartość ta może przekroczyć 4 mld złotych. Autorzy raportu zwrócili uwagę, że usługi SEM oraz SEO z uwagi na konieczność posiadania wiedzy i kompetencji, często przerastają możliwości wewnętrzne firm. Jednocześnie dodatkowym utrudnieniem jest coraz mniej przewidywalna aktualizacja algorytmów Google, która wymaga stałego dostosowania tej wiedzy. Budżet potrzebny na te działania jest coraz większy, czego dowodzą dane IAB Polska: W ciągu roku (I kwartał 2016-I kwartał 2017) wydatki na SEM wzrosły bowiem o 10%.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza