Mieszkanka ul. Mikołajskiej w Słupsku w lutym ubiegłego roku otrzymała od spółki Energa Obrót rachunek za zużycie energii elektrycznej. Na fakturze widniała astronomiczna dla niej kwota 653,50 zł.
- Zdziwiłam się i jednocześnie zdenerwowałam, bo nigdy tak wysokich rachunków nie otrzymywałam. Mieszkam sama, nie zużywam dużo prądu, zwykle płaciłam rachunki w kwocie około 160 zł - mówi nasza czytelniczka z ul. Mikołajskiej (prosiła o niepodawanie nazwiska).
Niezwłocznie zgłosiła reklamację, wskazując, że ta kwota jest zawyżona. Jednak kolejna faktura, którą otrzymała, również była - jej zdaniem - zawyżona. Dodatkowo na rachunku widniała informacja, że konto słupszczanki jest obciążone nieuregulowaną płatnością, tą z lutego 2016 r.
Od tego czasu kobieta regularnie usiłuje wyjaśnić tę sprawę, ale - jak twierdzi - jej monity nie dają rezultatu. Kilkakrotnie kontaktowała się telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta Energi. Zgłaszała ten problem również w siedzibie BOK w Słupsku przy ul. Tuwima. I w jednym, i w drugim przypadku mówiono jej, że zgłoszenie przyjęto. Po czym problem trwał.
W trakcie kolejnego monitu okazało się, że na fakturach, które otrzymuje, jest wpisany... błędny numer licznika, nie tego, który faktycznie sczytuje zużycie prądu w jej mieszkaniu. - Oczywiście poinformowałam o tym Energę, ale nic to nie dało. Faktury nadal przychodziły z błędnym numerem licznika i na kwoty, które ja kwestionowałam - mówi lokatorka z ul. Mikołajskiej. Nie mogąc się porozumieć z dostawcą prądu, słupszczanka przyszła do naszej redakcji szukać pomocy.
Skutecznie. Oto odpowiedź, jaką nam udzielił Jakub Dusza z Biura Prasowego Grupy Energa. - Reklamacja klientki była zasadna. W trakcie wymiany licznika doszło do pomyłki, która spowodowała wystawienie faktury na wyższą kwotę. Sprawa została już wyjaśniona, a klientce wystawiliśmy korektę rachunku. Przepraszamy za tę pomyłkę, jak również za wydłużony czas rozpatrywania reklamacji. Wyjaśnienie sprawy wydłużyło się z powodu konieczności ponownego sprawdzenia opomiarowania w miejscu instalacji, prowadzonej w tym czasie migracji danych oraz aktualizacji danych w systemie billingowym - pisze w e-mailu przedstawiciel koncernu Energa.
ZOBACZ TAKŻE: Polacy tworzą bolid zasilany energią elektryczną. Chcą wygrać międzynarodowe zawody
Przeczytaj także na GP24
- Wypadek w Ustce. Autobus wypadł z drogi
- Kultowa gastronomia polska w „Karczmie Słupskiej” [zdjęcia]
- Studniówka ZSSP w Słupsku [zdjęcia, wideo]
- Bieg Walentynkowy w Słupsku [zdjęcia, wideo]
- A gdybyś to Ty był kierowcą seicento? [TEST Z PRZEPISÓW]
- 25-lecie słupskiej fundacji Nadzieja [zdjęcia]
- Męska Szopa w Słupsku. To już drugie takie miejsce w Polsce [wideo, zdjęcia]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?