Energa, wzorem innych firm usługowych, rezygnuje z bezpośredniego przyjmowania wpłat gotówkowych.
Energa zachęca do korzystania z innych sposobów płatności wraz z codziennymi zakupami, stałego zlecenia w banku czy polecenia zapłaty.
Punkty kasowe Energi będą działały do końca lipca 2011 roku. Szczegółowe analizy wykorzystania poszczególnych kanałów płatności prowadzone przez spółkę zajmującą się obsługą klienta, wskazują stały spadek liczby osób korzystających z tradycyjnych kas usytuowanych w biurach obsługi.
- Analiza trendów dotyczących poszczególnych sposobów płatności pokazuje, że liczba transakcji w naszych punktach kasowych stale malała. Od 2008 roku spadła o ponad 60%. Z kas korzystał więc już niewielki procent naszych klientów - wyjaśnia decyzję Krzysztof Rogaliński, prezes zarząduEnerga Obsługa i Sprzedaż.
- Większość osób nie chce tracić czasu na dojazdy do punktów kasowych, woli płacić wszystkie faktury w jednym miejscu, np. podczas codziennych zakupów lub przez internet.
W związku z tym, że coraz więcej osób wybiera właśnie takie formy kontaktu, jako szybsze i mniej absorbujące ich czas, firmy zmieniają system bezpośredniej obsługi. Większość rezygnuje z utrzymywania własnych punktów kasowych, gdyż generują one zbyt wysokie koszty (związane np. z konwojowaniem gotówki, ubezpieczeniem itp.).
Aby nie przerzucać ich na klientów, spółki powierzają prowadzenie takich usług wyspecjalizowanym firmom lub korzystają z nowych, ale popularnych już technologii.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?