Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Energa przez rok wyjaśniała kwestię błędnych rachunków

Wojciech Frelichowski
Wojciech Frelichowski
Nasza czytelniczka twierdzi, że numer jej licznika był niezgodny z tym, który widniał na wystawianych na jej nazwisko  fakturach za prąd. Nie zgadzała się jedna cyferka.
Nasza czytelniczka twierdzi, że numer jej licznika był niezgodny z tym, który widniał na wystawianych na jej nazwisko fakturach za prąd. Nie zgadzała się jedna cyferka. Krzysztof Piotrkowski
Rok zajęło Enerdze wyjaśnienie kwestii błędnych rachunków, które wystawiała swojej klientce ze Słupsk. Nasza czytelniczka twierdzi, że numer jej licznika był niezgodny z tym, który widniał na wystawianych na jej nazwisko fakturach za prąd.

Mieszkanka ul. Mikołajskiej w Słupsku w lutym ubiegłego roku otrzymała od spółki Energa Obrót rachunek za zużycie energii elektrycznej. Na fakturze widniała astronomiczna dla niej kwota 653,50 zł.

- Zdziwiłam się i jednocześnie zdenerwowałam, bo nigdy tak wysokich rachunków nie otrzymywałam. Mieszkam sama, nie zużywam dużo prądu, zwykle płaciłam rachunki w kwocie około 160 zł - mówi nasza czytelniczka z ul. Mikołajskiej (prosiła o niepodawanie nazwiska).

Niezwłocznie zgłosiła reklamację, wskazując, że ta kwota jest zawyżona. Jednak kolejna faktura, którą otrzymała, również była - jej zdaniem - zawyżona. Dodatkowo na rachunku widniała informacja, że konto słupszczanki jest obciążone nieuregulowaną płatnością, tą z lutego 2016 r.

Od tego czasu kobieta regularnie usiłuje wyjaśnić tę sprawę, ale - jak twierdzi - jej monity nie dają rezultatu. Kilkakrotnie kontaktowała się telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta Energi. Zgłaszała ten problem również w siedzibie BOK w Słupsku przy ul. Tuwima. I w jednym, i w drugim przypadku mówiono jej, że zgłoszenie przyjęto. Po czym problem trwał.

W trakcie kolejnego monitu okazało się, że na fakturach, które otrzymuje, jest wpisany... błędny numer licznika, nie tego, który faktycznie sczytuje zużycie prądu w jej mieszkaniu. - Oczywiście poinformowałam o tym Energę, ale nic to nie dało. Faktury nadal przychodziły z błędnym numerem licznika i na kwoty, które ja kwestionowałam - mówi lokatorka z ul. Mikołajskiej. Nie mogąc się porozumieć z dostawcą prądu, słupszczanka przyszła do naszej redakcji szukać pomocy.

Skutecznie. Oto odpowiedź, jaką nam udzielił Jakub Dusza z Biura Prasowego Grupy Energa. - Reklamacja klientki była zasadna. W trakcie wymiany licznika doszło do pomyłki, która spowodowała wystawienie faktury na wyższą kwotę. Sprawa została już wyjaśniona, a klientce wystawiliśmy korektę rachunku. Przepraszamy za tę pomyłkę, jak również za wydłużony czas rozpatrywania reklamacji. Wyjaśnienie sprawy wydłużyło się z powodu konieczności ponownego sprawdzenia opomiarowania w miejscu instalacji, prowadzonej w tym czasie migracji danych oraz aktualizacji danych w systemie billingowym - pisze w e-mailu przedstawiciel koncernu Energa.

ZOBACZ TAKŻE: Polacy tworzą bolid zasilany energią elektryczną. Chcą wygrać międzynarodowe zawody

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza