Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Energa uprości język w komunikacji ze swoimi klientami

WF
Energa
Energa Obrót włącza się w ogólnopolską inicjatywę upraszczania komunikacji z klientami. W ramach projektu "Prościej" firma przeanalizuje język dokumentów, które trafiają do klientów.

Niejedna osoba w kontakcie z urzędem lub firmą natrafia na problem ze zrozumieniem komunikatów, które często pisane są urzędniczym bądź branżowym językiem. Jednak upraszczanie komunikacji zaczyna wchodzić polskim organizacjom w nawyk. Zarówno firmy, jak i instytucje publiczne pod okiem specjalistów wprowadzają nowe, przyjaźniejsze odbiorcy treści.

Za tym trendem podąża także Energa Obrót, spółka Grupy Energa, która odpowiada za sprzedaż prądu. Spółka nawiązała współpracę z zespołem dra Tomasza Piekota z Wrocławia. Tamtejsi językoznawcy mają bogate doświadczenie w zmianie języka wielu firm i urzędów.

- Z powodów historycznych polskie firmy mają problem z przyjaznym językiem komercyjnym. Wiele z nich przechowuje jeszcze w języku DNA urzędów minionej epoki. Inne zachłysnęły się narracją zachodniego marketingu. Dojrzeliśmy do tego, by tworzyć nowy język firmowy. Prosty, elegancki i przyjazny. Każda firma musi to jednak zrobić na własne konto - wyjaśnia dr Tomasz Piekot.

W najbliższych miesiącach Energa Obrót weźmie pod lupę odpowiedzi na reklamacje w najczęściej poruszanych przez klientów tematach. Pod okiem lingwistów zespół specjalistów wypracuje nowe standardy komunikacji i wzorce pism. Korzyści odczują przede wszystkim klienci, ale także sami pracownicy. Prosta komunikacja przyspieszy wymianę informacji i usprawni podejmowanie decyzji.

- Codziennie jesteśmy zalewani porażającą ilością informacji. Nie chcemy, żeby nasi klienci tracili czas na domysły. Kluczem zrozumienia jest prosta i przejrzysta komunikacja - mówi Dariusz Chrzanowski, wiceprezes Energi Obrotu.

ZOBACZ TAKŻE: Doprowadził do zerwania umowy z Energą na stałą opłatę za prąd. Rozmowa z Ignacym Stopnickim

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza