MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Europejska Toyota Avensis

(stefan)
Nowy model Toyoty Avensis ma podbić Europę.
Nowy model Toyoty Avensis ma podbić Europę. Fot. TOYOTA
Toyota zaprezentowała kompletnie nową wersję swojej popularnej limuzyny - Avensis. Samochód w pełni zaprojektowano i skonstruowano w Europie. I to właśnie po "Starym Kontynencie" szefowie japońskiego koncernu oczekują najwięcej.

Według nich, elegancki i komfortowy Avensis idealnie odpowiada tutejszym wymaganiom młodych, energicznych ludzi sukcesu, dla których auto to nie tylko środek lokomocji. Główne atuty nowego modelu to ciekawa stylistyka, dobre właściwości jezdne, precyzyjne wykonanie, wysoka jakość użytych materiałów, nowoczesne technologie, a także mocne jednostki napędowe.
Nowa Toyota Avensis to auto mieszczące się w segmencie D - klasie eleganckich pojazdów rodzinnych, w której rywalizacja o prym jest bardzo zaciekła. Wystarczy wspomnieć o takich konkurentach jak Audi A4, Volkswagen Passat, Volvo S40, Renault Laguna, Citroën C5, Ford Mondeo czy "japończyki" - Mazda 6 i nowa Honda Accord.
Avensis to dla Toyoty bardzo ważny model. Po raz pierwszy samochód ten pojawił się na rynku w 1997 r., zastępując na tym polu Carinę E - pierwsze auto w historii Toyoty produkowane w Europie. Od tamtej pory powstały trzy wersje nadwozia dla modelu Avensis, a ich konstruowaniem zajęły się brytyjskie zakłady w Burnaston niedaleko Derby. Nowa Toyota Avensis - według planów Japończyków - ma odnieść znacznie większy sukces aniżeli jej poprzedniczka. Auto trafi na rynek w pierwszej połowie 2003 r. i już po roku planuje się sprzedaż na poziomie 130 tys. egzemplarzy, a do 2005 r. ma ona osiągnąć wielkość 800 tys. aut w skali rocznej.
Limuzyna będzie dostępna w trzech wersjach nadwozia: sedan, liftback i wagon (kombi). Wszystkie będą produkowane w fabryce w Burnaston. Nowa Toyota Avensis będzie pierwszym samochodem w Europie wyposażonym w standardową poduszkę powietrzną chroniącą kolana i dolne części nóg kierowcy. 18-litrowy "airbag", umieszczony pod kolumną kierownicy, to część składowa kompleksowego systemu bezpieczeństwa pasywnego SRS. Obok niego znalazły się tam m. in. dwustopniowe poduszki przednie kierowcy i pasażera, pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami siły i napinaczami. Komputerowe symulacje systemu SRS wykazały, że w testach zderzeniowych nowy Avensis powinien spisywać się znakomicie.
System D-CAT to jeden z przykładów zastosowania nowoczesnej technologii. Rozwiązanie to ma zredukować emisję szkodliwych substancji wydostających się z silników Diesla. Wspólnie z systemem bezpośredniego wtrysku common-rail D-CAT pozwala na spełnianie rygorystycznych norm ekologicznych Euro IV. Tak więc cała gama silników z oferty nowego modelu Avensis będzie mieściła się w tych kryteriach.
W wyposażeniu Toyoty Avensis zastosowano wiele rozwiązań poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy. Jednym z nich jest satelitarny system nawigacyjny, sterowany głosem. Reaguje on na komendy wydawane w dwóch językach, niemieckim i angielskim.
Szefowie Toyoty spodziewają się zainteresowania Avensisem głównie w Niemczech i w Wielkiej Brytanii, gdzie stawki ubezpieczenia i koszty napraw samochodów tego segmentu są najniższe (w stosunku do pensji) w Europie.
Przeglądy samochodu przewidziane są zawsze co 30 tys. km, a jedynie wymiana oleju sugerowana jest po przejechaniu 15 tys. km. Do sprzedaży nowa Toyota Avensis trafi w pierwszej połowie 2003 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza